2015-03-25, 15:52
Medlem
Ovcharkas avatar
Tråden i fråga: Vad för substanser går du på just nu?

Har inte varit särskilt aktiv i den tråden senaste året, så jag har inte hängt med i svängarna. Förr fick man chatta, åtminstone så länge det rörde droger i nån mån. Idag möts man av texten "Ge fan i att chatta!" när man ska posta ett inlägg.

Varför får man inte skriva "fritt" längre, som förr? Nu blir ju tråden blott en listtråd? Vad har jag missat? Vad an detta beslut?

(Sökte efter tråd men hittade inte, och hoppas jag postat rätt)
Citera
2015-03-25, 16:17
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tråden i fråga: Vad för substanser går du på just nu?

Har inte varit särskilt aktiv i den tråden senaste året, så jag har inte hängt med i svängarna. Förr fick man chatta, åtminstone så länge det rörde droger i nån mån. Idag möts man av texten "Ge fan i att chatta!" när man ska posta ett inlägg.

Varför får man inte skriva "fritt" längre, som förr? Nu blir ju tråden blott en listtråd? Vad har jag missat? Vad an detta beslut?

(Sökte efter tråd men hittade inte, och hoppas jag postat rätt)

Om man vill chatta, oavsett tråd och forum, får man använda sig av Flashbacks IRC.
Citera
2015-03-25, 16:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om man vill chatta, oavsett tråd och forum, får man använda sig av Flashbacks IRC.

OK.
Citera
2015-05-08, 15:04
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Varför får man chatta i "fylle-tråden" då?
Citera
2015-05-22, 16:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron

Bra fråga. Lyfter.
Citera
2015-05-22, 18:24
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Det får man inte. Det är väl helt enkelt så att moderatorerna inte riktigt har sett att det chattas i den.
Citera
2015-05-23, 15:05
Medlem
Rakiis avatar
Varför är det förbjudet att chatta i Laidback, förekommer ju ingen postcount och läste ett inlägg av en numera inaktiv admin i LB's regelverk men stod bara att chattande var förbjudet och inget mera?
Citera
2015-05-23, 21:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Varför är det förbjudet att chatta i Laidback, förekommer ju ingen postcount och läste ett inlägg av en numera inaktiv admin i LB's regelverk men stod bara att chattande var förbjudet och inget mera?
För att det här är ett forum, inget chattrum. Vill man chatta så får man ta tio minuter och lära sig hur IRC fungerar. Det är hur enkelt som helst.

https://www.flashback.org/irc.php
Citera
2015-05-29, 16:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att det här är ett forum, inget chattrum. Vill man chatta så får man ta tio minuter och lära sig hur IRC fungerar. Det är hur enkelt som helst.

https://www.flashback.org/irc.php

Förstår att forumet, det "officiella", inte är till för chattande. Men laidback är ju en lounge, mer eller mindre. Lösare regler, ingen postcount...

IRC i all ära, men där kan man bara prata med aktiva personer till skillnad från på forumet (Laidback) där inläggen ligger kvar och den man diskuterar med kan svara när denne vill. Dessutom fler användare aktiva i Laidback än på IRC (som faktiskt är ganska dött nft).

Får man inte chatta/diskutera lite mer fritt, så OK. Lyfter bara fram min syn på det hela.
Citera
2015-05-29, 17:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Förstår att forumet, det "officiella", inte är till för chattande. Men laidback är ju en lounge, mer eller mindre. Lösare regler, ingen postcount...

IRC i all ära, men där kan man bara prata med aktiva personer till skillnad från på forumet (Laidback) där inläggen ligger kvar och den man diskuterar med kan svara när denne vill. Dessutom fler användare aktiva i Laidback än på IRC (som faktiskt är ganska dött nft).

Får man inte chatta/diskutera lite mer fritt, så OK. Lyfter bara fram min syn på det hela.
Näe, reglerna är inte alls lösare utan det är precis samma regler som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in