2016-03-18, 08:45
Medlem
Utmärkt, ben300.

Som sagt, håll er till Onecoin i tråden.

Svenska sidan får nog hålla i hatten när
UG uppdraggranskning kommer tillbaka från "semestern"
Citera
2016-03-18, 08:48
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben300
ska vi översätta det?

den kommer sändas igen: (-1 timme i swe)
  • la 19.3.2016 19.40 TV Finland
  • ma 21.3.2016 13.06 Yle TV2
  • pe 18.3.2016 22.00 TV Finland
  • la 19.3.2016 19.10 Yle TV2
TV Finland syns på vissa håll i Sverige, kan inte den tänkas vara textad där?
Vet inte hur tiderna har ändrats, har för mig att så gott som allt förut var textat på svenska i finsk tv.
Citera
2016-03-18, 08:54
Medlem
Ben? Någon annan?
Det låter som det pratas om Xcoin.com - fakesidan i det här inslaget.
Kan du/ni ge en sammanfattning?
http://arenan.yle.fi/1-3351212
Citera
2016-03-18, 10:22
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Ben? Någon annan?

Kan bara hjälpa dig lite när det gäller pratet om X-coin. Reportern frågar om hur man kan kontrollera värdet på Onecoin. Han svarar att man kan göra det på deras börs Onecoin-exchange. Reportern frågar vidare om varför inte Onecoin finns med på någon ”officiell börs” (jag uppfattar inte namnet på börsen) där många kryptovalutor finns presenterade. Svaret är att Onecoin är en enskild (privat?) valuta, och att inga enskilda/privata företag finns på börslistor, samma sak med Onecoin. Han fortsätter att förklara att de har en börs, X-coin X (hänvisning till xcoinx.com), som de ska vara med i sen när källkoden släpps. Och detta är planerat att ske om ca ett par år.

Jag har översatt efter bästa förmåga (rostiga kunskaper), någon annan får gärna rätta mig om jag missuppfattat något. Jag är inte insatt i kryptovalutor, men har läst denna tråden om Onecoin.

Intervjun i sin helhet var ganska intressant för mig som inte är lika insatt som många här, Tommi får svara på frågor om lite av varje. Han försöker förstås övertyga så gott han kan, har färdiga svar på allt. Troligen ska inköpsställen öppnas för Onecoin-betalningar under denna månad. Tommi vill också poängtera att man redan under lång tid har kunnat använda Mastercard för betalningar, man bara växlar sina Onecoin till EUR och laddar sitt kort.

Det var lite info om intervjun, någon kunnigare får gärna plocka ut mer av godbitarna och översätta. I stort är det väl samma snack från Onecoins sida som vanligt.
Citera
2016-03-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Kan bara hjälpa dig lite när det gäller pratet om X-coin. Reportern frågar om hur man kan kontrollera värdet på Onecoin. Han svarar att man kan göra det på deras börs Onecoin-exchange. Reportern frågar vidare om varför inte Onecoin finns med på någon ”officiell börs” (jag uppfattar inte namnet på börsen) där många kryptovalutor finns presenterade. Svaret är att Onecoin är en enskild (privat?) valuta, och att inga enskilda/privata företag finns på börslistor, samma sak med Onecoin. Han fortsätter att förklara att de har en börs, X-coin X (hänvisning till xcoinx.com), som de ska vara med i sen när källkoden släpps. Och detta är planerat att ske om ca ett par år.

Jag har översatt efter bästa förmåga (rostiga kunskaper), någon annan får gärna rätta mig om jag missuppfattat något. Jag är inte insatt i kryptovalutor, men har läst denna tråden om Onecoin.

Intervjun i sin helhet var ganska intressant för mig som inte är lika insatt som många här, Tommi får svara på frågor om lite av varje. Han försöker förstås övertyga så gott han kan, har färdiga svar på allt. Troligen ska inköpsställen öppnas för Onecoin-betalningar under denna månad. Tommi vill också poängtera att man redan under lång tid har kunnat använda Mastercard för betalningar, man bara växlar sina Onecoin till EUR och laddar sitt kort.

Det var lite info om intervjun, någon kunnigare får gärna plocka ut mer av godbitarna och översätta. I stort är det väl samma snack från Onecoins sida som vanligt.

M.a.o. samma BULLSHIT som vanligt...

Det roliga är att de 2 första fetade meningarna inte går ihop....

1) Om ett par år skall källkoden släppas och Onecoin komma ut på marknaden
2) Denna månad skall inköpsställen ta emot Onecoin..

Hur i hela HELVETTE skall en butik kunna ta emot Onecoin om det inte finns en officiell växlingskurs?

Enda möjligheten är att Onecoin köper tillbaka alla Onecoins...
Med andra ord..

