2015-03-27, 11:06
Medlem
framtands avatar
Ngon som tecknat sig fr Aptahem? Det frra forskningsbolaget jag tittade p, Cantargia (FB) Cantargia - Nyteckning i cancerforskning, stack 200% kort efter introduktion och den resan missade jag helt eftersom jag beslutade mig fr att avst. I Aptahem kunde jag inte motst frestelsen och tecknade en liten post. Memorandum: https://www.aktietorget.se/pressdocs...l%20150302.pdf

Forskningsbolag s vrderingen baseras helt p frhoppning och spekulation och det ogillar jag starkt i vanliga fall, men tagit beslutet att chansa lite ngon gng per r fr en del av direktavkastningen frn stabilare bolag, och Aptahem knns rtt att brja ret med. Synpunkter p bolaget, vrderingen och erbjudandet?
Citera
2015-07-30, 17:36
Medlem
mrshylocks avatar
Tycker den verkar intressant. Mycket i pipen och lgt vrderat. Hstens raket?
Citera
2015-08-02, 14:24
Medlem
mrshylocks avatar
Intressant:

http://www.businesswire.com/news/hom...A#.Vb4LvmA2uVh
Citera
2016-09-14, 16:46
Medlem
Vad tror ni om detta bolag?
Man ser en kning dom senaste 2 mnaderna.
Deras Apta-1 verkar funka vldigt bra p deras djurfrsk. Sg ven att dom skulle till Biopharm America, tror ni det kan leda till ngot?
Citera
2016-09-16, 09:25
Medlem
Jag har rtt mycket aktier i Aptahem.
Deras lkemedelskandidat ser extremt lovande ut.
Kursen r just nu lg, och den kan ltt dubblas p positiv nyhet, s ja - jag skulle kpa hr.
Citera
2017-11-27, 10:00
Medlem
Trots decenniers skande efter effektiva behandlingsalternativ fr att motverka de livshotande effekterna av svr sepsis och septisk chock har forskningen p omrdet nnu inte ftt ngot avgrande genombrott. Ddligheten bland sepsispatienter r hg och f lkemedel har hittills kunnat visa ngra betydande framsteg. Nu pekar flera faktorer mot att det regulatoriska landskapet inom sepsis kan komma att frndras, vilket ocks har uppmrksammats av internationella investerare med ett kat intresse fr diagnostik- och lkemedelsprojekt inom sepsis som fljd. BioStock har intervjuat Mikael Lindstam, vd Aptahem, som tidigare i r fattade beslutet att styra om bolagets utvecklingsstrategi mot sepsis efter mycket lovande prekliniska studieresultat med lkemedelskandidaten Apta-1.

Ls mer:
https://www.biostock.se/2017/11/risk...e-inom-sepsis/
Citera
2019-04-23, 14:53
Medlem
Sandtags avatar
Nu flyger Apta snart, jag gick in p 0,97 och har snart redan tripplat min investering. Pbeln pratar om uppsida p flera hundra %. Jag tror den ska upp till 8-10kr i vart fall, vad sger ni?
Citera
2019-04-23, 23:41
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Orderdjup 5 mille nu nr det hnder nt. Fortfarande patent p studier och resultat p djur som r lngtifrn klara. Vad pratar vi om fr tid innan frdigt lkemedel har testats tillrckligt ? 2 r... nu har man i alla fall en mer chansliknande position, innan detta mer en lottsedel.
Citera
2019-05-02, 15:31
Medlem
-Mystics avatar
gde Apta under "storhetstiden" nr den lg p mycket hrde brsvrde, kpte in mig p runt 3 kr.. som vanligt s hittar jag inte botten

Men mitt inkp skedde nd p ett brsvrde runt 100 miljoner, vilket r vldigt bra med tanke p resultaten som har kommit fram!

