2015-03-27, 10:08
Medlem
frozendragons avatar
Hej
Är det någon som vet om banken säger något om man går lite över lånelöftet. Alltså har hitttat en lägenhet jag vill ha problem är att lånelöfte inte räcker. (Skulle ansökt om större lånelöfte men gjort är gjort). Kommer banken neka mig lån på fläken för att gick över lånelöftet eller är det en mindre sak som banken kan acceptera. Vi snackar några extra tusenlappar här inte en halv miljon. Googla men hitta ingen svar.
Citera
2015-03-27, 10:10
Medlem
Nirps avatar
Ring banken på en gång och utöka lånelöftet med det lilla du behöver istället för att chansa? Du har väl inte skrivit på ännu, så ingenting är klart. Se till att få lånelöftet per telefon från banken innan du skriver på kontraktet, annars kan det bli dyrt för dig om det skiter sig.
Citera
2015-03-27, 10:15
Medlem
Nirps avatar
För att förtydliga, det är lite skitsamma om du bjuder högre än vad du har råd med, men om du vill ha lägenheten känns det som en mycket dålig idé att "överraska" dem med nyheten att du behöver mer pengar när det är dags att skriva papper.

Sånt där kan du ju lösa per telefon, så det är ju knappast en stor grej att ta reda på hur det ligger till. Får du inte av första banken, testa nästa, osv.
Citera
2015-03-27, 19:05
Medlem
Har för mig att SBAB är den bank som lånar ut mest, så kolla med dem om det kniper.
Citera
2015-03-27, 20:23
Medlem
Joburgs avatar
Nar vi kopte lagenhet, som saldes enligt "forst till kvarn principen, valde vi att chansa och ga over vart lonelofte. (med typ en halv miljon) Samma dag budet lades skrev vi kontrakt, och darefter hade vi rejalt ont i magen.

OM man skriver kontrakt och sen inte fullfoljer kopet far koparen salja lagenheten till nagon annan, och du ar ansvarig for att sta for mellanskillnaden mellan den forsaljningen och ditt bud. (om den nya forsaljningen blir billigare) Riktigt otackt alltsa. Vi fick sen vart lan, allt gick bra och nu i efterhand var det ratt agerat da vi fick dromlagenheten for ett hyfsat pris. Skulle jag gora det igen? Absolut inte, det var otacka dagar tills allt var klart och inget jag ar sa stolt over.
Citera
2015-03-28, 00:28
Medlem
Lillstarks avatar
Det är väl ingenting som säger att du inte får betala det överstigande beloppet med egna pengar, sen ta ett blancolån eller låna privat om du inte har råd just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in