2015-09-26, 12:22
Medlem
Inaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahruo
samma sak hände mig.

Brukade ha Minimibelopp Telenor 199, men nu denna månad, så har jag istället Minimibelopp Telenor 299 4G.

Jag vill inte ha 4G, och betala 100 spänn mer i månaden resten av min bindningstid. Fick ett brev som nämnde att dom ngn gång under 2015 skulle uppgradera mitt abb. men inte att det då skulle bli dyrare med..(som jag minns det!)

Vad är erat tips? ringa till kundtjänst och häva det "nya" abbonnemanget? Trogen telenorkund sen många år, med ett väldigt bra mobilnummer, som jag inte vill bli av med..

Tips mottages!

Jag hade nog sagt upp det i ren protest, ditt nr borde du kunna flytta över till det nya avtalet du tecknar (med något annat bolag då).
Citera
2015-09-26, 13:48
Medlem
hippykillers avatar
Dom har rätt att ändra avtalet men du som kund har rätt att säga upp abbonemanget utan uppsägningstid. Tekniken går frammåt och 3G eller 4G är inget som är framtidssäkert när 5G eller 6G kommer. Dock har du all rätt som konsument att byta till en tjänst och företag som passar dig bättre. Men även där är inte 2G, 3G eller 4G framtidssäkert.
Citera
2016-01-07, 20:12
Medlem
Phreak1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekro.
Hejsan, jag jobbar på Telenor och kan bekräfta att detta stämmer, du har till och med rätt att nyttja det nya abonnemanget 1 månad för att sedan avsluta det utan att betala fakturan.

Kan man enligt avtal fortsätta utan bindningstid kombinerat med en ny mobil?
Senast redigerad av Phreak1986 2016-01-07 kl. 20:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in