2015-03-13, 12:54
Medlem
Startar denna tråd för att skapa en sund, frisk tråd om våldtäkt.

Våldtäkt är väl när kvinna skriker, gråter och försöker fly? Allt annat är väl inte våldtäkt, eller hur?

Jag sitter och filar på min kvinnosyn som ingå i form av reformerad Islam för
Vita Västerländska Män för ge män mer makt över kvinnan. Kvinnan ska givetvis ha rättigheter men männens rätt till sex och kvinnans kropp måste också stärkas.

Så ska vi sammanfatta det så här:

Våldtäkt innefattar skrik, gråt och försök till flykt. Då har kvinnans rätt i samhället bevarats samtidigt som männen får sin del av kakan.

Det övriga får kvinnor tåla helt enkelt, såsom en klapp på rumpan, tafsande mm, jag menar som vit muslimsk man så är det väl ändå vi män som bestämmer?
2015-03-13, 14:19
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnurreSprattOnline
Startar denna tråd för att skapa en sund, frisk tråd om våldtäkt.

Våldtäkt är väl när kvinna skriker, gråter och försöker fly? Allt annat är väl inte våldtäkt, eller hur?

Jag sitter och filar på min kvinnosyn som ingå i form av reformerad Islam för
Vita Västerländska Män för ge män mer makt över kvinnan. Kvinnan ska givetvis ha rättigheter men männens rätt till sex och kvinnans kropp måste också stärkas.

Så ska vi sammanfatta det så här:

Våldtäkt innefattar skrik, gråt och försök till flykt. Då har kvinnans rätt i samhället bevarats samtidigt som männen får sin del av kakan.

Det övriga får kvinnor tåla helt enkelt, såsom en klapp på rumpan, tafsande mm, jag menar som vit muslimsk man så är det väl ändå vi män som bestämmer?
Nu vet jag förvisso att du trollar, väldigt dålig dessutom, men jag ska spela med.
Läs och återkom.
http://www.theloop.ca/this-woman-just-explained-consent-with-the-most-perfect-metaphor/
2015-03-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Nu vet jag förvisso att du trollar, väldigt dålig dessutom, men jag ska spela med.
Läs och återkom.
http://www.theloop.ca/this-woman-just-explained-consent-with-the-most-perfect-metaphor/

Sakta i backarna nu. Om du ska komma med anklagelser om att jag trollar så får då allt utveckla lite närmare vad du menar, pappskalle, eller förlåt jag menade pappersvarg.

Detta är faktiskt seriösa saker. Islam är ingenting man skojar om.
2015-03-13, 14:29
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Islam för vita västerländska män låter som en urdum idé. Anledningen varför så många västerländska män röstar på SD (eller whinar om den "urspårade" invandringen på flashback), är för att de inte vill ha islam i Sverige.
Att förvänta sig att alla ska anpassa sig till dig och dina säregna önskemål, är orealistiskt. Om du stör dig så mycket på att Sverige inte har några Sharia-lagar, kan man undra varför du inte väljer att flytta till ett land som har sådana.
2015-03-13, 14:31
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Vad har detta med feminism och jämställdhet att göra?
Och nej, kvinnan behöver inte skrika och gråta eller försöka fly för att det ska vara våldtäkt.
Du borde läsa på lite om hur våldtäktsoffer drabbas så kanske du inte skulle ta det så lätt, vissa får men för livet pågrund av våldtäkt
2015-03-13, 14:34
Bannlyst
Har förstått att ni muslimer ser det på det sättet.

Svenskar ser det på det sättet att kvinnan måste ge sitt medgivande innan sex, annars är det våldtäkt.
2015-03-13, 14:55
Medlem
Männen behöver stärka sitt sexuella självförtroende och sitt självförtroende överhuvudtaget och då är Islam väldigt bra.

Mitt självförtroende har blivit mycket bättre sedan jag började se mig själv som muslim. Men problemet är att man som vit man inte känner sig välkommen i moskéerna med arabiska och konstiga människor så vi behöver en västerländska variant på Islam som inkluderar alla på så sätt som sig bör i ett tolerant samhälle.

En våldtäkt är väldigt otäck så med kvinnor som skriker, gråter och flyr så därför ÄR detta våldtäkt.

Men samtidigt måste männens självförtroende stärkas och det går inte om de hela tiden känner sig som syndare, att då få tafsa som man vill utan att skämmas tror jag bara är bra för männen.

I jämförelse med det riktiga Islam är detta en bagatell, men om ni vill kan vi köra med
oreformerad
Islam som är mycket värre.
2015-03-13, 15:08
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
Männen behöver stärka sitt sexuella självförtroende och sitt självförtroende överhuvudtaget och då är Islam väldigt bra.

Mitt självförtroende har blivit mycket bättre sedan jag började se mig själv som muslim. Men problemet är att man som vit man inte känner sig välkommen i moskéerna med arabiska och konstiga människor så vi behöver en västerländska variant på Islam som inkluderar alla på så sätt som sig bör i ett tolerant samhälle.

En våldtäkt är väldigt otäck så med kvinnor som skriker, gråter och flyr så därför ÄR detta våldtäkt.

Men samtidigt måste männens självförtroende stärkas och det går inte om de hela tiden känner sig som syndare, att då få tafsa som man vill utan att skämmas tror jag bara är bra för männen.