1) Kraschande Riddaren köper en Laptop för 100 Onecoins hos Dustin
2) Dustin skickar 100 Onecoins till Ruja
3) Ruja betalar Dustin för 100 Onecoin

Grattis Tommi , du har just själv berättat för alla att Onecoin är en påhittad "Stenvaluta"!

Och att säga "man bara växlar sina Onecoin till EUR och laddar sitt kort" är ju att skjuta sig själv i foten , när det inte ens går att växla sina Onecoins till Euro........
Och att det heller inte går att ladda korten , samt inte att skaffa ett för dom som inte har..
(P.S. Där erkänner Tommi att det inte heller finns ett samarbete med MC utan det är endast ett Prepaid card D.S)
Citera
2016-03-18, 10:51
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Enda möjligheten är att Onecoin köper tillbaka alla Onecoins...
Med andra ord..

1) Kraschande Riddaren köper en Laptop för 100 Onecoins hos Dustin
2) Dustin skickar 100 Onecoins till Ruja
3) Ruja betalar Dustin för 100 Onecoin

Ja de kan man glömma.
Går inte ens köpa Ruja tidningen med OneCoins, tror nog bara €€€€ duger i Veskan.
Citera
2016-03-18, 10:56
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
För den som förstår sig på finska är denna guld, passa er så ni inte spottar kaffet över skärmen bara
http://areena.yle.fi/1-3168330
från 8:40 framåt

Det var riktigt roligt! Tyvärr har jag för dåliga kunskaper för att översätta, men programmet gör parodi av nyheter, och de tog upp Onecoin i ett inslag.
Citera
2016-03-18, 11:03
Medlem
Citat:
Ja de kan man glömma.
Går inte ens köpa Ruja tidningen med OneCoins, tror nog bara €€€€ duger i Veskan.

Värre än så...

Du får en mellanhand och en hantering som någon skall ta betalt för...

1) Kamikaze Riddaren köper en Laptop för 110 Onecoins hos Dustin.

2) Laptopen skickas till Kamikaze riddaren.
* I detta läge så har Dustin MINUS på kontot - därav måste dom ta ut en extra kostnad.

3) Ruja skall betala Dustin för 110 Onecoins.
(Helvettet lär frysa till is innan hon betalar Dustin)
* Hur lång tid är det som det skall vara här?
* Räcker 10 Onecoin för utlägget?
* Vilken kurs gäller för företagen eftersom det inte finns någon officiell kurs?
* Hur skall det avtalet se ut när Onecoin inte finns som Företag?

Och för alla klappmongon som skall fortsätta förespråka denna idioti , och fortsätter skrävla om "Nästa Bitcoin"...

1) Kamikaze Riddaren köper en Laptop för 10 Bitcoins hos Webhallen
2) Webhallen växlar in 10 Bitcoins , hos exempelvis https://www.fybse.se/
Affären klar för båda parter!
Citera
2016-03-18, 11:04
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Det var riktigt roligt! Tyvärr har jag för dåliga kunskaper för att översätta, men programmet gör parodi av nyheter, och de tog upp Onecoin i ett inslag.
De skulle ju vara om nån bemödade sig spela in med text från TV när den sänds i repris.
Innan det onödigt fundera på då de va rätt långt inslag iaf.
Citera
2016-03-18, 11:39
Medlem
Citat:
Ja de kan man glömma.

Jag kom på vilka som skall jobba med inväxlingen av Onecoins och se till att alla företag får betalt...

- Kamikaze Riddaren , 2016-01-15, 08:52

Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Står fortfarande BRAND VOICE vilket är inte den vanliga FORBES, utan en som är framtagen för marknadsföringssyften.

KYC registreringarna har vållat lite problem, dock är detta ett krav för att onecoin skall kunna fungera i framtiden. Dom som såg till att fylla rätta uppgifter från början, har redan fått sina kort och dessa personer har inga som helst problem att lyfta ut sina betalningar via kortet. Det är endast ca 40 personer idag som jobbar med KYC registrering (ca 700.000 ansökningar), fler håller på anställas i den takten, man hittar lämpliga personer för detta ändamålet.
Citera
2016-03-18, 16:56
Medlem
Attention
a.ericsson du har PM!!!
Citera
2016-03-18, 17:45
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
Ben? Någon annan?

Äsch, jag översätter lite till, när jag nu har tid… Tar upp några saker lite i punktform och frågor/svar från intervjun, någon ”expert” får gärna rätta och lägga till intressanta detaljer.

Den plansch som visas i början av intervjun visar läget mellan dessa båda herrar, reportern och Tommi, för ett år sen. Obs att reportern har Bitcoin och jämför med Tommis Onecoin. De startade båda med EUR 3,51. Tommi säger att Onecoin idag är värd 5,25/st. OM jag uppfattade det rätt så har Onecoin gått bättre än Bitcoin just vid denna tidpunkt (EUR 36,74 mot 6,60).

