• 1
  • 2
2015-03-23, 21:12
Medlem
gr8ovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitsoufly
Polisen kommer nog inte prioritera detta, har Instagram svarat? Där har du nog störst chans! Hoppas det löser sig!

Instagram vill ha emailen som jag registrerade kontot med och även någon slags bild? Är osäker på bildfronten, vad menar dem?
Citera
2025-07-22, 00:38
Medlem
Havrefrasets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr8ovi
Min instagram har blivit hackad på 256,000 följare. Personen har slutat följa de jag följde och börjat följa sin egna sida, samt lagt ut en bild och annonserat ut sin egna sida. Personen är bosatt i Boston. Han har bytt email som var kopplat till min instagram och tagit bort så att jag inte kan logga in via Facebook.

Jag har ringt polisen och de ska försöka hjälpa mig.

Finns det någon som varit med om samma sak och vet hur man får tillbaka kontot? Kan jag ringa Instagram? Snälla hjälp mig, är i panik.
Fick du tillbaka ditt konto? Hur fick du tag i Instagram kundtjänst? Hittar den ej.
Citera
2025-07-22, 00:57
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havrefraset
Fick du tillbaka ditt konto? Hur fick du tag i Instagram kundtjänst? Hittar den ej.
Vänta dig ej svar.. Snart 10 år sedan senaste aktivitet av TS här på FB
Citera
2025-07-22, 16:25
Medlem
264s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr8ovi
Hackaren håller i kontot som han har börjat följa med mitt konto. Han lägger ut bilder som vanligt precis som jag hade gjort. Har fått namnet på honom nu.

Ok, så vad kan du göra nu när du har namnet på honom? kommer dom att haffa hnm eller bara att han ska ge tillbaka ditt konto? troligt att få tillbaka kontot igen eller kmr det va svårt för dom att göra nåt?

vet inte ens om dina följare räknas in i det brott han begått. :S ett instagramkonto kanske inte har så hög prioritet? no offence men det känns lite fjortisaktigt att straffa ngn för att ha hackat nåns insta. ett straff är liksom tyngre än ngn:s egoboost.......
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in