2015-03-13, 15:12
Medlem
Som titeln säger så undrar jag om ciao är en bra moped. Jag har inga problem med att meka och ska ta mig ungefär 1 mil. Gärna att de med erfarenhet kommenterar. Andra förslag än ciao är okså välkomna. Tack i förhand!
Citera
2015-03-13, 15:22
Medlem
GanjaSorcerers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEwaffle
Som titeln säger så undrar jag om ciao är en bra moped. Jag har inga problem med att meka och ska ta mig ungefär 1 mil. Gärna att de med erfarenhet kommenterar. Andra förslag än ciao är okså välkomna. Tack i förhand!

Ciao är grymt lättmekat och lätta att trimma om man nu vill det jag hade uteslutande ciao när jag var yngre, har säkert haft 7-8 stycken just för att jag tycker det är enkelt och smidigt med en liten moped, samt att dendrar extremt lite bensin. finns säkert de som inte gillar dom,men jag tycker dom är helt okej!
Citera
2015-03-13, 15:31
Medlem
Grymt bra och enkla. Har kört och haft flera. Framför allt så är de pålitliga som få. Enda lilla problemet med äldre trimmade varianter kan vara att om det är en riktigt varm dag och du kör länge och framför allt uppför så kan motorn nypa. Väntar du på att den kyls ner så är det bara att köra vidare. Behövde byta rem en gång och tändstift en gång på kanske 7-8 års körning.
Rekommenderas varmt före något annat..
Citera
2015-03-14, 14:06
Medlem
INTPs avatar
Om man är nöjd med en simpel moped för att ta sig från A till B är det ett klockrent alternativ.
Citera
2015-03-14, 15:29
Medlem
Tack för alla svar! Jag har bestämt mig för ciao nu
Citera
2015-03-14, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheEwaffle
Tack för alla svar! Jag har bestämt mig för ciao nu
Ciao ciao!
Citera