2015-03-16, 21:54
Medlem
Hej!
Jag var helt bombsäker på att jag fått en bulle i ugnen när min annars väldigt punktliga mens inte dök upp för 2 veckor sedan. Jag har haft mens sedan jag var 11 år (är snart 24) och haft regelbunden mens i flera år.
När mensen inte dök upp for tankarna iväg direkt men jag väntade 2 veckor för säkerhets skull. Gjorde idag två graviditetstest och båda visar negativt. Vill tillägga att jag tidigare varit gravid, 3 år sedan, och gjorde då ett graviditetstest dagen efter min beräknande mens och testet var positivt direkt.

Men nu visar testen att jag inte är gravid.. Så vafan kan vara för fel? Jag har inte stressat mer än vanligt, jobbat på som innan och haft samma arbetstempo och matvanor. Är en normalbyggd tjej på 170 cm och väger runt 57. Jag fick en gratis hälsokontroll via jobbet i slutet av januari som visade att jag hade strålande värden.

Hade det bara varit för mensen uteblivit så hade jag inte funderat så mycket på det men nu har jag andra konstiga saker som pågår i kroppen. Förutom svullen mage har jag en konstig känsla i den, jag hade även en rätt rejäl smärta i nedre delen av ryggen igår. Men har inte feber, inte varit förkyld på länge.

Hur länge bör jag vänta med att kontakta vården? Läste lite hastigt när jag googlade att man ska höra av sig först om mensen uteblivit 6 månader, men vafan, jag vill ha min mens när jag ska.
Citera
2015-03-16, 22:52
Medlem
Gabriel Knights avatar
Har du orolig mage? Gaser? Laktosintolerat?

Är du orolig ska du kontakta vården så du får hjälp
Citera
2015-03-16, 23:15
Medlem
SweetAsss avatar
Om du är orolig så ring 1177.
Utebliven mens kan hända ibland. Själv hade jag knäppa symtom, trodde jag var gravid ett tag. Sen kommer mensen för mig två veckor senare än vanligt.

Det behöver inte vara nåt alls, men ring som sagt om du är orolig
Citera
2015-03-17, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har du orolig mage? Gaser? Laktosintolerat?

Är du orolig ska du kontakta vården så du får hjälp

Inte vad jag vet. Jag är glutenintolerant dock så hoppas inte att jag är det också. Men är dock inte gasig. Får ringa dem och inte nöja mig med "hör av dig om det är likadant om 6 mån"
Citera
2015-03-17, 07:34
Medlem
Pippirayas avatar
Vill du vara gravid? I så fall kanske du är skengravid och hjärnan lurar kroppen. I annat fall vet jag inte... Kanske nåt du äter som bytt recept nyligen och numera innehåller gluten? Jag hade ringt 1177 och pratat med dem.
Citera
2015-03-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippiraya
Vill du vara gravid? I så fall kanske du är skengravid och hjärnan lurar kroppen. I annat fall vet jag inte... Kanske nåt du äter som bytt recept nyligen och numera innehåller gluten? Jag hade ringt 1177 och pratat med dem.

Nä, fy nej! Som det ser ut nu (är ju för "ung" för att veta) så vill jag aldrig ha barn. Har ingen barnlängtan öht men jag tänkte på att det finns ju ett fenomen där kvinnor synkar varandras mens. Jobbar med tjejer på jobbet och en tjej har jag umgåtts mycket med senaste månaderna. Så kanske är det, vem vet. Tack iaf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in