2005-10-03, 08:20
Medlem
Bingolikets avatar
Hur många på FB är muslimer och firar Ramadan?Vissa saker blir väl extra haram under fastan och i så fall vadå?
Citera
2005-10-06, 20:07
Medlem
Under fastan får de t.ex. inte äta och dricka, vatten t.ex. får man inte dricka. Vissa skumma muslimer går så långt att de tror att svälja sin egen spott är haram under den tiden, var de har fått det ifrån vet jag inte men jag vet i alla fall en person som hade denna tokiga uppfattning. Sen får de inte ha sex. Men allt detta är väl fritt fram att utöva när solen går ned ända tills solen går upp igen. De svaga, sjuka osv. behöver inte fasta då det kan vara livshotande. I vissa länder kan det också vara straffbart att offentligt äta under fastan.
Citera
2005-10-06, 20:26
Medlem
Silent Storms avatar
Dricka får man väl göra?
Citera
2005-10-06, 20:33
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,708373,00.html

Och så lite gullig Islam- och svältpropaganda av mainstreammedia.
Citera
2005-10-06, 22:48
Medlem
cozmoes avatar
fan vad dom smygäter. förra gången såg jag en i vårberg(stockholm) som satt och smååt och då kom en annan muslim och kollade frågande på henne, de verkar som de håller lite koll på varandra.

men jag tror det slinker ned en å annan bulle.

kakor har jag sett de äta helt öppet, det kanske är tillåtet?
Citera
2005-10-07, 13:04
Bannlyst
Verkar "tolkas" som olika vad som är haram och haram för olika muslimer

Vissa saker daltas det som om det vore en dödssynd, medans andra saker är man helt tvärsäker.

Undrar hur många haram jag begår per dag igentligen 5-10,50? Finns väl nästan ett par haram för varje enskild situtaion när en muslim ska göra det och det på rätt sätt?
Citera
2005-10-07, 14:43
Medlem
Angående haram

Man får inte äta, dricka, under ramadan ingen sex häller spelar ingen roll om solen gåt ner. Folk brukar inte röka eller snusa under denna period beror hellt på hur folk tolkar det och vatten får man inte häller dricka. Finns ju folk som inte har vatten överhuvudtaget i vissa länder. Det är det som är meningen med ramadan, att leva så då vet du hur det känns att vara fattig och ensam..
Citera
2005-10-07, 15:19
Medlem
Bingolikets avatar
Inte mycket till livskvalitet om man är praktiserande muslim.Allt roligt är ju förbjudet till och med musik.Inte konstigt att dom gladeligen spränger sig själva i luften.
Citera
2005-10-07, 15:22
Medlem
Ruskigbusss avatar
Hur många som kallar sej kristna fastar under fastan?

Jag tror det är samma sak här. Inte så våldsamt många muslimer tar det där på allvar. Det är mest en ursäkt för att festa lite extra på kvällarna och särskilt när Ramadan tar slut.
Citera
2005-10-07, 15:25
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Inte mycket till livskvalitet om man är praktiserande muslim.Allt roligt är ju förbjudet till och med musik.Inte konstigt att dom gladeligen spränger sig själva i luften.

Intressanta teorier du kommer med.

Eftersom åtminstone 99.999% av alla praktiserande muslimer inte spränger sig själva i luften, så förstår jag inte ditt resonemang om att de "gladeligen spränger sig själva i luften".
Citera
2005-10-07, 15:27
Moderator
Sun Rulers avatar
Många i Nation of Islam fastar nu men de fastar även under december månad för att bl.a. distansera sig från kristna traditioner som julfirande med alla dess tillbehör.

Dessutom brukar många inom Nation of Islam fasta att de mest dricker juice, varmt och kallt vatten under längre perioder. Deras fasta är mer ingående än majoriteten av sunniter och shiiter.
Citera
2005-10-07, 15:35
Medlem
Bingolikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkoPinko
Intressanta teorier du kommer med.

Eftersom åtminstone 99.999% av alla praktiserande muslimer inte spränger sig själva i luften, så förstår jag inte ditt resonemang om att de "gladeligen spränger sig själva i luften".
När man i Iran gick ut och rekryterade blivande självmordsbombare var responsen enorm.Så nog fan längtar dom till fittor och vin i paradiset.Lite offtopic men hur ser paradiset ut för kvinliga martyrer?Väntar gangbang med ett gäng undersköna manliga skönheter?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in