Citat:
Ursprungligen postat av
Golonka
Jag har tidigare varit inne på det förslaget. Om vi låter ensamkommande flyktingrabbar representera Sverige i idrotter som boxning, brottning, basketboll, handboll och fotboll så kan vi bli riktigt jävla världsdominerande inom ungdomsidrotten! Tänk en 14-åring med muskler som en vuxen man och som är dubbelt så stor som sin motståndare...
Jag ser och gillar ironin i det du skriver likaså i Youtubeklippet 'Svenne-Rasse' länkade
www.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DdqEipMwVMV0
Tyvärr är ju marknaden för satir och raljans i dessa ämnen snart ödelagd då verkligheten bräcker skämten med hästlängder, jag menar, allvarligt,nån ansvarig måste väl för fan se orimligheten i detta, det är ju som en fortsättning på Killinggängets sketch, men på riktigt,dessutom hyllat på nyhetsplats!
http://www.kristianstadsbladet.se/kr...centralskolan/
Att Saad dessutom officiellt noterats som Sveriges snabbaste 14 åring, helt utan ifrågasättande får väl tolkas som att arvet av Vet Bästerbergs tid som ordförande i friidrottsförbundet lever kvar i förbundets värdegrund.
För att återknyta till topic så visar väl denna artikel ovan väl varför media ignorerar de dumheter som UG blottlade, och som i ett normalt debatt/medieklimat skulle ha varit diskussionsunderlag för en avsevärd tid.