2015-03-23, 14:07
Medlem
Är Hallon ett bra val? Jag har fått en iphone 5 och måste beställa ett nytt simkort och isf måste jag regga mitt kontantkortsnr. Eftersom jag inte vill det (husbehovsparanoid) så tänkte jag byta tfn-nummer och då kan jag lika gärna byta operatör också. Har Telenor idag av gammal vana liksom. Så kollar på olika alternativ. Vill ha så mkt surf som möjligt för att kunna hotspotta när vi är sommarstugan. Hallon har ett kontantkort med 7 GB, fria samtal fria sms för 249:-/30 dagar. Är det bra?

Alla tips emottages med stor tacksamhet.

Jag kan rent tekniskt (inga betalningsanmärkningar etc) ha ett abonnemang, det kanske är bättre?
Citera
2015-03-23, 14:16
Medlem
DolphinMelters avatar
Har själv Hallon och tycker det är suveränt. Inget tjafs med fakturor eller dylikt, allt dras direkt från kontot varje månad (som Spotify, Netflix etc)
Citera
2015-03-23, 14:23
Medlem
Det är toppen. Jag har det och landar på kanske 110 kr i snitt varje månad, obegränsat sms och 60 fria samtal.
Lite data kan tyckas men jag klarar mig alltid till slutet av månaden, har ju Wifit hemma och ser till att ladda ner poddar osv innan jag switchar till data.
Kör på!!!
Citera
2015-03-23, 14:56
Medlem
pozies avatar
det är ju dotterbolag till 3. enda nackdelen jag hört med hallon är att de har seg support. du kan lik gärna ringa 3 och säga du hittade ett abonnemang hos hallon som du tycker passar bättre, så kommer du få exakt samma erbjudande hos 3.
Citera
2015-03-23, 15:01
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
det är ju dotterbolag till 3. enda nackdelen jag hört med hallon är att de har seg support. du kan lik gärna ringa 3 och säga du hittade ett abonnemang hos hallon som du tycker passar bättre, så kommer du få exakt samma erbjudande hos 3.

Osäker men tror inte det att förhandla bort bindningstiden hos tre. Hos Hallon kan du komma och gå hur du vill, väldigt flexibelt.
Citera
2015-03-23, 18:29
Medlem
Tack!

Jag trodde inte de fick ha bindningstider längre enl lag.

Men Hallon låter ju helt ok så prövar det. Tack igen!
Citera
2015-03-23, 18:35
Medlem
Mommejrs avatar
Hallon är helt okej. Har själv jobbat för dem ett tag. Skulle dock inte vilja kalla deras support för bra direkt. Ganska seg. Bor man i nån större stad funkar det bra iaf. Om personen bor långt upp i norrland skulle jag inte rekommendera nätet. Då kan täckningen vara ett problem, Hallon går via 3G nätet iaf, finns inget 4G hos dom än så länge.
Citera
2015-03-23, 18:41
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie

Det har nog snart skrivit hundratals inlägg om missförståndet att det finns så många olika operatörer och dotterbolag.

I princip så finns det fyra stora operatörer

Telia (även varumärket Halebop)
Tele2 (även varumärkena Spring, Comviq, Universal Telecom, Tango, Parlino)
Telenor (Även med varumärkena Djuice, Vimla)
Hi3G (med varumärken Tre, Hallon)
Citera
2015-03-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Hallon är helt okej. Har själv jobbat för dem ett tag. Skulle dock inte vilja kalla deras support för bra direkt. Ganska seg. Bor man i nån större stad funkar det bra iaf. Om personen bor långt upp i norrland skulle jag inte rekommendera nätet. Då kan täckningen vara ett problem, Hallon går via 3G nätet iaf, finns inget 4G hos dom än så länge.

Nu har jag ingen 4G-telefon så jag kan inte kolla själv, men enligt deras hemsida har dom 4G.

Angående det där med att ringa 3 för att få bättre erbjudande finns det inte en chans att dom skulle matcha Hallon. Jag provade det och killen kunde absolut ge mig ett "special-pris" för att få mig att stanna men det var ändå både dyrare och hade mindre surf än det jag skulle få hos Hallon.
Citera
2015-03-23, 20:45
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Hallon har 4G
Citera
2015-03-25, 16:20
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Osäker men tror inte det att förhandla bort bindningstiden hos tre. Hos Hallon kan du komma och gå hur du vill, väldigt flexibelt.
näe det har du rätt i, jag var insnöad på om man skulle välja en telefon till, och inte bara abonnemang, my bad

Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Det har nog snart skrivit hundratals inlägg om missförståndet att det finns så många olika operatörer och dotterbolag.

I princip så finns det fyra stora operatörer

Telia (även varumärket Halebop)
Tele2 (även varumärkena Spring, Comviq, Universal Telecom, Tango, Parlino)
Telenor (Även med varumärkena Djuice, Vimla)
Hi3G (med varumärken Tre, Hallon)
jag har ingen aning vad det är du ska tillföra med det där, och vet därför inte vad jag ska svara. det var ett "systerbolag", och inte dotterbolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in