2015-03-16, 23:19
Medlem
Hollywood4096s avatar
Ska börja ta körkort. Har ansökt massa gånger fast fått avslag. Många orsaker, men denna gången var det alkoholen. Har gått på leverprover sen i höstas. Dem har alltid varit uppe på rött, så det är ju ganska illa.
Nu var jag hos läkaren förra veckan. Då sa han att jag ska ta leverprover så fort som möjligt. Problemet är att jag drack för 10 dagar sedan, det är ju mer än en vecka sedan som tur är. Var på krogen, så blev inte så mycket, bara fyra öl. Har inte vart så mycket sprit detta året, nästan inget faktiskt, bara öl. Han skriver ut intyget om proverna är normala, eller iallafall inte på rött.
Har bestämt att jag ska ta proverna om 2 veckor, då har det gått 3 veckor utan alkohol. Dricker massa Aloe Vera drycker från Ica, rödbetsjuice och morotsjuice varje dag som renar levern. Tror ni det fungerar? Hinner levern reparera sig på så kort tid eller ska jag vänta en vecka till så det blir en månad?
Citera
2015-03-16, 23:31
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Jag har läst på medicinska hemsidor att det ska ta åtminstone upp till 6 veckor.
Citera
2015-03-16, 23:40
Medlem
Hollywood4096s avatar
Ja okej, många säger 3 eller 4 veckor. En sa upp till 3 månader, rätt svårt att veta.
Citera
2015-03-16, 23:43
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywood4096
Ja okej, många säger 3 eller 4 veckor. En sa upp till 3 månader, rätt svårt att veta.

Det är olika ifrån person till person. Man kan inte veta exakt.
Citera
2015-03-16, 23:50
Medlem
Hollywood4096s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Det är olika ifrån person till person. Man kan inte veta exakt.
Kan tänka mig det, handlar väl om vikt och ålder o sånt.
Citera
2015-03-17, 03:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Åh fy fan, man ska inte dricka aloe vera, det kan ge leverskador: http://livertox.nih.gov/AloeVera.htm
Citera
2015-03-17, 07:19
Medlem
Citat:
Ska börja ta körkort. Har ansökt massa gånger fast fått avslag. Många orsaker, men denna gången var det alkoholen.

Vilka andra orsaker har du fått avslag p.g.a?
Citera
2015-03-17, 08:13
Bannlyst
Citat:
Kan tänka mig det, handlar väl om vikt och ålder o sånt.
hur skulle vikten spelar roll?
Citera
2015-03-17, 09:53
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiBus
hur skulle vikten spelar roll?

Hört talas som fettlever? Större chans att en överviktig person har det.
Citera
2015-03-17, 17:51
Medlem
Hollywood4096s avatar
Kan tillägga att det är ett CDT prov jag ska ta, tydligen två rör. Det var uppe på rött.
Citera
2015-03-17, 18:08
Medlem
Har du redan legat illa till på CDT kommer du garanterat få ta ett b-Peth innan du får klartecken. Det visar längre tillbaka. Vikt, ålder eller aloe Vera spelar ingen som helst roll, det mesta anges på remissen och klassas därefter. Det man vill hitta är de som dricker så ofta/mycket att de inte bör ha körkort.
Citera
2015-03-17, 18:53
Medlem
lithionits avatar
Citat:
...
Har bestämt att jag ska ta proverna om 2 veckor, då har det gått 3 veckor utan alkohol. Dricker massa Aloe Vera drycker från Ica, rödbetsjuice och morotsjuice varje dag som renar levern. Tror ni det fungerar? Hinner levern reparera sig på så kort tid eller ska jag vänta en vecka till så det blir en månad?

hm... ta det försiktigt med aloe veran. Hög konsumtion av aloe vera kan ha negativa effekter på levern vilket inte gör det hela bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in