• 5
  • 6
2015-03-29, 20:03
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det man använder en del somalier till är att röja ledningsgator, det funkar för då skall allt röjas bort i ledningsgatan. Skulle man släppa ut samma negrer att röja ungskog och sly så skulle det bli väldigt dyrt för markägaren.
Trots allt måste man fatta vad som skall röjas och hur tätt kvarlämnad ungskog skall stå.

Sen måste även arbetarna hitta i markerna.

Jo jo, jag har som sagt nästan 20 års erfarenhet av att jobba i skogen. Jag vet vad det innebär. Man behöver dock inte gå två-tre år på komvux för att lära sig röja skog.
Citera
2015-03-29, 20:08
Medlem
Svenne-rasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag har tidigare varit inne på det förslaget. Om vi låter ensamkommande flyktingrabbar representera Sverige i idrotter som boxning, brottning, basketboll, handboll och fotboll så kan vi bli riktigt jävla världsdominerande inom ungdomsidrotten! Tänk en 14-åring med muskler som en vuxen man och som är dubbelt så stor som sin motståndare...

Man börjar tänka på denna klassiker https://www.youtube.com/watch?v=dqEipMwVMV0
Citera
2015-03-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag har tidigare varit inne på det förslaget. Om vi låter ensamkommande flyktingrabbar representera Sverige i idrotter som boxning, brottning, basketboll, handboll och fotboll så kan vi bli riktigt jävla världsdominerande inom ungdomsidrotten! Tänk en 14-åring med muskler som en vuxen man och som är dubbelt så stor som sin motståndare...

Jag ser och gillar ironin i det du skriver likaså i Youtubeklippet 'Svenne-Rasse' länkade

www.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DdqEipMwVMV0

Tyvärr är ju marknaden för satir och raljans i dessa ämnen snart ödelagd då verkligheten bräcker skämten med hästlängder, jag menar, allvarligt,nån ansvarig måste väl för fan se orimligheten i detta, det är ju som en fortsättning på Killinggängets sketch, men på riktigt,dessutom hyllat på nyhetsplats!

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...centralskolan/

Att Saad dessutom officiellt noterats som Sveriges snabbaste 14 åring, helt utan ifrågasättande får väl tolkas som att arvet av Vet Bästerbergs tid som ordförande i friidrottsförbundet lever kvar i förbundets värdegrund.

För att återknyta till topic så visar väl denna artikel ovan väl varför media ignorerar de dumheter som UG blottlade, och som i ett normalt debatt/medieklimat skulle ha varit diskussionsunderlag för en avsevärd tid.
Citera
2015-04-10, 03:28
Medlem
soligts avatar
Alla håller med om att integrationen inte fungerar, men ändå röstar 87% för ännu mer utanförskap och misär.. Så snackar alla om rasism och hat? Det måste ligga något annat bakom regeringens tankar.

Integrationen funkar inte längre helt enkelt men inte fan hatar jag dom som kommer hit med en annan kulör i hyn för det...
Citera
2015-04-10, 08:47
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kj66
Jag ser och gillar ironin i det du skriver likaså i Youtubeklippet 'Svenne-Rasse' länkade

www.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DdqEipMwVMV0

Tyvärr är ju marknaden för satir och raljans i dessa ämnen snart ödelagd då verkligheten bräcker skämten med hästlängder, jag menar, allvarligt,nån ansvarig måste väl för fan se orimligheten i detta, det är ju som en fortsättning på Killinggängets sketch, men på riktigt,dessutom hyllat på nyhetsplats!

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...centralskolan/

Att Saad dessutom officiellt noterats som Sveriges snabbaste 14 åring, helt utan ifrågasättande får väl tolkas som att arvet av Vet Bästerbergs tid som ordförande i friidrottsförbundet lever kvar i förbundets värdegrund.

För att återknyta till topic så visar väl denna artikel ovan väl varför media ignorerar de dumheter som UG blottlade, och som i ett normalt debatt/medieklimat skulle ha varit diskussionsunderlag för en avsevärd tid.
Påminner mig om sagan om "kejsarens nya kläder". Alla ser att kejsaren är naken men ingen vågar ställa de enkla självklara frågorna.

Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in