2015-03-17, 09:20
Bannlyst
Hej, jag är inne på det här med performance art. Jag läser på konstfack och heter Erica.

Jag älskar SD och hatar invandrare och gör allt för att förstöra för dem. För några månader sedan insåg jag att jag kunde göra dett konstprojekt av mitt hat.

Så jag planerade, började läsa om islam och judar. Tillslut reggade jag det här flasbhackkontot för att låtsas vara muslim, jude/invandrare. Så senaste tiden har jag suttit och trollat på forumet.

Tanken är att jag ska fortsätta så här för att avsluta det hela med att jag går och röstar på SD. Jag håller just nu på och gör en film om mitt projekt och hoppas att den ska visas upp på filmgalan .

Nu har gröten svalnat så att säga, alla vet att jag är ett troll. Det kommer också bli en del av dokumentären. Och tanken är att jag härifrån ska göra en come-back, som en twist i dokumentären. Vad det innebär får ni se om ni ser filmen sen .

Jag tänkte fråga lite om era erfarenheter av liknande projekt. Vad har ni för tips till mig? Är t ex kvantitet eller kvalitét på trollningarna viktigast i en sådan här film? Finns det liknande projekt som ni kan rekommendera för inspiration (låt det inte gå OT bara)?
Citera
2015-03-17, 09:49
Medlem
vargvids avatar
Grattis att du har såpass mycket fritid?
Citera
2015-03-17, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Grattis att du har såpass mycket fritid?

Är du trög i huvudet?

Det här är alltså på skoltid jag gör detta.
Citera
2015-03-17, 09:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IslamicAge
Är du trög i huvudet?

Det här är alltså på skoltid jag gör detta.

Skoltid är inte på kvällar och nätter

Satsa mer på skolämnen än att utöva trollerier så går det bättre
Citera
2015-03-17, 09:58
Medlem
Worgxors avatar
Jag skulle säga ett samband mellan dem.

Alla vill ju ha kvalité, men inte heller endast 3 trollningar.

Så använd din psykologiska fantasi vågskål, för att skapa en balans mellan dessa två.
Citera
2015-03-17, 10:16
Bannlyst
TS verkar vara den sorgligaste typen av människa, stackarn.
Citera
2015-03-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IslamicAge
Hej, jag är inne på det här med performance art. Jag läser på konstfack och heter Erica.

Jag älskar SD och hatar invandrare och gör allt för att förstöra för dem. För några månader sedan insåg jag att jag kunde göra dett konstprojekt av mitt hat.

Så jag planerade, började läsa om islam och judar. Tillslut reggade jag det här flasbhackkontot för att låtsas vara muslim, jude/invandrare. Så senaste tiden har jag suttit och trollat på forumet.

Tanken är att jag ska fortsätta så här för att avsluta det hela med att jag går och röstar på SD. Jag håller just nu på och gör en film om mitt projekt och hoppas att den ska visas upp på filmgalan .

Nu har gröten svalnat så att säga, alla vet att jag är ett troll. Det kommer också bli en del av dokumentären. Och tanken är att jag härifrån ska göra en come-back, som en twist i dokumentären. Vad det innebär får ni se om ni ser filmen sen .

Jag tänkte fråga lite om era erfarenheter av liknande projekt. Vad har ni för tips till mig? Är t ex kvantitet eller kvalitét på trollningarna viktigast i en sådan här film? Finns det liknande projekt som ni kan rekommendera för inspiration (låt det inte gå OT bara)?

Performance art, Konstfack (skrivs med versal), dokumentär och filmprojekt...det kan du drömma om.
Det enda du har är för mycket tid och för lite vänner.

Du går ut med att du trollar och att du ska fortsätta göra det ytterligare 3½ år fram till valet? Hur lång är din utbildning på Konstfack egentligen, du har slutat skolan långt innan projektet är färdigt. Inget vidare trollande om man går ut och berättar det men jag antar att du inte kunde hålla dig från att delge oss din briljanta master plan.

Dessutom bör trollning ske med stil och finess för att inte avslöjas. Jag kikade lite snabbt på dina startade inlägg och det du håller på med betraktas snarare som tramsande än något sofistikerat provocerande.

Bli inte förvånad om du får lägsta betyg på ditt icke existerande projekt.

Jag antar att det är bättre att försöka skapa sig en virtuell identitet när man misslyckas med det irl. Personligen har jag inget emot troll, de ger FB en liten extra guldkant med tok-roliga trådar och hysteriska inlägg från folk som inte har intelligens nog att genomskåda ett hoax.

Keep it up dude...
Citera
2015-09-06, 10:51
Medlem
Jimbos avatar
Ett troll som trollar om sitt trollande. Hela meta-grejen inom konsten är död för länge sen.
Finns otaliga exempel på det du efterfrågar. Anna Odell är ett typiskt exempel på någon som iscensätter en roll och ett beteende under "falsk" flagg.
Hon gör det hyfsat bra också.

En annan svensk konstnär att kolla in är Dan Wolgers.
Sedan kan du ju alltid googla Günther Wallraff.
Citera
2015-11-24, 02:20
Medlem
123qazs avatar
Totalt ointresserad. Ring mig när du kommer på en originell idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in