2015-03-21, 11:38
Bannlyst
hejsan, köpte en månadsprenumeration av ett spel tidigare och nu efter en månad ser jag att det har gjorts en resarvation på mitt konto för en månad till, efter att jag såg det gick jag in på spelet och tog bort min prenumeration och det står nu att mitt spelkonto inte längre är aktivt men på banken står det ju fortfarande att det har gjorts en resarvation för en månad till, ska jag behöva betala för en månad till utan att ens kunna spela spelet? eller är det banken som är långsam?
Citera
2015-03-21, 11:49
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centerban
hejsan, köpte en månadsprenumeration av ett spel tidigare och nu efter en månad ser jag att det har gjorts en resarvation på mitt konto för en månad till, efter att jag såg det gick jag in på spelet och tog bort min prenumeration och det står nu att mitt spelkonto inte längre är aktivt men på banken står det ju fortfarande att det har gjorts en resarvation för en månad till, ska jag behöva betala för en månad till utan att ens kunna spela spelet? eller är det banken som är långsam?

Det beror helt på villkoren du godkände när du tecknade tjänsten. Det kan finnas gällande uppsägningstid etc, och då gäller dessa.
Citera
2015-03-21, 12:44
Medlem
Bbobis avatar
En reservation är ju inte en dragning av pengar utan just en reservation. Den släpper automatiskt efter en tid. Men som sagt kan det ju vara lättare att bara läsa vad som står i avtalet du godkänt.

Uppsägning/betalning osv brukar ju ha egna rubriker så man lätt kan läsa till sig det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in