Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-12-06, 16:34
  #49
Medlem
Neuschwansteins avatar
Tjena,

Tänkte berätta om min historia om bitestikelinflammation.

I början på oktober började jag känna smärta i pungen och efter 5 dagar stog jag inte ut längre och jag förstod att det va inget som ba går över så jag åkte till akuten.

Två läkare klämde och kände och konstaterade att jag hade en mild (?) bitestikelinflammation och fick antibiotika utskrivet som jag skulle ta i tre veckor samt ipren vid behov.

Smärtan avtog några dagar efter besöket på akuten och jag gjorde klart antibiotika kuren. För någon dag sen kom en liknade smärta (inte lika jobbig) tillbaka men som jag har förstått det i denna tråd så är det normalt. Någon som känner igen sig och har några tips?
Citera
2022-04-24, 00:20
  #50
Medlem
Bomullsvantens avatar
Har med fått denna åkomma återigen i vänstra testikeln. Molandevärk som känns som det kommer från bitestikeln. Är mycket ömmare på vänster än höger kula. Kan också tillägga att det känns som kulan tynger.

Har också stickningar/myrkrypningar/domnadekänsla på vänstra benet innersida samt nere i foten.

Någon som har tankar och idéer? Varit på ultraljud och där såg de bra ut men man kan la ha en mild inflammation kanske som ej syns tydligt eller så är det något annat? Har bara blivit ordinerad vila och Alvedon/Diklofenak men det hjälper typ inte 🙃

Funderar på att gå på en antibiotika kur för att utesluta bakteriell inflammation.
Citera
2024-01-31, 18:54
  #51
Medlem
31 Dec, Nyårsafton 2024 fick jag orkit/bitestikel inflammation. Jag åkte akut till Östra sjukhuset.
Blev ultra ljud undersökt också. Doctorn sa det var ingen abcess eller tumör. Bara enkel infektion av bakterier. Fick ciprofiol penicillin 3v, samt diklofenak och Alvedon. Infektionen försvann efter 3v.
Dock var svullnaden i vänster testikeln kvar. Idag 5v efter insjuknaden är den ännu svullen. Jag tar ipren för att döva smärtan. Doktorn säger att det kan ta 3v för svullnaden att försvinna. Men på engelska sidor på Google om man söker på orchitis, så säger de att det kan ta 3v till 3 månader. Helvete vilket elände alltså. På morgonen är svullnaden inte stor. Men på kvällen är den mycket större. Vad ska man göra? Hemskaste sjukdom jag haft som normalt aldrig varit sjuk. Och jag är 67 år gammal. Hur I helvete har man fått detta? Ni som haft detta, när blir pungen normal igen? Blev den normal från en dag till en annan? Eller blir det bättre långsamt?
__________________
Senast redigerad av sicnarf 2024-01-31 kl. 18:59.
Citera
2024-03-03, 14:29
  #52
Medlem
8-10 veckor efter att jag insjuknade i infektionen så märker jag att testikel svullnaden går sakta ner.
Fy fan, vilket helvete. Hoppas det blir normalt inom 2-3 veckor
Citera
2024-03-03, 15:27
  #53
Medlem
tjallepetters avatar
Denna åkomma är ett riktigt helvete att åka på.
Många jag känner har åkt på skiten och en del lider än idag.

Knulla med kondom gott folk.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback