2005-10-03, 08:37
Medlem
tjena

nån som vet nån bra sida med clipbilder eller liknande
(bra bilder i störta allmänhet)
till stickers.
om det finns nån bra sida som har d mesta inom bilder som man sedan kan göra nåt med så vore d bra.

peace
Citera
2005-10-03, 11:47
Medlem
tollds avatar
En liten del av senaste från Stockholm hittar du på denna blogg: http://artdurue.blogspot.com/

edit: Läste lite mer nogrannt nu och tror att jag missförstod din fråga. Nåja, rita för hand!
Citera
2005-10-03, 12:03
Medlem
SamBams avatar
Kanske du är ute efter nått i den här stilen..

http://www.stencilrevolution.com/homepage.php
Citera
2005-10-03, 18:15
Bannlyst
Fota själv, rita själv. Vanliga fotokopierade stickers suger arsle(Dubbelmoral?).
Citera
2006-02-23, 16:51
Bannlyst
Nån som har en bättre bild på det här spöket?
Eller vet vem som har gjort det..
Står ju på märket men nån
som vet eller känner honom, skulle vilja ha ett eget märke =P

http://img59.imageshack.us/my.php?image=streetart6iw.jpg
Citera
2006-02-23, 17:09
Medlem
Var hittar man bra papper/klister för stickers, allt jag har testat kan man bara dra av om man får tag i någon kant.
Jag vill hitta något papper som fäster bättre, gärna som man kan skriva ut i skrivaren och man enbart behöver dra bort en skyddshinna för att limma fast den.
Citera
2006-02-23, 17:15
Medlem
landos avatar
isch

Länksamling.

--------------------------------------------------------------------------------

Jag och en polare hade lite småtråkigt för någon dag sedan och passade på att synka upp lite av våra bokmärken vilket resulterade i denna lilla sida.

http://linkitup.inc.se

Som ner troligen ser så är det lite gott blandat med blev en del graffitirelaterade länkar. Hoppas det kan göra någon glad iallafall.

"Cody" - Krossad av FB's tyngd
Citera
2006-03-09, 12:01
Medlem
gnaget_90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ni-MH
Var hittar man bra papper/klister för stickers, allt jag har testat kan man bara dra av om man får tag i någon kant.
Jag vill hitta något papper som fäster bättre, gärna som man kan skriva ut i skrivaren och man enbart behöver dra bort en skyddshinna för att limma fast den.

Förlåt, men eftersom det inte fanns något svar på denna fråga så var jag tvungen att uppa.
Puss på er!
Citera
2006-03-09, 19:52
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnaget_90
Förlåt, men eftersom det inte fanns något svar på denna fråga så var jag tvungen att uppa.
Puss på er!

Mja det finns ju att köpa klisterpapper (som ofta går under namnet ettikett papper) i de flesta välsorterade pappershandlar eller butiker som arbeter med kontorsmatrial. Skall man skriva ut är oftast pappersvarianten den bästa då man kan köra de i vanliga skrivare medan vinylpreparedade håller bättre men är dyrare och alla skrivare klarar inte skriva ut på dom med bra resultat.
Citera
2006-03-25, 17:54
Medlem
Rikard_s avatar
Två frågor:

1, Var kan man köpa sånt där Klister papper.
2, Något tips på bra print program som man kan dela upp vald pappers storlek och välja vilken bild som ska va i?
Citera
2006-03-25, 19:33
Medlem
quinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Två frågor:

2, Något tips på bra print program som man kan dela upp vald pappers storlek och välja vilken bild som ska va i?

Du tog frågorna ur munnen på mig!
Citera
2006-03-25, 19:35
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard_
Två frågor:

1 - Lokal större pappersgrosist eller kontoshandel bruka ha det (tex svanströms)
1- Jag använder mig av indesign med pagemaker pluginet. Det funkar för mig men det finns en massa olika program efter smak och tycke (och pengar och moral).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in