Tommi menar att man ska kunna använda Onecoin inom denna månad för att handla saker. Det verkar ju inte så troligt enligt era kommentarer här. Kan det vara så att Onecoin öppnar en egen shopping-sida med lite utvalda prylar som man kan köpa för sina Onecoin? Det var inte så Tommi uttryckte sig, men det kan ju vara lite lurigt att veta vad han menar.

De pratar om att man kan ha en ”plånbok” (elektronisk), reportern säger att han kan använda sin mobil för att handla med Bitcoin, har Onecoin något liknande? Ja, de har vi, svarar Tommi. Men vi kommer att öppna dem för handel när hälften av coinen är minade, just nu är 26 % minade. När Onecoins plånbok öppnas kommer det att gälla handel mellan plånböckerna.

I Onecoin finns det en utstakad procedur om hur saker och ting ska utvecklas, det sker stegvis. Det är en ny valuta och det tar lite tid, Rom byggdes inte heller på en dag, som Tommi säger. Onecoin är världens mest växande nätbolag. 1,43 milj medlemmar WW och 750 000 i Finland.

Vad kan man göra med Onecoin idag, då man inte kan handla för dem? Man kan redan idag köpa utbildning, man kan sälja/byta till EUR redan idag, föra över dem till eget konto i Finland eller föra över till Mastercard.
Hur många av dessa 750 000 medlemmar i Finland har kunnat föra över pengar till sitt eget konto? Varenda en som har sålt coin på börsen. Tommi vet inte exakt hur många det är, men säger att det är många, hundratals eller kanske tusentals. Han menar att köparna har testat att det fungerar som det ska med Onecoin-överföringarna.
Hur många EUR har du på ditt konto som från början kommer från Onecoin? Jag har inte fört över så mycket till Finland, utan jag låter dem växa i värde.
Har ni blivit rikare? Ja, så kan man väl säga då kursen har gått upp. Det blomstrar i alla fall. Man måste komma ihåg att vi bygger en global valuta, Finland är en liten marknad. Det är därför jag åker runt i hela världen idag.
Vad skulle du säga är ditt yrke idag? Jag är en internationell utbildare och konsult (är osäker på om konsult är rätt ord på svenska, på finska matkasaarnaja, kanske mer globetrotter?).
Hur tas er information emot? Hela tiden bättre och bättre. Jag har just varit i 3 mån i 10 olika asiatiska länder och har fått marknader i Indien, Indonesien och Kina. Och då pratar vi om lite större marknader än Finland.
Reportern säger att han inte riktigt förstår varför ett enskilts företags kryptovaluta skulle vara bättre än ett där grunden är … (tappar bort mig i översättningen här, reportern jämför med bitcoin i alla fall). Vi ska komma dit när vi har byggt en bättre valuta än Bitcoin och har fler ställen där man kan handla med Onecoin. Då kommer vi att gå ut offentligt, precis som jag berättade innan.
Men köpställen finns ju redan, behöver det utvecklas? Ja köpställen finns, men vi ska länka samman dessa med Onecoin. Vi håller på att utveckla ett betalningssätt, inte bara ett mynt utan internationella betalningssätt.
Har inte bitcoin redan gjort det? Jo, men världen har uppåt 2000 kryptovalutor. Vi behöver två saker för att bli nummer ett: större nätverk och fler affärsställen. Vi har en enorm kundpotential.
Varför skulle de börja acceptera Onecoin som betalningsmedel, den har ju inte kunnat användas för ett år sen och man säger att nu ska det snart gå bra, har företagen tålamod med det? Ja det har de, om vi vet vad vi gör. Det tar tid att bygga upp detta, inte heller Rom byggdes på en dag. Vi kan träffas om ett år igen och prata med varandra, det är mycket på gång: börsen, Mastercard och många fler saker.
Ja vi får väl se om vi ses om ett år igen. Gärna det!

Sen måste jag säga att första gången jag tittade på videon så var jag osäker på om reportern var en ”riktig” reporter eller någon som, så att säga, låtsades vara lite kritisk men ändå är från Onecoin. För att övertyga tveksamma kunder som inte gått med än. Men det verkar ju vara en riktig reporter, men jag tyckte han släppte vissa saker för tidigt, ställde inte de riktigt kritiska frågorna. Kanske var han inte lika insatt som många här som vet hur det fungerar/inte fungerar i verkligheten om man vill växla Onecoin till EUR t ex. eller att tiden för intervjun var för kort.
Senast redigerad av Loyola 2016-03-18 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in