2015-03-14, 09:15
Medlem
Hej har under senaste 3 veckorna haft en del problem
Mina sympton är att jag lätt blir anfådd bara av att gå 100meter kan jag få hög puls
När jag ligger ner speciellt när jag ligger ner åt vänster sida hör jag ett bubblade ljud från övrse bröstet som att vätska skjuts undan typ.
Jag kan inte luta mig tillbaka för det blir som ett tryck mot bröstkorgen och halsen då.
När jag rör mig kan det ge ifrån sig en viss smärta eller när jag gör hastiga rörelser.

Nån chans att jag dragit på mig ?
Hjärtsäcksinflammation
Hjärtmuskelinflammation
eller
Lungsäcksinflammation
Citera
2015-03-14, 09:18
Medlem
manligtmyss avatar
Du ska inte gå till läkaren?
Citera
2015-03-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manligtmys
Du ska inte gå till läkaren?
Jo men undrar såklart om nån här har experience av detta och om det går över av sig själv?
Citera
2015-03-14, 09:21
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde1989
Jo men undrar såklart om nån här har experience av detta och om det går över av sig själv?
Ja allt går över av sig själv förr heller senare precis som livet.
GÅ TILL EN LÄKARE!
Citera
2015-03-14, 11:15
Medlem
Antar att du är född 89 som ditt nick uppger? Hur ser din kroppshydda ut? Tjcok, smal, normalbyggd? Tränar du mycket?

Om jag bortser från din eventuella ålder låter det som vätska i lungorna kanske? Hjärtsvikt hade varit min första gissning, andra kärlkramp, men att en ung person skulle dra på sig sådant känns inte så troligt. Lungemboli? Låter inte heller så troligt i ung ålder, röker du, flugit någonting nyligt?

haft tidigare besvär av detta? Varit sjuk nyligen?
Citera
2015-03-14, 13:41
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Mina sympton är att jag lätt blir anfådd bara av att gå 100meter kan jag få hög puls
När jag ligger ner speciellt när jag ligger ner åt vänster sida hör jag ett bubblade ljud från övrse bröstet som att vätska skjuts undan typ.
Jag kan inte luta mig tillbaka för det blir som ett tryck mot bröstkorgen och halsen då.
När jag rör mig kan det ge ifrån sig en viss smärta eller när jag gör hastiga rörelser.

Du kan ju sitta hemma lite till och fundera på läkaren. Jag menar att betala 100 kr för ett läkarbesök är både för dyrt och omständligt. För att inte säga helt meningslöst

Jag tror på lungorna.
Citera
2015-03-14, 13:44
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:

Nån chans att jag dragit på mig ?
Hjärtsäcksinflammation
Hjärtmuskelinflammation
eller
Lungsäcksinflammation

Alltså, TS, det är en sak att inte gå till doktorn för varenda minsta lilla sak.
Men nu har du alltså tyck över bröstet, du kan knappt gå 100 meter utan att bli anfådd, du har hög puls och det "bubblar" i bröstet...Och du frågar på Flashback vad som är felet?
Unge man, gå till läkaren så att du kan få ett riktigt svar på vad det kan vara...
Citera
2015-03-14, 16:13
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Gissar på lungsäcksinflammation.

http://www.1177.se/Kronoberg/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Lungsacksinflammation/

Det ska gå över själv på två veckor och du har ju gått med det längre. Nu är det ju helg och svårt komma till läkare, men gå till vårdcentralen på måndag tycker jag.
Citera
2015-03-15, 12:26
Medlem
Gå till läkaren direkt!
Se till att få lungröntgen och prover.
Jag gick och var trött och andfådd i ca 1 år.
Upptäcktes att jag hade lungsarkoidos,inflammation av lungorna en längre tid. Mycket bindväv runt lungorna som hade stelnat,så har fibros med.
Tjej i 30 års åldern,rökte inte ens.
Upptäckte inte förrän jag fick magnetröntgen,hål på högra lungan. Vaknade 3 på natten fick mycket stora smärtor i bröstet,vad jag inte visste då var att det hade gått hål på lungan. Gick med hål i högra lungan några dagar innan dem upptäckte det.
Det du beskriver,ska du söka vård för direkt för man vet aldrig.
Nu nedsatt lungfunktion med 45 %,trött och orkar inte samma som innan. Uppföljning en gång per år.
Fick diagnosen reumatisk sjukdom 2010 och det med lungorna hände 2011,men hade hållit på långt innan dess.
Jag började bli riktigt dålig efter svininfluensa sprutan,sjukdomar efter varandra! Men dem har ändå inte kunnat svara på om det är p g a av den!
Citera
2015-03-15, 13:10
Medlem
Flamsans avatar
Kan vara magen också som spökar.

Är inhet fel på mina lungor.
Men det bublar och har sig i brösttrakten. Och i samband med det är det trångt över bröstkorgen. Och jag funderade på vad det kunde vara men vid ett tillfälle så kom det en rap och jäklar det var en skön rap för då släppte det.
Det är från magen besvären kommer.

Jah har magsår och bråck på övre magmunnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in