2015-03-15, 11:04
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
För att en auktoritär figur som har tillskrivits mer makt än de har satt förtroende i sin egen förmåga säger åt dem vad de skall göra.
Exakt så!
Citera
2015-03-15, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Som rubriken lyder undrar jag varför alldeles för många människor tar vid onödigt många till tillfällen exempelvis alvedon för lite huvudverk. Istället för att låta kroppen sköta det och ta ett glas vatten.
2 anledningar till varför du inte ska ta läkemedel i onödan.
1. Det är bättre att låta kroppen bli av med en feber exempelvis på egen hand.
2. För det andra, hur fan kan ni ens lita på läkemedelsverket. Jag menar det finns ett botemedel till många sjukdomar, men dem väljer att inte ta del till det. Eftersom det är andra människor som har kommit med dessa mediciner, och dem som redan har patent på de mediciner som finns idag vill självfallet fortsätta tjäna pengar på sin "stor slagna" medicin. Men andra ord borde dem radas upp och skjutas när sanningen en vacker dag kommer fram.
3. Samt de ämnen medicinerna innehåller kan vi verkligen inte lita fullt ut på. För att om 10 år kan det visa sig att ipren är livsfarligt och cancerframkallande exempelvis.

Detta är en intressant fråga därför människor är dumma i huvudet dem vill ha den lätta vägen.
Och läkarna säger aldrig att man ska sänka dosen eller inte ta medicinen trots att man mår bra dem vill tjäna så mycket pengar på dig som möjligt. När du tar en medicin regelbundet så kommer biverkningarna mer och sen vill du ha något för biverkningar till slut har du 20 mediciner bara för biverkningar! När du har bestämt dig för att sluta ta alla mediciner så väger du 150kg och sen är man där igen. Har kastat alla mediciner jag fått utskrivit efter jag provat dessa ett tag, det är råttgift bara sorgligt.
Citera
2015-03-15, 12:04
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Förstår inte heller detta fenomen.

Förstår inte heller hur folk blir sjuka så enkelt, har haft en förkylning på 7 år ungefär.

Sen så röker jag iofs gräs och det sägs att gräs är bra för immunförsvaret, något som jag faktiskt tror på då min frånvaro från jobbet är överlägset bäst (0 sjukdagar på 3 år) jämfört med alla andra som jobbar där.
Gräs hjälper inte immunförsvaret.
Tvärtom faktist men bara till den grad att det inte rekommenderas att röka när man är sjuk.
Du måste ha bra immunförsvar
Citera
2015-03-15, 12:30
Medlem
mjukosten78s avatar
Det enda vis jag kan ge ts lite medhåll är i att folk är oförsiktiga när det gäller receptfri medicin. Det är inte snällt mot levern att ta en näve alvedon när man vaknar upp svinbakis. Det är definitivt inte snällt att ta några stycken i förebyggande syfte när man går och lägger sig packad (en bekant brukade göra detta).

Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Detta är en intressant fråga därför människor är dumma i huvudet dem vill ha den lätta vägen.
Och läkarna säger aldrig att man ska sänka dosen eller inte ta medicinen trots att man mår bra dem vill tjäna så mycket pengar på dig som möjligt. När du tar en medicin regelbundet så kommer biverkningarna mer och sen vill du ha något för biverkningar till slut har du 20 mediciner bara för biverkningar! När du har bestämt dig för att sluta ta alla mediciner så väger du 150kg och sen är man där igen. Har kastat alla mediciner jag fått utskrivit efter jag provat dessa ett tag, det är råttgift bara sorgligt.

Sen när får läkarna provision på sålda mediciner? Foliehattstråd.
Som vanligt kommer det lite alternativmedicinska tips. Som alla vet drivs den branschen helt utan vinstintresse...
Citera
2015-03-15, 12:43
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe66

Sedan att få dessa är ett rent helvete, jävla läkare som tror att man ska knarka skiten....
Råkade ut för en ganska otäck skada i huvudet i ett fall, fick 2 sår som gick ner till skallbenet
Det ena 10 cm, det andra 7 cm. Fick en kraftig kompression av nacken och värk som fan.
För detta blev jag rekommenderad Alvedon av läkaren! Fy Fan!
Tacka den svenska kommunistiska narkotikapolitiken och dess grundare Nils Bejerot för det tramset. Läkarna kan bli av med sin yrkeslicens om de skriver ut receptbelagda läkemedel utan "skäliga grunder" (som tydligen inte din skada var) bestämda av socialstyrelsen.

