Jag har två frågor angående mitt tradera konto som jag behöver hjälp med av en kunnig.
Jag sålde ett par objekt för någon månad sedan och dessa är betalade via Klarna/tradera en säker tjänst som är gratis för köpare och säljare där klarna sköter betalningen till säljarens konto som då är verifirerat via posten aktiveringskod
1. Tradera tar runt 10% på sålda varor och skickar en faktura, om jag blivit spärrad för att jag fått 2 negativa omdömen men inte betalar denna fakturan vad händer? och om kontot blir spärrat behöver jag ens betala fakturorna då vet ju inte ens vilket av dem båda det är eftersom tradera bara skriver när jag loggar in
"det kan bero på följande" men dom skriver ju inte exakt vad orsaken är...
2. Kontot blev spärrat idag någon gång mellan 14:00 - 22:00, men runt 10-12 idag fick jag ett mail om att jag fått betalning skickad från Klarna eftersom jag sålt två nya varor nyligen bara några dagar sedan dvs dom pengarna har klarna skickat till mitt bankkonto vilket jag fått på mail bekräftat
Vad kommer nu hända med dessa kommer jag bli skyldig betala dessa också eller stryks det när kontot blir låst? och om jag inte betalar något varken tidigare 10% eller kommande 10% på det nyligen sålda kommer det dras några juridiska åtgärder såsom inkasso
Jag är helt ovetande kring traderas regler gällande detta och vad som kan hända så posta gärna ni som är insatta
*EDIT* För att förtydliga , 2 första köpen är ivägskickade och mottagna av köparen. Men försäljningsavgiften på 10% är inte betald
Andra köpet också två varor är såld och betald via klarna av köparna dvs pengarna har kommit men har inte bokat frakt via DB SChenker och heller inte betalat 10% avgiften eftersom kontot är låst och denna mail med faktura brukar komma när månaden är slut