2015-03-26, 21:22
Medlem
Hej

Jag undrar om litium fungerar mot ångest?
Har aldrig provat den ensamt, tänkte göra det.
Hört att stämningsstabiliserare kan funka mot ångest.
Senast redigerad av andas-djupt 2015-03-26 kl. 21:40.
Citera
2015-03-27, 11:40
Medlem
Andra dagen på två tabletter och jag vakna nyss ångest fri.
känner dock lite muskelsvaghet kanske samt att mitt humör är väldigt stabilt, lite åt det depressiva hållet.
Citera
2015-03-27, 19:14
Medlem
lithionits avatar
många läkemedel som inte är godkänt på indikationen ångest eller någon form av ångestsjukdomar kan ofta ha ångestdämpande effekter men inte tillräckligt tydlig effekt för att de skall vara godkända för just ångestbehandling.

Ångestnivån hänger ofta mycket på stämningsläget också, om litium gör dig mer stabil och mindre deprimerad så kommer högst troligen intensiteten av din ångest avklinga också.
Citera
2015-03-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
många läkemedel som inte är godkänt på indikationen ångest eller någon form av ångestsjukdomar kan ofta ha ångestdämpande effekter men inte tillräckligt tydlig effekt för att de skall vara godkända för just ångestbehandling.

Ångestnivån hänger ofta mycket på stämningsläget också, om litium gör dig mer stabil och mindre deprimerad så kommer högst troligen intensiteten av din ångest avklinga också.

Jag tror även det handlar om pengar. Det kostat mycket att låta testa ämnet på ett antal personer eftersom dessa tester krävs för vekligen fastställa att ämnet funkar mot en viss diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in