2015-03-27, 16:42
Medlem
uhlans avatar
Jag blev diagnostiserad med bipolär sjukdom typ 2 för ett tag sedan, ligger nu på 168mg Lithionit per dag, fördelat över två doser. Detta tillsammans med 175mg Venlafaxin.

Jag känner absolut ingenting, ingen glädje, ingen sorg, ingen medkänsla och inget hat.

Varför är min fråga?

Vad jag kan se så är detta inte någon av biverkningarna av Lithioniten och Venlafaxin har jag ätit ett bra tag.

Några idéer?
Citera
2015-03-27, 21:31
Medlem
Jag lider av anhedoni. Avsaknad sv lustkänslor. Ickefungerande belöningssystem i hjärnan mao. Jag har dock schizofreni.
Citera
2015-03-27, 21:36
Medlem
uhlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comatose
Jag lider av anhedoni. Avsaknad sv lustkänslor. Ickefungerande belöningssystem i hjärnan mao. Jag har dock schizofreni.

Och på vilket sätt är det relevant?
Citera
2015-03-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uhlan
Jag blev diagnostiserad med bipolär sjukdom typ 2 för ett tag sedan, ligger nu på 168mg Lithionit per dag, fördelat över två doser. Detta tillsammans med 175mg Venlafaxin.

Jag känner absolut ingenting, ingen glädje, ingen sorg, ingen medkänsla och inget hat.

Varför är min fråga?

Vad jag kan se så är detta inte någon av biverkningarna av Lithioniten och Venlafaxin har jag ätit ett bra tag.

Några idéer?
Tyvärr så kan man inte lita på psykologerna, läkemedelsföretagen och regeringen, medicinen förstör din hjärna och dina känslor. Sluta med medicinerna och börja ta kolloidalt silver och kolloidalt guld istället. Läs på om det.
Citera
2015-03-27, 22:07
Medlem
uhlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Tyvärr så kan man inte lita på psykologerna, läkemedelsföretagen och regeringen, medicinen förstör din hjärna och dina känslor. Sluta med medicinerna och börja ta kolloidalt silver och kolloidalt guld istället. Läs på om det.

Lithium har använts (framgångsrikt kan jag nämna) för att behandla bipolär sjukdom, tidigare manodepressiva episoder framgångsrikt i över 50 år.

Så jag tror faktiskt att medicinen hjälper. Vad jag undrar är varför jag känner mig så "urholkad"

Och efter att läst på om kolloidalt silver och guld så låter det inte som något för mig.
Senast redigerad av uhlan 2015-03-27 kl. 22:18.
Citera
2015-03-27, 22:21
Medlem
Citat:
Lithium har använts (framgångsrikt kan jag nämna) för att behandla bipolär sjukdom, tidigare manodepressiva episoder framgångsrikt i över 50 år.

Så jag tror faktiskt att medicinen hjälpen. Vad jag undrar är varför jag känner mig så "urholkad"
Mitt perspektiv är att medicinerna du tar är destruktiva. Jag vet att mitt perspektiv känns obehagligt, vänta tills du känner dig redo, sedan kan du utforska mitt perspektiv.

Oavsett vad du väljer att göra så önskar jag dig lycka till. All lycka och kärlek som världen har att erbjuda finns tillgänglig, förvänta dig dock inte att en psykiatriker kan hjälpa dig att hitta det.
Citera
2015-03-28, 00:34
Medlem
Citat:

Varför är min fråga?

Några idéer?

Hela poängen med Litium och Venlafaxin är att neutralisera dig. Har ingen läkare sagt detta?
Om du är bipolär 2 så har du att välja på att ta medicinerna eller leva med dina hypomanier och "livsfarliga" depressioner.
Citera
2015-03-28, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Mitt perspektiv är att medicinerna du tar är destruktiva. Jag vet att mitt perspektiv känns obehagligt, vänta tills du känner dig redo, sedan kan du utforska mitt perspektiv.

Oavsett vad du väljer att göra så önskar jag dig lycka till. All lycka och kärlek som världen har att erbjuda finns tillgänglig, förvänta dig dock inte att en psykiatriker kan hjälpa dig att hitta det.

Om man är bipolär så är mediciner rent av livsviktiga.
Citera
2015-03-28, 07:58
Medlem
Citat:
Och på vilket sätt är det relevant?
Du sa att du inte kände nåt. Jag har likadant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in