Citat:
Ursprungligen postat av
Tjippmunk
instmmer helt. en bit karr kan bli bra p s mnga olika stt. man kan nstan behandla den hur som helst och fortfarande f den bra. en kotlett krver betydligt mer omsorg fr att f riktigt bra. ofta har den fr lite fett fr att smaka riktigt bra.
n, en bit vllagad karr slr mycket r min sikt. ven entrecote och ven ryggbiff.
men se till att hitta en bit karr som inte r verfull med fett. det kan ltt bli fr mycket. frra ret s hittade jag p coop en utfrsljning av dansk karr som var mycket bttre n motsvarigheten frn scan. bst av allt var priset p 15:-/kg, (kort datum stod det. det var en vecka kvar och det hll hela sommaren i frysen. 10 kg kpte jag. det var nog snarare politiskt med tanke p att det var precis i den vevan d de skrev mycket om danska grisar)
Jag r inte s frtjust i karr, men det r ofta fr att det blir fr mycket fett kvar i den, jag r ganska knslig fr fett i ktt och tycker inte att det r angenmt. Fettet ska ju smlta ned och gra kttet mrt, man ska inte behva tugga elndet... Jag tycker bttre om kotlett n karr, men just fetthalten r ju ett aber, man fr vara frsiktig om det inte ska bli en skosula av den.
Det mest verlgsna med karrn r annars priset, priset du fick var ju fantastiskt men det brukar vara billigt annars ocks. Ska man grilla p sommaren och har mnga att utfodra s r det rtt oslagbart.