Flashback bygger pepparkakshus!
2015-03-18, 19:26
Har stora problem att öppna upp mig och vara social. Jag har inte social fobi, men jag blir som en jävla mussla som sluter sig så fort jag är i nya grupper/bland nytt folk, så jag blir väl alltid den där tråkiga tysta typen tyvärr.

För cirka två år sedan var jag sjukt deprimerad och ville bara vara för mig själv, men det har blivit bättre nu och jag vill faktiskt lära känna folk och inte vara en ensam loser resten av livet. Men när jag än försöker ändra mitt beteende, så låser det sig helt och jag förblir i samma situation (tillsluten och tillbakadragen, och det är ju fan ingen som vill ta kontakt med en sån).

Börjar lessna på att vara ensam -.-
Citera
2015-03-18, 20:16
Medlem
killen30s avatar
Kan väl beror på många saker. Men tex trivs du med människorna som du ofta träffar idag ? Kan ju vara så att du inte har något utbyte med dem runt dig och blir tyst av ointresse. Ja eller så är du blyg och har lång startsträcka till att öppna dig för andra helt enkelt. Ofta kan det vara lättar att jobba bort sin blyghet/tysthet i mindre grupper och jobba sig fram till större grupper. Sen av egen erfarenhet så hade jag intalat mig så hårt och länge att jag var blyg och ska vara tyst. Men insåg tillslut som vuxen att jag inte alls var blyg eg. Ibland lever vi kvar i beteenden som eg inte stämmer, blir mer som en vana att det ska vara så.
Citera
2015-03-18, 20:16
Medlem
Ta små steg,använder du några sociala medier? Om du inte gör det,börja logga in på typ Skype och träna på att skriva med vänner,tycker själv det har hjälpt ganska bra
Citera
2015-03-18, 20:29
Medlem
UncleZombies avatar
Ta risker. Om någon börjar snacka med dig, utveckla ämnet och testa på lite saker som relaterar ämnet. Det kanske blir en jätteintressant diskussion och förhoppningsvis utvecklar relationen med personen du pratar med. Du måste våga tämja ut gränserna ibland, pinsam tystnad är himla jobbigt. Men ta lite i taget, annars kan du uppfattas som otrevlig.
Citera
2015-03-18, 20:42
Medlem
SoaGs avatar
Får du tillräckligt med sömn, hur många timmar per natt brukar du sova, sitter du uppe länge vid datorn, mobilen, tv:n med ljus skärm? Har du fått dåligt med sömn i en längre period kan detta påverka dina känslor och gör att du kanske inte känner dig öppen och positiv som vanligt.
Citera
2015-03-18, 20:56
Medlem
Yosoytus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoaG
Får du tillräckligt med sömn, hur många timmar per natt brukar du sova, sitter du uppe länge vid datorn, mobilen, tv:n med ljus skärm? Har du fått dåligt med sömn i en längre period kan detta påverka dina känslor och gör att du kanske inte känner dig öppen och positiv som vanligt.

Men herregud!

Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Har stora problem att öppna upp mig och vara social. Jag har inte social fobi, men jag blir som en jävla mussla som sluter sig så fort jag är i nya grupper/bland nytt folk, så jag blir väl alltid den där tråkiga tysta typen tyvärr.

För cirka två år sedan var jag sjukt deprimerad och ville bara vara för mig själv, men det har blivit bättre nu och jag vill faktiskt lära känna folk och inte vara en ensam loser resten av livet. Men när jag än försöker ändra mitt beteende, så låser det sig helt och jag förblir i samma situation (tillsluten och tillbakadragen, och det är ju fan ingen som vill ta kontakt med en sån).

Börjar lessna på att vara ensam -.-

Varför inte den där tysta, starka, mysteriska typen?
Alla är olika. Vissa är spexare. Andra är djupare, mer avvaktander eller vadsomhelst.
Jag vet inte hur du är men acceptera den du är. Försök inte vara nåt du inte är bara för att
du tror att det är så man ska vara. Du vill ändå träffa nån som faller för såna som dig?
Det är svårt att träffa nån. Särskilt för killar. Satsa på att må bra istället. Ditt fokus nu får dig att må dåligt.
Citera
2015-03-18, 21:01
Medlem
UncleZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
Men herregud!

Varför inte den där tysta, starka, mysteriska typen?
Alla är olika. Vissa är spexare. Andra är djupare, mer avvaktander eller vadsomhelst.
Jag vet inte hur du är men acceptera den du är. Försök inte vara nåt du inte är bara för att
du tror att det är så man ska vara. Du vill ändå träffa nån som faller för såna som dig?
Det är svårt att träffa nån. Särskilt för killar. Satsa på att må bra istället. Ditt fokus nu får dig att må dåligt.
Inget fel med att vara introvert, jag själv är det. Men det kan bli jobbigt om det "går för långt" så att man inte kan utveckla en kompisrelation, just för att man inte är så pratglad av sig.
Citera
2015-03-18, 21:17
Medlem
SoaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosoytu
Men herregud!

Klart att det kan handla om en så enkel sak som sömn, är värt att tänka på iaf.
Citera
2015-03-18, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Ta små steg,använder du några sociala medier? Om du inte gör det,börja logga in på typ Skype och träna på att skriva med vänner,tycker själv det har hjälpt ganska bra
sant dethär, börja med småsmåsmå saker och satsa på att bli liiiite bättre VARJE dag. Det blir enklare och enklare då du väl fått bollen i rullning såattsäga
Citera
2015-03-19, 07:11
Medlem
Overklighetss avatar
Alla är vi olika. Jag är också extremt tyst i sociala sammanhang, och stör mig i regel på folk som tjäbblar konstans. Det är något att vara stolt över, så länge man kan prata man mot man. Grupper av människor pratar ändå bara skit.
Citera
2015-03-21, 20:44
Alltid lika roligt med helg ..... hör fan musik och stojande överallt samtidigt som man påminns om vilken tråkig jävel man är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in