I USA är det andra bullar. Där utför läkarna sitt jobb (att få människor att må bättre); medicin skrivs i stort sett ut till den som ber om det.
Citera
2015-03-15, 16:23
Medlem
KenRingIntes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteDanteDante
Om du har huvudvärk så kan det faktiskt vara en bra idé att ta en huvudvärkstablett.
Om du bara ignorerar huvudvärken så tror kroppen att du inte känner av den och så blir det värre.

Eller det är något jag hört i alla fall...

Eller faktiskt försöka lösa huvudvärken genom att dricka ordentligt med vatten, spendera tid i friska luften och i övrigt äta och sova bra. Går det inte att sova bra på grund av stress eller liknande så är Alvedon inte lösningen på en stressad livssituation, annat än tillfälligt...
Citera
2015-03-15, 18:50
Medlem
zobras avatar
Ännu mera oroväckande i min mening är vår ökad konsumtion av just 'lätta' läkemedel. Ända sedan det blivit fritt att sälja på vanliga butiker har det ökat något enormt. Kolla vilken butik som helst och du hittar paracetamol. Jobbar själv i butik och träffar dagligen människor som verkar sätta i sig ett packet Alvedon i månaden.
Citera
2015-03-15, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marcop0lo
Som rubriken lyder undrar jag varför alldeles för många människor tar vid onödigt många till tillfällen exempelvis alvedon för lite huvudverk. Istället för att låta kroppen sköta det och ta ett glas vatten.
2 anledningar till varför du inte ska ta läkemedel i onödan.
1. Det är bättre att låta kroppen bli av med en feber exempelvis på egen hand.
2. För det andra, hur fan kan ni ens lita på läkemedelsverket. Jag menar det finns ett botemedel till många sjukdomar, men dem väljer att inte ta del till det. Eftersom det är andra människor som har kommit med dessa mediciner, och dem som redan har patent på de mediciner som finns idag vill självfallet fortsätta tjäna pengar på sin "stor slagna" medicin. Men andra ord borde dem radas upp och skjutas när sanningen en vacker dag kommer fram.
3. Samt de ämnen medicinerna innehåller kan vi verkligen inte lita fullt ut på. För att om 10 år kan det visa sig att ipren är livsfarligt och cancerframkallande exempelvis.

haha jag trodde du skulle prata om "medicin", inte alvedon osv,
Personligen använder jag t.ex alvedon om jag faktiskt behöver det, om jag ska jobba eller så.
annars dricker jag vatten och lägger mig i sängen
Citera
2015-03-15, 19:36
Medlem
Att en allt större del av befolkningen går på s k antidepressiva läkemedel tyder väl på att något inte står riktigt rätt till. Människan verkar vantrivas mer än någonsin i det samhälle som enligt uppgift ska vara "den bästa av världar".
Citera
2015-03-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
1, Varför är det bättre?
.
Jo... Alvedon, Ipren och motsvarande har som ENDA effekt att sänka febern. Eftersom febern sannolikt orsakas av en virusinfektion är medeciner verkningslösa. Ett av kroppens effektivaste sätt att bekämpa just virus är genom feber. Sänker du febern så kommer du vara sjuk längre då du plockar bort en viktig funktion i kroppen. Febernedsättande ska bara ges då febern börjar bli riktigt hög - annars är det kontraproduktivt.
Citera
2015-03-15, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jo... Alvedon, Ipren och motsvarande har som ENDA effekt att sänka febern. Eftersom febern sannolikt orsakas av en virusinfektion är medeciner verkningslösa. Ett av kroppens effektivaste sätt att bekämpa just virus är genom feber. Sänker du febern så kommer du vara sjuk längre då du plockar bort en viktig funktion i kroppen. Febernedsättande ska bara ges då febern börjar bli riktigt hög - annars är det kontraproduktivt.

Det är nervsystemet man dämpar med paracetamol, inte temperaturen i sig.
Jag är själv emot paracetamol även om jag hatar feber.

