2015-03-18, 19:09
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Efter mycket funderingar i ämnet så tror jag att ja, det går för andra att lära oss NÅGOT.
Annat vore befängt att tro. Vi är inte överlägsna alla kulturer i ALLT utan borde försöka vara ödmjuka och lära av det andra har som är gott.

Med det sagt anser jag inte det finns någon anledning att köpa österländska/mellanöstern värderingar rakt av, givetvis. Även som en gammal student av buddhist är det uppenbart att den filosofin har tillkortakommanden, liksom islamsk tradition har.

True dat.
Citat:
Det finns många som tagit till sig av islam och det har gett dem bättre värderingar, fått dem att avstå alkohol, förbättrat deras moral (t.ex. syn på sex), gett dem bättre familjevärderingar och mer respekt för sin partner.

"Bättre" värderingar? "bättre moral" och syn på sex? Jösses, den måste varit riktigt jävla skit innan. Vad är din syn på sex tant gredelin? Jag antar att du inte upplevt det personligen än, eller?

Citat:

Jag vill inte videodroppa men andra brukar göra det så jag ska börja också: https://www.youtube.com/watch?v=E9rB6LWt7eo . "Former Playboy Model Converts to Islam"

Jösses, ersätta en last mot en annan... Men så är det väl, "vildingar" som söker regler och struktur slänger sig in i något okänt (karakteristiskt) och dumt.

Edit: efter 6 minuter in i playboymodellens konverteringsvideo så kan man konstatera att hon är ett våp.
Senast redigerad av Roger Rabbit 2015-03-18 kl. 19:13.
Citera
2015-03-18, 19:24
Medlem
GanjaMoons avatar
Tror man på en kvinnohatande fascist pedofil religion som islam är man psykisk sjuk ,att bota psykisk ohälsa med islam är som försöka släcka en eld med bensin
Citera
2015-03-18, 19:28
Medlem
Nivovics avatar
Wow, nu börjar jag förstå varför människor bojkottar Aftonbladet. Mer till skittidning har jag aldrig sett. Om de varken klarar av att vara politisk neutrala och förmedla relevanta nyheter - och dessutom som jag ser nu, predikar islam som om det vore fredens religion - tänker jag också börja bojkotta skiten.

Fan ta er Aftonbladets redaktion och skribenter - ni förstör Sverige och har tag mig fan ingen skam i kroppen.
Citera
2015-03-18, 19:30
Medlem
Citat:
Jag vill inte videodroppa men andra brukar göra det så jag ska börja också: https://www.youtube.com/watch?v=E9rB6LWt7eo . "Former Playboy Model Converts to Islam"

I början av klippet: "I converted to islam a week and a half ago".

Har du inget bättre?
Citera
2015-03-18, 19:35
Medlem
Faktiskt bra skrivet av Kadhammar. Det är ju knappast hjälpa att tolka koranen av någon
Svensk dille-kärring som fattiga människor behöver. Är det inte ironiskt menat att
Islam skulle hjälpa Sveriges psykiska ohälsa?
Senast redigerad av mangne 2015-03-18 kl. 19:48.
Citera
2015-03-18, 19:39
Medlem
War.Drums avatar
Varför inte? Religion har ju fungerat felfritt i tusentals år och läget i Mellanöstern är ju kanon. Det är på tiden att den racistiske svensken tar efter! Tillsammans kan vi förkasta allt vad logik innebär och överlåta våra liv åt gud!

Men skämt o sido så gör faktiskt sånt här mig förbannad. Peter Kadhammar tycker alltså att det är bättre att hjärntvätta folket än att se över vårt bristfälliga system och på allvar göra något åt problemet.
Senast redigerad av War.Drum 2015-03-18 kl. 19:59.
Citera
2015-03-18, 19:43
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Han skriver att "muslimska länder kan skicka hit biståndspersonal för att hjälpa oss sluta dricka alkohol. Förbud. Hårda straff på smuggling. Det kommer omedelbart att ge positiva effekter med mindre kvinnomisshandel, färre mord, en dramatisk nedgång av bråken på stan, färre splittrade familjer. Vi ska vara tacksamma för att de kommer hit och berättar vad som är bäst för oss när vi uppenbarligen inte begriper det själva."

Är det så att vi behöver hjälp från islam för vår hälsas skull?
Nej, men vårt land skulle må bra av att fler blev nykterister.

