Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-22, 20:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Napoli och Atalanta startar så här:

Sampdoria-Inter:

Udinese-Fiorentina:

De här startelvorna innebär att mitt motståndarlag i Fantacalcio denna omgång, AC Alba Longa, har otur och inte får in 12,5-poängaren Menez från bänken.
Senast redigerad av Ezzelino 2015-03-22 kl. 20:09.
2015-03-22, 20:08
Medlem
anteri17s avatar
Kul att Gabbiadini startar. Det är han värd efter sina ofta lyckade inhopp.
2015-03-22, 20:14
Medlem
anteri17s avatar
Finns det någon specifik anledning till att det spelas sex stycken sena matcher nu ikväll?

Mycket som händer kvällens omgång. Inter bör vinna för att börja pressa Samp på sista Europaplatsen. Lazio kan gå om Roma och då ligga på en direktplats till CL. Napoli och Viola vill hänga med. Och där bakom vill även Torino närma sig topp-6.
2015-03-22, 20:23
Medlem
Calogeros avatar
Angående Valdifiori, är det inte lite märkligt att Mirko verkar vara ett relativt gångbart förnamn i Italien? Mirko Valdifiori & Mirko Pieri är två jag kommer på såhär direkt men jag vet att det finns fler.

Eller kanske har man jugoslaviskt påbrå?
2015-03-22, 20:29
Medlem
Calogeros avatar
Förövrigt väldigt kul med Uçan från start. Mycket spännande mittfältare som gjorde väldigt bra ifrån sig under försäsongen.
2015-03-22, 20:36
Medlem
myskankans avatar
Lazio - Hellas Verona

Det brukar vara målrika matcher när dom här lagen möts.

Citat:
Lazio: Marchetti; Basta, De Vrij, Mauricio, Radu; Parolo, Biglia, Mauri; Candreva, Klose, Felipe Anderson.

Lazios bänk: Strakosha, Braafheid, Ederson, Keita, Lulic, Onazi, Ledesma, Cana, Cataldi, Perea, Cavanda, Novaretti.

Hellas Verona: Benussi; Pisano, Moras, Rodriguez, Martic; Obbadi, Tachtsidis, Hallfredsson; Ionita, Toni, Christodoulopoulos.

Hellas Veronas bänk: Rafael, Gollini, Sorensen, Saviola, Lopez, Greco, Marques, Valoti, Brivio, Campanharo, Agostini, Fernandinho.

Parma - Torino

Kul att Parma kommer till spel ikväll. Farnerud är skadad, beräknas vara tillbaka om två veckor.

Citat:
Parma: Iacobucci; Mendes, Lucarelli, Costa; Cassani, Lila, Nocerino, Jorquera, Varela; Coda, Belfodil.

Parmas bänk: Bajza, Rossetto, Ghezzal, Prestia, Galloppa, Palladino, Lodi, Santacroce, Feddal, Mariga, Broh, Esposito.

Torino: Padelli; Bovo, Glik, Moretti; Peres, Benassi, Gazzi, El Kaddouri, Molinaro; Maxi Lopez, Quagliarella.

Torinos bänk: Ichazo, Castellazzi, Basha, Gonzalez, Martinez, Maksimovic, Gaston Silva, Amauri, Masiello, Darmian.
2015-03-22, 20:53
Medlem
myskankans avatar
Anderson nickar in 1-0 för Lazio, på ett inlägg från Basta.
2015-03-22, 20:54
Medlem
anteri17s avatar
Lazio trummar på. Synd att man måste streama matchen för att se den. Till och med för en Lazio-frälst så känns det inte lika hett som el clasico på en femtiotummare.

Felipe Anderson med målet. Och jag har sex Lazio-spelare i Fanta-elvan. Jo, tack.
2015-03-22, 21:03
Medlem
P.Gs avatar
TV4 bjuder alltså på Cesena-Roma. Känns som att TV-dagens Italien-höjdpunkt förblir Milano-San Remo.
2015-03-22, 21:33
Medlem
myskankans avatar
Herregud... Candrevas frispark. 2-0.
2015-03-22, 21:34
Medlem
Peedros avatar
Vilken jävla rökare av Candreva Lazios smått otroliga form verkar hålla i sig.
2015-03-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Angående Valdifiori, är det inte lite märkligt att Mirko verkar vara ett relativt gångbart förnamn i Italien? Mirko Valdifiori & Mirko Pieri är två jag kommer på såhär direkt men jag vet att det finns fler.

Eller kanske har man jugoslaviskt påbrå?

ca 13.000 I Italien.
http://www.nomix.it/mappe-dei-nomi-italiani/MIRKO

främst i norr

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in