Vill du snacka mediciner så kan du väl ta upp det som sätter sig på hjärnan?
Citera
2015-03-15, 20:46
Medlem
Det absolut sjukaste av allt är ju att "ni" alla, folk ja... säkert 98% av befolkningen på jorden, köper rakt av vad auktoriteterna säger till dem. Utan att fundera alls eller ifrågasätta deras motiv.

Det säger ju sig själv att hela läkemedelsbranschen är till för att tjäna pengar på vanliga människors (befolkningen) idioti och robotliknande beteende att följa flocken vart än den leder. Det finns bevisat åtskilliga gånger hur Aids är framskapat i ett labb, för att folk skall bli sjuka och sedan behöva KÖPA medicin för att bli "frisk" igen, eller dämpa.

De flesta mediciner på marknaden har som uppgift att göra och framförallt HÅLLA folk sjuka, så att de gång på gång tvingas köpa mer och mer medicin för att inte bli sjuka... haha, jag garvar ihjäl mig av det här!! Jag har åkt på svåra influenser två gånger de senaste 4 åren - varav båda gångerna botade jag mig själv med enbart vatten och mycket föda under 3-4 dagar = fullt frisk. Efter den senaste insjukningen har jag varit fullt frisk konstant medan vinterkräksjukor och ebolavirus flugit förbi var och varannan dag

Varför är folk som använder nässpray alltid rinniga i näsan? Varför har folk som använder Alvedon alltid huvudvärk eller alltid återkommande åtminstone? Varför är äldre människor oftare sjuka? Jo, för att dem använder "medicinen" som läkemedelsbranschen säger gör dem friska. Det roliga är att de flesta inte tror på att bröstmjölk botar både cancer och hudeksem. Synd för dem och bra för mig som känner till all denna "alternativa" medicin. Det finns bevisat gång på gång hur människor har lyckats "trolla bort" tumörer stora som tennisbollar med hjälp av bröstmjölk, positiv energi och all typ av nyttig föda i största allmänhet. Men eftersom folk sedan födseln blir itutade av "staten" och samhället att man skall gå till läkaren när man är sjuk och äta medicin etc. etc. Så tror dem ju självklart på detta... Jag hade dock turen att slippa undan denna hjärntvättning på egen hand. Starka gener förmodligen, tillsammans med extremt hög intelligens.

Tänk på detta när ni borstar tänderna idag/imorgon; Tandkräm innehåller både ett ämne som även används i råttgift, samt fluor = vilket samlas i en del av hjärnan och gör att intelligens-nivån sjunker under längre och konstant intag. Ett slags hjärntvättningsmedel helt enkelt, och dom lyckades eftersom 98% av jordens befolkning använder dessa ämnen dagligen (TVÅ gånger om dagen) livet ut

Det roligaste med detta är att det ända som behövs för att hålla bakterier, karies osv. osv. borta är vatten Det är till och med så att vid användning av vanlig tandkräm så bryts tändernas egna emalj ner och dina tänder är således MER utsatta än om du bara använder vatten och låter kroppens egna försvar göra jobbet! JA, det finns tandlösa som inte borstar tänder och alla fattiga har inga tänder bla bla bla. Tänk lite innan du säger detta; dricker man mycket socker, äter skit, röker osv. osv. så är det klart att det tar kål på tänderna... just därför måste man se till att tvätta rent med vatten efter varje måltid. Eller så kan ni använda tandkräm för det fungerar ju så fint, aldrig haft hål eller karies osv. osv. Eller hur? Nej, men du blir mindre intelligent och mer tillgänglig för auktoriteternas mind-control och propaganda.

Yes. Läs på lite gott folk. Ifrågasätt staten. Tänk lite innan ni trycker i er gift utan att reagera. Har ni någonsin frågat er; "Vad är det egentligen i det här läkemedlet?" Ett första varningstecken kan ju rimligtvis vara att det står på paketet vilka biverkningar som finns. Någonting som är bra för kroppen skall självklart inte orsaka biverkningar Det finns inga biverkningar med vatten, avocado, bröstmjölk, hallon, cocosfett osv. osv. osv.

Varsågoda, nu gav jag er alla lite tips och råd för framtida liv. Kanske ni sparar 10-15 år tack vare mig ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in