2015-03-26, 11:59
Bannlyst
För att få denna status (som alla idag tycks vara ute efter) hade jag startat en stilren kritvit krog i Hufvudstadens innerstadsdelar som Östermalm, där så lite så möjligt i mängd serveras så man inte blir mätt och att helt oidentifierbar mat läggs upp på tallriken, helst en skvätt färgglad sås bestående utav ett antal droppar och ett blad i mitten, samt något som liknar en friterad och misshandlad kackerlacka. Sen hade jag tagit betalt så mycket så möjligt för denna lyxrätt för att locka så många trendiga innefolk, hipsters och kälkborgarfolk så möjligt. Jag hade även hittat på något konstigt outtalbart franskt namn för rätten och torgfört det som ekologiskt, grönt och unikt. Sen hade jag vänt mig till media och berättat om detta unika koncept och bjudit VIP-gästerna Zlatan och Baren-Meral gratis på maten i utbyte mot ett par bilder.

Hur hade du gjort för att få Michelinstatus på din krog?
Senast redigerad av CarlVonSchtekare 2015-03-26 kl. 12:30.
2015-03-27, 08:43
Medlem
nasses321s avatar
Är detta humor???
Jag hade satsat på extremt bra råvaror och en Michelin-kock som kan leda de andra kockarna.
2015-03-27, 10:37
Medlem
Hade jag väl fått mig en stjärna skulle jag sedan servera så dålig skit som möjligt bara för att få känna skadeglädjen när kunderna inte får vad de förväntar sig.

Off topic, vad är kälkborgarfolk?
2015-03-27, 10:42
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag hade valt ett betydligt enklare sätt.

Jag hade valt ett bildäckstema, av just märket Michelin.

Bord av däck, sittplatser på däcktravar.
Kanske rent av låta servitörerna klä ut sig till michelingubbar.
2015-03-27, 10:50
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Off topic, vad är kälkborgarfolk?

Kälkborgare är folk som mest bryr sig om skvaller, trivialiteter och i-landsproblem. De har ingen speciell utbildning eller allmänbildning. Paradise hotel och Blondinbellas blogg är viktigare än nyheter och världens gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in