2015-03-23, 15:11
Bannlyst
16 maj i Eriksbergshallen i Göteborg!

http://www.retrospelsmassan.se/

Vilka kommer dit?

Vilka konsoler kommer man att visa? Vågar man hoppas på Sega Saturn i år?

Kommer cosplayhoran Pixelninja visa stringen i år igen? För er som inte vet gick hon runt på mässan 2013 tror jag det var i en vråltight blå dräkt så hennes stringtrosor lös igenom:

http://www.pixelninja.se/zerov2_02.jpg

Syns inte så jättetydligt på just denna bild, men när hon gick omkring på mässgolvet syntes det mycket tydligare. Ni ser konturerna av hennes stringtrosor om ni tittar riktigt, riktigt noga på bilden.

Cosplaytävling kommer anordnas. Får man se henne där kanske?

Vilka spel ser ni fram emot mest att prova?

Jag skulle som sagt verkligen uppskatta att få provspela Saturn och några av dess mest kända spel. Typ Panzer Dragoon Saga, Radient Silver gun m fl.
Citera
2015-03-24, 19:14
Medlem
Tror jag får försöka ta mig dit. Aldrig varit på en sådan mässa och det vore kul. Synd att man inte har någon direkt att gå med bara. Fast har en gammal kompis man kanske skulle höra av sig till
Citera
2015-03-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Tror jag får försöka ta mig dit. Aldrig varit på en sådan mässa och det vore kul. Synd att man inte har någon direkt att gå med bara. Fast har en gammal kompis man kanske skulle höra av sig till

Jag hade också hemskt gärna åkt dit om det inte var så att det låg så himla långt bort. Jag bor ju i Sthlm. Tycker det är synd att de inte kan ha en sådan retromässa i huvudstaden också. Jag tror många härifrån inte ens skulle tveka att gå om de införde en retromässa i Stockholm också!
Citera
2015-03-25, 09:56
Medlem
Bret-Harts avatar
Hade inte kön sträckt sig från Hisingen runt Ringleden så hade jag nog åkt dit,om jag åker dit nu kanske jag får en bra plats?
Citera
2015-03-28, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Jag hade också hemskt gärna åkt dit om det inte var så att det låg så himla långt bort. Jag bor ju i Sthlm. Tycker det är synd att de inte kan ha en sådan retromässa i huvudstaden också. Jag tror många härifrån inte ens skulle tveka att gå om de införde en retromässa i Stockholm också!

Jag känner samma sak. Nu när jag har så nära till Göteborg känns det som jag bara måste gå.
Citera
2015-03-28, 12:18
Moderator
memymos avatar
Och även jag kommer spendera en heldag inne i hallen. Nya tishor och nya spel till samlingen kommer inhandlas. Spela flipper och arkadspel.

Kommer bli kanon även iår!
Citera
2015-03-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Jag känner samma sak. Nu när jag har så nära till Göteborg känns det som jag bara måste gå.

Om jaag också hade bott så nära hade jag gått utan att tveka! Du får gärna PM:A mig en recension om hur det var, vilka konsoler och spel som fanns där etc!
Citera
2015-03-29, 19:05
Medlem
Jag är inget större fan av cosplay men vafan är det för jävla oskulder som diskuterar här?

Låt henne klä ut sig om hon vill, snygg eller ful vem bryr sig? Antastar hon människor med sina string eller vad är det frågan om?

Jag ska iaf dit och köpa på mig spel jag haft som ung men som tyvärr inte följt med i alla flyttar osv...

Edit: Bildgooglade henne och hon har ett speciellt utseende men ful skulle jag inte säga att hon är.
Senast redigerad av Vorph666 2015-03-29 kl. 19:16.
Citera
2015-03-29, 21:39
Medlem
Torasts avatar
Var där för några år sedan när det var på det gamla stället och trångt som fan. Har väl alla retrospel som jag vill ha nu, men man kan ju gå dit ändå och kika lite och kanske köpa en Blinky-mugg till.
Citera
2015-03-30, 21:56
Moderator
^Eazs avatar
Snacka mässan, inte huruvida Pixelninja klär i trikåer eller inte
/Mod
Citera
2015-03-31, 12:00
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burst397
Men din dumme fan. Hon är en del av mässan, och därmed blir hennes slappa kropp en del av diskussionsämnet eftersom i princip alla besökare ser den någon gång under mässan. Ändra hellre trådtiteln i så fall än censurera bort massa inlägg för att DU inte tycker de passar. Det kallas CENSUR.

Det är ungefär som att vi skulle prata om vilken utställare som hade fulast bord, och du skulle ta bort alla sådana inlägg eftersom du ansåg att det inte hade med mässan att göra.

Om vi ska ha en tråd som behandlar Retrospelsmässan ska ALLA mässans aspekter finnas med - inte bara de som du gillar!

Nej hon är inte en del av mässan. Hon är en gäst som är där för cosplay uppmuntras. Men att sitta och diskutera om hur hon ser ut bra eller dåligt hör inte hit. "än" då vi inte vet hur eller om hon kommer. Men att bara diskutera henne går säkert bra att göra i tobbes andra tråd som är dedikerad till att bara handla om henne.

Exemplet med utställare fungerar ju men svårt att avgöra fulhet men då kan man diskutera vem hade sämst utbud eller dyrast priser. Eller vem som gick att pruta mest med.
Citera
2015-04-10, 04:15
Moderator
memymos avatar
Bumpar lite för att få liv i tråden!

Kommer ni jaga efter något specielt?

Själv kommer jag ha som nummer 1 ett N64 med ett OoT och Majoras Mask.
och som nummer 2 ett super mario bros 2 (tycker inte det är bra men alltid kul att ha 1 2 och 3.)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in