Citat:
Ursprungligen postat av
KalleXL
Mycket salt i maten brukar öka törsten och ju mer man dricker ju mer urin kommer ut. Skönt att det inte fanns någon diabetes. Ibland blir man bara enormt törstig en period.
Käkar i och för sig en del salt i maten. Kryddar ganska mycket mer än gemene Svensson. Själva törsten kan vara periodvis, jag har nog inte märkt av den innan men har alltid tvångsmässigt druckit mycket vatten för att det ska vara hälsosamt. Just nu känns det som att käften är full av slånbär dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
dxdp
Har de kollat njurar, blodstatus, elektrolyter? Svettas du mycket? Sköldkörtelprover? Äter du läkemedel? Vanlig biverkning av mediciner.
Ärligt talat fick jag jättelite information om vad som testades och så vidare, dåligt gjort av dem tycker jag. Begav mig till vårdcentralen två gånger och lämnade fastande blodprov och fick bara höra att allt såg bra ut helt enkelt. Äter inga läkemedel och svettas inte något nämnvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av
partygrabben
Diabetes insipidus? Det är mitt stalltips.
Helvete. Hur många varianter av den där helvetiska sjukdomen finns egentligen?

Ett törstprov hade garanterat inte gått särskilt bra för min del och jag ryste lite när jag läste det där för att det i magen kändes ganska rätt. Aldrig riktigt tänkt på urin i termer av volym, utan enbart "antal toalettbesök", upp till tjugo liter blir det ju definitivt inte. Men helt klart mer än 1,5. Kanske bör ringa vårdcentralen igen.