2015-03-23, 12:26
Medlem
Rheinland.Pfalzs avatar
Hur kommer det sig att alla inte är nationalister?

Jag ser det som en självklarhet att vara nationalist. Kan du som inte är nationalist förklara dina åsikter hur du inte kan vara nationalist?

MvH
En Nationalist
Citera
2015-03-23, 12:56
Medlem
För att nationer i min mening inte är något annat än en social konstruktion skapad för att styra befolkningen inom ett visst geografiskt område. Jag vill i möjligaste mån slippa att bli styrd av andra människor.
Citera
2015-03-23, 13:13
Medlem
Ackesnacks avatar
Till att börja med kan du ju motivera varför du är nationalist, och låta icke-nationalister komma med motargument.
Citera
2015-03-23, 13:14
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Hur kommer det sig att du är nationalist? Jag tycker det är självklart att inte vara nationalist.
Varför har du ett annat lands flagga som avatar om du nu är nationalist?
Citera
2015-03-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnkenLuft
För att nationer i min mening inte är något annat än en social konstruktion skapad för att styra befolkningen inom ett visst geografiskt område. Jag vill i möjligaste mån slippa att bli styrd av andra människor.

Fundera ett varv till så kanske du inser att den sociala konstruktionen är mångfald och den naturliga och evolutionära processen innebär homogenitet. Nationer i form av nationalstater var nåt som växte fram organiskt. Naturlig mångfald finns enbart i hybridiseringszonerna, om man nu kan kalla det mångfald att den stora massan är likartade rasblandningar.

Du kan även fundera på vilka som styrt dina tankar att tänka fel, som ett tips: det är människor bakom tidningar och TV.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2015-03-23 kl. 13:26.
Citera
2015-03-23, 13:18
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hur kommer det sig att du är nationalist? Jag tycker det är självklart att inte vara nationalist.
Får man fråga varför du finner det nödvändigt att skända den svenska flaggan i din bild?

Sorry för OT.
Citera
2015-03-23, 13:31
Medlem
Rheinland.Pfalzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
Till att börja med kan du ju motivera varför du är nationalist

För att jag älskar Sverige.

Citat:

Varför skulle jag inte kunna ha ett annat lands flagga som avatar, om jag är nationalist? Kan man inte gilla andra länder än Sverige också?
Citera
2015-03-23, 13:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rheinland.Pfalz
För att jag älskar Sverige.

Varför skulle jag inte kunna ha ett annat lands flagga som avatar, om jag är nationalist? Kan man inte gilla andra länder än Sverige också?

Vad älskar du med Sverige? Vad ÄR Sverige?
Citera
2015-03-23, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Fundera ett varv till så kanske du inser att den sociala konstruktionen är mångfald och den naturliga och evolutionära processen innebär homogenitet. Nationer i form av nationalstater var nåt som växte fram organiskt. Naturlig mångfald finns enbart i hybridiseringszonerna, om man nu kan kalla det mångfald att den stora massan är likartade rasblandningar.

Du kan även fundera på vilka som styrt dina tankar att tänka fel, som ett tips: det är människor bakom tidningar och TV.
Jag skiter fullständigt i vad som skulle vara "naturligt" eller inte. Man kan se läkemedel som ett jävligt onaturligt inslag i den evolutionära processen men det innebär inte att det för den sakens skull är dåligt.

Men vad som verkligen håller mig borta från nationalism är att dess dödskallar till anhängare anser att ras och invandring är den mest livsviktiga frågan i hela världen.
Citera
2015-03-23, 13:48
Medlem
Rheinland.Pfalzs avatar
Citat:
Vad älskar du med Sverige? Vad ÄR Sverige?

Sverige är nationen som jag är uppväxt och lever i. Landet som generationer innan mig har byggt upp och skapat till det som det är idag.

Jag älskar nästan allt om Sverige, våran kultur, historia, natur, m.m

Citat:
Men vad som verkligen håller mig borta från nationalism är att dess dödskallar till anhängare anser att ras och invandring är den mest livsviktiga frågan i hela världen.

Jag ser inte ras som någonting att bry sig om. Invandring är dock en livsviktig fråga för att detta håller på att förinta nationen som jag och förmodligen många andra nationalister älskar.
Citera
2015-03-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rheinland.Pfalz
Invandring är dock en livsviktig fråga för att detta håller på att förinta nationen som jag och förmodligen många andra nationalister älskar.
Tack för att du demonstrerar min poäng.
Citera
2015-03-23, 13:57
Medlem
Citat:
Jag skiter fullständigt i vad som skulle vara "naturligt" eller inte. Man kan se läkemedel som ett jävligt onaturligt inslag i den evolutionära processen men det innebär inte att det för den sakens skull är dåligt.

Nej, men har nån påstått att läkemedel är en social konstruktion? Men det är som vanligt, ni pruttar ut vad nån lärt er att säga och när nån (t.ex jag) påtalar det felaktiga så skiter ni i vad ni sagt. Förväntar ni er på riktigt att nån ska ta er på allvar, eller lita på era ord?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in