Citat:
Ursprungligen postat av
CHI9
1. Om du hade vart kvinna, hade du då velat att män kunde gå runt och taffsa på dig när dem ville? Jag skulle även få ta din mamma/syster/dotter på fittan när som helst, är du okej med det?
2. Kvinnors integritet, frihet och välmående är ett på tok för högt pris bara för att du ska få lite bättre självförtroende. Vad tror du händer med kvinnors självförtroende om de inte har rätten till sina egna kroppar? Du får bättre självförtroende medan kvinnor får sämre, så det löser ingenting. Och hur fan får du bättre självförtroende av att du får ta en tjej på röven när du vill?
3. Och nej, våldtäkt är när en människa tvingar en annan människa till sex. Inget annat.
1. Givetvis ska kvinnan själv ha rätt att säga ifrån om någon tafsar. Men det är bara inte en sak för lagen och domstolen. Att kvinnor själva måste säga ifrån stärker deras självförtroende.
2. Kvinnor gillar män med sexuellt självförtroende.
3. Javisst och det enda jag begär är att kvinna ska antingen gråta, skrika eller försöka fly för att kriteriet för våldtäkt ska vara uppfyllt.
Jag inser att det finns vissa begränsningar i mitt resonemang. Jag ska berätta en historia:
En kvinna går på krogen och hamnar i sällskap med några karlar. Efter en spetsad drink så vaknar kvinnan naken i ett sovrum med två karlar, en över och en under, oförmögen att fly, skrika eller så eftersom hon är påverkad av drinken och dess innehåll. Efter händelsen polisanmäler hon och säger till polismannen "hur kan man bete sig så här"
Polismannen svarar "de var nog bara ute efter lite sex"
Denna händelse är givetvis väldigt tråkig men enligt de kriterier jag har är det inte våldtäkt eftersom det inte innefattar flykt, gråt eller skrik.
Vad kan jag säga? Koranen är begränsad. Mitt förstånd är begränsat. Jag har inte alla svar. Man får ge kvinnor en kaka sedan får de vara nöjda. vi kan inte ha en massa tramsanmälningar a la Julian Assange som drar ner männens självförtroende.
Nu är det dags för männen att våga ta plats, att kunna titta på en kvinna och känna det sexuella självförtroendet: "Henne kan jag göra som jag vill med" (så länge hon inte gråter, skriker eller försöker fly förstås)