Detta kan bli hur stort som helst, eftersom det inte finns ett rejlt lkemedel mot Sepsis. Studierna p primater verkar vara mycket lovande. Nu r jag lngt ifrn en medisinkst expert, men just Sepsistillstndet lr vl inte skilja sig speciellt mycket mellan mnniskor och primater?
Citera
2019-05-03, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Detta kan bli hur stort som helst, eftersom det inte finns ett rejlt lkemedel mot Sepsis. Studierna p primater verkar vara mycket lovande. Nu r jag lngt ifrn en medisinkst expert, men just Sepsistillstndet lr vl inte skilja sig speciellt mycket mellan mnniskor och primater?
Vad menar du att det ska finnas fr lkemedel emot sepsis? Blodfrgiftning finns det gott om "verktyg" att motverka, dremot s mste insatser tas till tidigt fr att en systemkollaps inte skall freligga, eller att dialys skall behvas. Men jo, antibiotika i intravenst dropp med elektrolys samt dialys i sista steg (nr systemkollaps str vid drren) r ganska effektiv behandling emot sepsis, det kommer inte finnas ngot mirakelpiller emot sepsis, det krver fr mycket energi av kroppen att bearbeta.

Diskutera dock grna med mig vad/var du ser vrdet i aktuella aktie. Jag har inte kollat in den, men gllande sepsis-lkemedel s har vi (kanske en oexploaterad marknad) ntt vggen i rymden.

Edit: nice utveckling p senaste dock!
Senast redigerad av JotIdiot 2019-05-03 kl. 12:43.
Citera
2019-05-03, 12:51
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JotIdiot
Vad menar du att det ska finnas fr lkemedel emot sepsis? Blodfrgiftning finns det gott om "verktyg" att motverka, dremot s mste insatser tas till tidigt fr att en systemkollaps inte skall freligga, eller att dialys skall behvas. Men jo, antibiotika i intravenst dropp med elektrolys samt dialys i sista steg (nr systemkollaps str vid drren) r ganska effektiv behandling emot sepsis, det kommer inte finnas ngot mirakelpiller emot sepsis, det krver fr mycket energi av kroppen att bearbeta.

Diskutera dock grna med mig vad/var du ser vrdet i aktuella aktie. Jag har inte kollat in den, men gllande sepsis-lkemedel s har vi (kanske en oexploaterad marknad) ntt vggen i rymden.

Visst finns det verktyg att motverka sepsis, dock r det ndock en vldigt ddlig sjukdom. I snitt r det vl 40% som dr i Sepsis. Det lr ju inte bli ett mirakelpiller, man behver inte ett mirakelpiller fr att utnyttja denna enorma marknad. Aptahems ml r att bli ett akutlkemedel fr att frbttra verlevnaden, frmst via att motverka organskador.

https://remingtonreport.com/insights...condition.html

"Direct costs, however, make up only about 20-30% of the cost of illness of severe sepsis. Indirect costs associated with severe sepsis account for 70-80% of costs and arise mainly from productivity losses due to mortality"

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15294012

Mlet r att fler ska verleva, i och med att det inte finns ngot mirakelpiller s behver det inte vara extrema frbttringar fr att lyckas. Kan man bevisa att ddligheten gr ner med x procentenheter s r bara det ngot vldigt stort.

Behandlingsmetoderna som du nmner lr definitivt finnas kvar ven om Aptahem lyckas. Det enda specifika lkemedlet som har blivit godknt mot akut sepsis anvndes tillsammans med nuvarande behandlingar. Just det lkemedlet drogs tillbaka i avsaknad av effekt.

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyh...t-i-ny-studie/
Senast redigerad av -Mystic 2019-05-03 kl. 12:57.
Citera
2019-05-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Mlet r att fler ska verleva, i och med att det inte finns ngot mirakelpiller s behver det inte vara extrema frbttringar fr att lyckas. Kan man bevisa att ddligheten gr ner med x procentenheter s r bara det ngot vldigt stort.

Behandlingsmetoderna som du nmner lr definitivt finnas kvar ven om Aptahem lyckas. Det enda specifika lkemedlet som har blivit godknt mot akut sepsis anvndes tillsammans med nuvarande behandlingar. Just det lkemedlet drogs tillbaka i avsaknad av effekt.

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyh...t-i-ny-studie/
Grejen r lite att kostnad:effektivitetsprincipen tillmpas i detta, produkten mste vara strtbillig (billigare n vad en pump och personal kostar) fr att det skall anvndas i (svensk) sjukvrd. Avsaknad av effekt har den ju inte, dock inte mer effektiv n nuvarande behandlingstrappa, vilket ocks r en frga som behandlas i frga om vilka mediciner som anvnds, ven om de finns p marknaden ... eller ja, egentligen ht fr att de ska f finnas p marknad i Sverige. Statens medicinetiska rd finns om du vill lsa mer om hur de tillter medicin att finnas till p marknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in