Tja. Har dragit på mig någon form av halsinflammation/halsfluss. Har fått utskrivet Tikacillin som innehåller Fenoximetylpenicillinkalium. Har tagit det i snart 1 vecka, har fortfarande lite ont i halsen när jag sväljer men jag börjar bli bättre

Nu är min fråga, kan man dricka mjölk när man tar dessa tabletter? Har hört rykten att Antibiotika + mjölk inte går bra ihop. Har nämligen 4L mjölk å en jävla massa oboy som jag tänkt trycka i mig