2005-10-02, 14:32
Bannlyst
Det finns en kille som heter parantes som hanger pa NS forumet, jag har precis last igenom hans tradar och forundras over att han inte dragit pa sig en varning eller en ban.

Han spammar med exakt samma meddelande hela tiden, och anvander sina egna perversa antaganden som fakta, vilket forstor all saklig och fakta baserad debatt som vi andra skulle kunna agna oss at.

Att debattera nagons kanslor haller inte, eftersom det ar subjektivt och darfor brukar de flesta halla sig till fakta eftersom fakta ar samma for alla.

att sabotera en debatt med skeva illusioner och antaganden borde inte vara tillatet i ett systematikst utforande.

Visst alla gor det nagon gang, men inte systematiskt.

Och de svenska bokstaverna foll ur bilen pa vagen till jobbet, sa ursakta saknaden
Citera
2005-10-02, 14:38
Bannlyst
--> Desertör.

Även om jag inte håller med denne "parentes" åsikter så föredrar jag att argumentera honom dit jag vill.
Citera
2005-10-02, 14:41
Medlem
Makehastes avatar
Dessutom ska man inte kasta sten i glashus...
Citera
2005-10-02, 14:41
Medlem
LadyTieras avatar
Man kan inte få någon bannlyst, det sköter den perosnen själv, finner du regelbrott i en användares inlägg är du välkommen att använda report post knappen.
Citera
2005-10-02, 15:06
Bannlyst
tack for svaren sag forst knappen nu
Citera
2005-10-02, 15:11
Medlem
Svar

Citat:
Ursprungligen postat av Desertör
Det finns en kille som heter parantes som hanger pa NS forumet, jag har precis last igenom hans tradar och forundras over att han inte dragit pa sig en varning eller en ban.

Han spammar med exakt samma meddelande hela tiden, och anvander sina egna perversa antaganden som fakta, vilket forstor all saklig och fakta baserad debatt som vi andra skulle kunna agna oss at.

Att debattera nagons kanslor haller inte, eftersom det ar subjektivt och darfor brukar de flesta halla sig till fakta eftersom fakta ar samma for alla.

att sabotera en debatt med skeva illusioner och antaganden borde inte vara tillatet i ett systematikst utforande.

Visst alla gor det nagon gang, men inte systematiskt.

Och de svenska bokstaverna foll ur bilen pa vagen till jobbet, sa ursakta saknaden

Ojdå, det här var förvånande.
Men, kära Desertör. Jag förstår att du inte delar mina åsikter och jag svarade på ditt inlägg "Du skriver exakt samma jävla sak" i någon tråd, minns inte vilken det var. Klargör lite här;

Exakt samma sak?
Så Alla exakt samma personangrepp som Du och Andra som delar dina åsikter kommer med är mer nyanserade? Och exakt samma sak? Är detta mittt enda inlägg i dessa trådar eller är det en motreaktion mot en viss persons enkla inlägg om "Äh, jag gillar inte negrer så jag..." och jag kör med samma sak tillbaka? Läs några fler inlägg än det senaste så hittar du nog att jag också diskuterar i allra högsta grad. Bara för att du inte delar mina åsikter precis som jag inte delar dina? Ska jag bli bannad för det. Lite fegt tycker jag? Ska jag radda upp lite personangrepp och få någon bannad för det? Nej, jag diskuterar hellre även om jag gärna påpekar hur fegt det är.

"Han spammar med exakt samma meddelande hela tiden, och anvander sina egna perversa antaganden som fakta, vilket forstor all saklig och fakta baserad debatt som vi andra skulle kunna agna oss at."
Ja, mina perversa antaganden är fakta? Jag har aldrig påstått att de är fakta. Då kan jag ju lösrycka och säga att Dina personangrepp är fakta. Men det gör jag inte eller hur? Eftersom jag läser lite mer och ser till dina exempel också. Saklig fakta lägger jag med fram och du orkar besvara och bemötta det också istället för att gnälla att du ogillar där mina känslor kommer in - precis som dina gör också.

"Att debattera nagons kanslor haller inte, eftersom det ar subjektivt och darfor brukar de flesta halla sig till fakta eftersom fakta ar samma for alla.

att sabotera en debatt med skeva illusioner och antaganden borde inte vara tillatet i ett systematikst utforande."

Att Angripa personer med peronangrepp håller inte, eftersom det inte har med debatten att göra. Därför brukar de flesta kunna debattera ganska bra eftersom då slipper man angripa någon bara för att man inte är överens.

När du säger systematiskt handlar det om ett par gånger jag mötte en persons meningslösa hatinlägg som jag mötte på samma vis.
Citera
2005-10-02, 15:13
Medlem
Svar

Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
--> Desertör.

Även om jag inte håller med denne "parentes" åsikter så föredrar jag att argumentera honom dit jag vill.

Och det uppskattar jag. Jag håller inte med dig heller och argumenterar gärna - även om det stundtals är ganska meningslöst för både dig och mig eftersom Du förmodligen inte bryr dig ett skit om mitt och jag inte tycker dina åsikter är världens bästa. Men kan man bara hålla det på en nivå utan att bli förbannad ska det mesta gå vägen. Men det är svårt ibland. Hat är vanligt förekommande hos en del.
Citera
2005-10-03, 00:26
Medlem
Dr Manhattans avatar
OT: Komiskt att läsa Desertör's nuvarande status (tempbannad).

On Topic: lite väl optimistiskt att tro att någon ska bannas bara för att han är hal i debatterna...
Citera
2005-10-03, 00:29
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Manhattan
OT: Komiskt att läsa Desertör's nuvarande status (tempbannad).

On Topic: lite väl optimistiskt att tro att någon ska bannas bara för att han är hal i debatterna...

Komiken är slående, tvivelsutan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in