Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-13, 17:24
Medlem
Hej!

Jo det är så att jag har en srt. fil. Denna srt. filen är på thailändska och när jag ska spela upp den så kommer där "text", bara det att det är inget sammanhängande utan endast fyrkanter med en konstig symbol. Ingen thailändsk text alltså. Jag använder VLC Media Player.

Jag har även gått in på "VLC"/Inställningar- undertexter/skärmtext och ändrat till thailändska plus de andra alternativen för att kunna visa dessa bokstäver.

Jag har också provat lägga till thailändska som språk i själva IOS men som jag trodde så hade inte det med saken att göra.

Efter många timmar att försöka rätta till det och google tänkte jag höra om det är någon som vet hur man ska göra för att kunna visa thailändska srt. filer.

Mvh
Citera
2015-03-13, 17:47
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Kan vara problem med fonten, prova att öppna srt.filen och spara om med en fungerande font som du har i datorn som stödjer Thai.
Citera
2015-03-13, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Kan vara problem med fonten, prova att öppna srt. filen och spara om med en fungerande font som du har i datorn som stödjer Thai.

Jag provad det som du sa. Jag öppnade textredigeraren och sparade för thailändska men det fungerar fortfarande inte. Samma konstiga symbol i en fyrkant bara.
Senast redigerad av opp shop kamalu 2015-03-13 kl. 18:59.
Citera
2015-03-14, 13:34
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Provat att konvertera encoding med typ den här sidan?TIS-620->UTF-8.
Citera
2015-04-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Provat att konvertera encoding med typ den här sidan?TIS-620->UTF-8.

Ja det har jag gjort. Jag fick till slut köra Windows och bootcamp och konvertera det där. Men tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in