2015-03-25, 21:39
Medlem
Började spara på Avanza för cirka 8 månader sedan och står att mitt totala innehav har en avkastning på 458 men i utvecklingen står det 480,80 hur kan de komma sig att det visar olika?
Citera
2015-03-25, 22:19
Medlem
Utv uppdateras en gång per dag. Avk e "live".
Citera
2015-03-25, 22:44
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenged93
Började spara på Avanza för cirka 8 månader sedan och står att mitt totala innehav har en avkastning på 458 men i utvecklingen står det 480,80 hur kan de komma sig att det visar olika?
Hur Avanza beräknar de olika summorna och graferna har de beskrivit utförligt både i forumet och på deras egen sida.

Sök.
Citat:
Ursprungligen postat av WendyL
Utv uppdateras en gång per dag. Avk e "live".
Nej.
Citera
2015-03-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hur Avanza beräknar de olika summorna och graferna har de beskrivit utförligt både i forumet och på deras egen sida.

Sök.

Nej.

Finns inget om just detta! Har läst där redan och det handlar bara om procenten visar negativt medan man har en positiv avkastning i pengar typ.
Citera
2015-03-26, 16:27
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Finns inget om just detta! Har läst där redan och det handlar bara om procenten visar negativt medan man har en positiv avkastning i pengar typ.
Är ju samma anledning.

Edit: Här, jag sökte åt dig. Varsågod. Det tog 2 minuter av min tid.

Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det är svårt att ge en exakt förklaring då vi skulle behöva titta på ditt konto som helhet. Men rent generellt så visar "Utveckling i procent" och "avkastning i procent" för respektive värdepapper olika information. Den största skillnaden är att "avkastning" i din innehavslista endast visar utvecklingen på de värdepapper du äger under den tid du har ägt dem, medan "utveckling i procent" till höger om grafen visar utvecklingen för hela ditt konto. "Utveckling i procent" tar hänsyn till utvecklingen på kontot under perioden, oavsett om du har sålt eller köpt värdepapper under tiden och tar även hänsyn till utdelningar. "Avkastning" i din innehavslista tar inte hänsyn till utdelningar och påverkas om du säljer av eller köper ett värdepapper.

Dessa beräknas även på olika sätt, vilket medför att de också kan skilja sig åt. Avkastning i innehavslistan beräknas bland annat genom att ta skillnaden mellan din genomsnittliga inköpskostnad och nuvarande marknadsvärde, dvs din procentuella avkastning beräknat på avkastning i kronor. Den visar alltså endast utvecklingen på de värdepapper du äger, under tiden du har ägt dem.

Om du önskar att vi tittar på ditt specifika konto får du gärna höra av dig till vår kundsupport på 08-562 250 00 eller skicka ett meddelande till oss i inloggat läge så hjälper vi dig gärna.

/Hanna, Avanza Bank
Senast redigerad av Celeno 2015-03-26 kl. 16:29.
Citera
2015-03-26, 21:33
Medlem
Citat:
Nej.

?
om det står du e plus 9000kr bredvid utv grafen och din avkastning går ner 9000kr under dagen kommer det fortf stå utv plus 9000 vid grafeN Tills den uppdateras. Nej?
Citera
2015-03-26, 21:50
Medlem
Celenos avatar
Citat:
?
om det står du e plus 9000kr bredvid utv grafen och din avkastning går ner 9000kr under dagen kommer det fortf stå utv plus 9000 vid grafeN Tills den uppdateras. Nej?
Vet inte riktigt vad du försöker säga.
Citera
2015-03-27, 16:46
Medlem
Citat:
Är ju samma anledning.

Edit: Här, jag sökte åt dig. Varsågod. Det tog 2 minuter av min tid.
Men hur kan avkastningen av mitt totala innehav vara 457 medans det bredvid grafen står 406 borde det inte vara tvärtom?
Citera
2015-03-27, 18:30
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt vad du försöker säga.
Precis.
Citera
2015-03-27, 18:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Precis.
Vet du?
Citera
2015-03-27, 19:14
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Men hur kan avkastningen av mitt totala innehav vara 457 medans det bredvid grafen står 406 borde det inte vara tvärtom?

Fattar nada av allt du skriver.

Ta print screen och ringa in är du snäll.

Utveckling för alla konton updateras en gång per dag medan avkastningen för dina innehav i aktier updateras så fort de sker. Siffrorna stämmer således inte alltid om det är vad du syftar på.

Aktier ändras på en gång, fonder vid 19:30 tiden, utveckling för dina konton dagen efter.

Men varför inte bara kolla på dina innehav utveckling och hur dessa siffror ändras därefter så har du ju ditt svar.

Efter 8 månader borde väl pusselbitarna fallit på plats.
Senast redigerad av Bbobi 2015-03-27 kl. 19:16.
Citera
2015-03-27, 20:05
Medlem
Citat:
Vet du?
Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Fattar nada av allt du skriver.

Ta print screen och ringa in är du snäll.

Utveckling för alla konton updateras en gång per dag medan avkastningen för dina innehav i aktier updateras så fort de sker. Siffrorna stämmer således inte alltid om det är vad du syftar på.

Aktier ändras på en gång, fonder vid 19:30 tiden, utveckling för dina konton dagen efter.

Men varför inte bara kolla på dina innehav utveckling och hur dessa siffror ändras därefter så har du ju ditt svar.

Efter 8 månader borde väl pusselbitarna fallit på plats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in