Citat:
Ursprungligen postat av
Ovcharka
Mången gång har jag hört talas om folk som offrat både människor och djur. Så långt är jag med. Men säg att jag offrar en oxe - vad gör jag av oxen efter att jag skurit halsen av den? Det är det ingen som någonsin har förklarat. Får man äta den eller ska man bara låta den ligga där tills den... ruttnar bort?
Hur lyder de religösa reglerna av hantering av dött djur som man offrat?
Menar du att du hört talas om oxslakt på avsides gårdar, var var detta du hörde... att användas i ritualslakt uteslutande nån slags renodlat tillvägagångssätt, strikt eller som underhållning, istället som för det som brukar gälla, åt livsmedel för konsumtion?
Vanligtvis låter man inte djuret ruttna bort, såvida det inte handlar om väldigt svart marknad i de mörkare arealerna i österut-
Nej utan nästa steg i processen av "djurdödande" sker genom att använda knivar där det inte finns rutinerad slaktteknik utvecklat, utmed vanliga metoder man brukar upplysas om, genom samhällskunskapen och hemkunskapen i Sverige och fler länder till.
Var hörde du detta spännande och konstiga, tidningsartikel? Står idet i någon bok och isf vilken bok, och var det hinduism eller bara apropå allmänt att djur ligga som kadaver innan nästa delprocess börjar?
Alltså, det är klart att känslan för ett djur, är att det offras, djur emellan fungerar nästan likadant, dock står människan överst i den berömda pyramiden och är väl den skickligaste i konsten att selektera. Djuren själv går mer på instinkt och offrar, rättare sagt beräknar inte då de inte kan studera och inte har de kognitiva färdigheterna heller. Det har inte alltid människa heller, inte av sig självt.