2005-10-03, 13:14
Medlem
Några kanske kommer ihåg att jag med all rätt gnällde över moraltjafsandet i Underground.

Varför inte starta en avdelning: Moral / Etik där dessa som finner det intressant kan hållas?
Citera
2005-10-03, 13:34
Medlem
Madchilds avatar
Dåligt förslag anser jag. Jag håller visserligen med om att de som bara hoppar in i trådar för att predika och sabba tråden skulle kunna gömmas i en underavdelning, men vad är moral och vad är det inte..? I underground förekommer många kontroversiella ämnen och då får man räkna med mothugg om man startar en tråd.. Hur avgör man vad som är moraliserande och åsikter..?

Dessutom är många i Underground rätt griniga. Det som avviker något ifrån topic i övriga FB, men som ändå tillför, har de flesta överseende med men i Underground blir det ofta "kom inte hit om du ska förstöra tråden" så fort någon säger något man inte vill höra..
Citera
2005-10-03, 13:34
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspie
Några kanske kommer ihåg att jag med all rätt gnällde över moraltjafsandet i Underground.

Varför inte starta en avdelning: Moral / Etik där dessa som finner det intressant kan hållas?

Mullenö kan bli modd där kanske?

Nej men seriöst, det skulle kanske behövas för det är ganska mycket moraliserande i dom flesta Underground trådarna/narkotika trådarna.
Citera
2005-10-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Mullenö kan bli modd där kanske?

Nej men seriöst, det skulle kanske behövas för det är ganska mycket moraliserande i dom flesta Underground trådarna/narkotika trådarna.

jo, och moraltjafsandet tillför inget till det trådskaparna & de övriga skribenterna vill diskutera. Därav är det endast störande. Inte konstigt att folk blir sura.
Citera
2005-10-03, 13:47
Medlem
rebbans avatar
Tvivar på att det kommer bli nån förändring i dom andra trådarna om det startas en sånt underforum.
Citera
2005-10-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Tvivar på att det kommer bli nån förändring i dom andra trådarna om det startas en sånt underforum.

kan va värt ett försök iaf. Blir det ingen större förändring + att intresset för det nya underforumet uteblir så kan man ju helt eneklt skrota det igen.
Citera
2005-10-03, 13:52
Medlem
Ladidas avatar
Citat:

Nej men man kan ju alltid hänvisa moralisterna att moralisera i sitt eget forum. Inte hålla på att sabba en massa trådar för att dom är till bristningsgränsen fyllda av moral som måste ut.
Citera
2005-10-03, 14:07
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspie
kan va värt ett försök iaf. Blir det ingen större förändring + att intresset för det nya underforumet uteblir så kan man ju helt eneklt skrota det igen.

Tycker personligen att det ska va ett bättre underlag för att göra nya forumsdelar/underforum istället för att prova och sen skrota dom.
Det ger bara en massa mer jobb för moddarna.
Citera
2005-10-03, 14:08
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Nej men man kan ju alltid hänvisa moralisterna att moralisera i sitt eget forum. Inte hålla på att sabba en massa trådar för att dom är till bristningsgränsen fyllda av moral som måste ut.

Då tycker jag personligen att det är bättre att modda hårdare än att göra en ny forumsdel.

Det finns kanske en efterfrågan för en sån forumsdel men men personligen tror jag inte det.
Citera
2005-10-03, 14:08
Medlem
mankers avatar
Skulle nog ej fungera.. de som har bristande moral och etik skulle väl knappas ha tillräckligt för att söka sig till ett underforum och diskutera sitt felaktiga beteende?

Hårdare moddning och mer tillrättavisningar är nog bättre då.

f.ö. skulle mullenö bli en bra moderator i papperskorgen
Citera
2005-10-03, 14:11
Bannlyst
Citat:
Tycker personligen att det ska va ett bättre underlag för att göra nya forumsdelar/underforum istället för att prova och sen skrota dom.
Det ger bara en massa mer jobb för moddarna.

Men för fan. Det är några klickanden med musen och lite pillande på tangentbordet i några minuter och sen har vi ett moral/etik forum. Moddar finns det alltid frivilliga, det måste du väl ha märkt?

Inget fel på idén tycker jag. Och funkar det inte så är det jättelätt att ta bort igen.
Citera
2005-10-03, 18:00
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskorm
Men för fan. Det är några klickanden med musen och lite pillande på tangentbordet i några minuter och sen har vi ett moral/etik forum. Moddar finns det alltid frivilliga, det måste du väl ha märkt?

Inget fel på idén tycker jag. Och funkar det inte så är det jättelätt att ta bort igen.

Bara för att det finns friviliga moddar behöver inte betyda att dom passar som moddar.
Skulle gå att göra hur många underforum som helst för att ha dom ett tag och testa på för att senare ta bort dom men jag tycker att det är fel väg att gå.
Bättre att göra underforum/forumsdelar som det finns en efterfrågan på och som kommer användas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in