Emil i Lönneberga gick efter sin första fylla till nykterhetslogen och lovade att aldrig mer smaka alkohol och enligt Astrid Lindgrens berättelse höll han sedan det löftet hela sitt liv.

Fler Svenskar borde göra som Emil i Lönneberga och bli nykterister, då skulle olika våldsbrott som kvinnomisshandel minska, färre människor skulle slås ut från arbetsmarknad och inkomster, färre familjer skulle splittras oooooommm Ni oxå gör som Emil i Lönneberga och blir nykterister.
Citera
2015-03-18, 19:46
Medlem
Iman2014s avatar
Detta är faktiskt rätt sjukt att läsa här.

Folk erkänner själva att dagens samhälle moraliskt förfaller, att folk är deprimerade, att psykiska sjukdomar nått rekordnivå. Det är idag normalt och anses vara mainstream och norm att ta tabletter varje vecka för att inte vara deprimerad och må dåligt.

När Islam nämns som motmedel till detta läser man bara regelrätt hat, inget annat.

För hade något konstruktivt nämnts så hade man inte agerat på detta sättet. Vad är roten till mycket av det onda? Jo, alkohol och vad säger Islam om alkohol? Vad är roten till otrohet, splittrade familjer, respektlöshet inom familjen och så vidare? Jo, den förvridna synen på sex. Vad säger Islam om detta?

Vad är roten till att folk är så deprimerade och mår så dåligt? Jo, synen på livet.

Folk som är så hatiska mot Islam borde rannsaka sig själva.
Citera
2015-03-18, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrJohnBWatson
Nej, men vårt land skulle må bra av att fler blev nykterister.

Emil i Lönneberga gick efter sin första fylla till nykterhetslogen och lovade att aldrig mer smaka alkohol och enligt Astrid Lindgrens berättelse höll han sedan det löftet hela sitt liv.

Fler Svenskar borde göra som Emil i Lönneberga och bli nykterister, då skulle olika våldsbrott som kvinnomisshandel minska, färre människor skulle slås ut från arbetsmarknad och inkomster, färre familjer skulle splittras om Ni oxå gör som Emil i Lönneberga och blir nykterister.

Vi har ju IOGT-NTO. Att alkoholmissbruk är dåligt håller nog alla med om. Det är väl inte rätt väg att gå att tilllåta religonens företrädare piska in folk i ledet?
Citera
2015-03-18, 19:53
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Wow, nu börjar jag förstå varför människor bojkottar Aftonbladet. Mer till skittidning har jag aldrig sett. Om de varken klarar av att vara politisk neutrala och förmedla relevanta nyheter - och dessutom som jag ser nu, predikar islam som om det vore fredens religion - tänker jag också börja bojkotta skiten.

Fan ta er Aftonbladets redaktion och skribenter - ni förstör Sverige och har tag mig fan ingen skam i kroppen.

Aftonbladet är en uttalad vänstertidning. De flesta medier som inte är uttalade vänster utan ska vara neutrala är ändå vänster i sitt sätt, vad förväntar ni er då av AB som av de själva är en uttalad vänstertidning?

Det är en djävla propagandamaskin och inget annat. Den bör inte tas på större allvar än avpixlat, det är sanningen.
Till och med den skandalomsusade och erkänt oseriösa Expressen framstod som trovärdigare efter händelsen mot Charlie Hebdo, Aftonbladet svek hela den globala journalistkåren, det säger det mesta.
Senast redigerad av panther1 2015-03-18 kl. 20:00.
Citera
2015-03-18, 19:58
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Det finns många som tagit till sig av islam och det har gett dem bättre värderingar, fått dem att avstå alkohol, förbättrat deras moral (t.ex. syn på sex), gett dem bättre familjevärderingar och mer respekt för sin partner.
Varför inte bara acceptera att människan inte är någon upplyst och gudomlig varelse. Vi har drifter liksom alla andra djur och att förtrycka det förvärrar endast saker.

Förstår inte heller varför ralkohol anses som något dåligt som måste stoppas och botas. Alla kulturer har haft sina berusningsmedel och vi människor kommer fortsätta punda tills slutet. Ingen människa gillar att konstant leva i verkligheten.
Senast redigerad av War.Drum 2015-03-18 kl. 20:01.
Citera
2015-03-18, 19:59
Medlem
FittJannes avatar
Det som sannolikt kommer botas av ökad islam i Sverige är mångkulturpsykosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in