I jämförelse med det riktiga Islam är detta en bagatell, men om ni vill kan vi köra med
oreformerad
Islam som är mycket värre.

Om du hade vart kvinna, hade du då velat att män kunde gå runt och taffsa på dig när dem ville? Jag skulle även få ta din mamma/syster/dotter på fittan när som helst, är du okej med det?

Kvinnors integritet, frihet och välmående är ett på tok för högt pris bara för att du ska få lite bättre självförtroende. Vad tror du händer med kvinnors självförtroende om de inte har rätten till sina egna kroppar? Du får bättre självförtroende medan kvinnor får sämre, så det löser ingenting. Och hur fan får du bättre självförtroende av att du får ta en tjej på röven när du vill?

Och nej, våldtäkt är när en människa tvingar en annan människa till sex. Inget annat.
2015-03-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHI9
1. Om du hade vart kvinna, hade du då velat att män kunde gå runt och taffsa på dig när dem ville? Jag skulle även få ta din mamma/syster/dotter på fittan när som helst, är du okej med det?

2. Kvinnors integritet, frihet och välmående är ett på tok för högt pris bara för att du ska få lite bättre självförtroende. Vad tror du händer med kvinnors självförtroende om de inte har rätten till sina egna kroppar? Du får bättre självförtroende medan kvinnor får sämre, så det löser ingenting. Och hur fan får du bättre självförtroende av att du får ta en tjej på röven när du vill?

3. Och nej, våldtäkt är när en människa tvingar en annan människa till sex. Inget annat.

1. Givetvis ska kvinnan själv ha rätt att säga ifrån om någon tafsar. Men det är bara inte en sak för lagen och domstolen. Att kvinnor själva måste säga ifrån stärker deras självförtroende.

2. Kvinnor gillar män med sexuellt självförtroende.

3. Javisst och det enda jag begär är att kvinna ska antingen gråta, skrika eller försöka fly för att kriteriet för våldtäkt ska vara uppfyllt.

Jag inser att det finns vissa begränsningar i mitt resonemang. Jag ska berätta en historia:

En kvinna går på krogen och hamnar i sällskap med några karlar. Efter en spetsad drink så vaknar kvinnan naken i ett sovrum med två karlar, en över och en under, oförmögen att fly, skrika eller så eftersom hon är påverkad av drinken och dess innehåll. Efter händelsen polisanmäler hon och säger till polismannen "hur kan man bete sig så här"
Polismannen svarar "de var nog bara ute efter lite sex"

Denna händelse är givetvis väldigt tråkig men enligt de kriterier jag har är det inte våldtäkt eftersom det inte innefattar flykt, gråt eller skrik.

Vad kan jag säga? Koranen är begränsad. Mitt förstånd är begränsat. Jag har inte alla svar. Man får ge kvinnor en kaka sedan får de vara nöjda. vi kan inte ha en massa tramsanmälningar a la Julian Assange som drar ner männens självförtroende.

Nu är det dags för männen att våga ta plats, att kunna titta på en kvinna och känna det sexuella självförtroendet: "Henne kan jag göra som jag vill med" (så länge hon inte gråter, skriker eller försöker fly förstås)
2015-03-13, 15:45
Medlem
Citat:
Våldtäkt innefattar skrik, gråt och försök till flykt.
Inte nödvändigtvis. Pistolhot borde också ingå.
Kan också tänka mig ett lindrigare kompletterande brott "sexuellt utnyttjande".
Senast redigerad av ManManne 2015-03-13 kl. 15:50.
2015-03-13, 16:03
Medlem
Luzurs avatar
https://thewaterpipe.wordpress.com/2013/12/22/can-a-fart-be-misogynist/

Finns massor av hemska våldtäktsmetoder från männen att upptäcka och motarbeta!
2015-03-13, 16:10
Medlem
CHI9s avatar
Citat:
1. Givetvis ska kvinnan själv ha rätt att säga ifrån om någon tafsar. Men det är bara inte en sak för lagen och domstolen. Att kvinnor själva måste säga ifrån stärker deras självförtroende.

2. Kvinnor gillar män med sexuellt självförtroende.

3. Javisst och det enda jag begär är att kvinna ska antingen gråta, skrika eller försöka fly för att kriteriet för våldtäkt ska vara uppfyllt.

Jag inser att det finns vissa begränsningar i mitt resonemang. Jag ska berätta en historia:

En kvinna går på krogen och hamnar i sällskap med några karlar. Efter en spetsad drink så vaknar kvinnan naken i ett sovrum med två karlar, en över och en under, oförmögen att fly, skrika eller så eftersom hon är påverkad av drinken och dess innehåll. Efter händelsen polisanmäler hon och säger till polismannen "hur kan man bete sig så här"
Polismannen svarar "de var nog bara ute efter lite sex"

Denna händelse är givetvis väldigt tråkig men enligt de kriterier jag har är det inte våldtäkt eftersom det inte innefattar flykt, gråt eller skrik.

Vad kan jag säga? Koranen är begränsad. Mitt förstånd är begränsat. Jag har inte alla svar. Man får ge kvinnor en kaka sedan får de vara nöjda. vi kan inte ha en massa tramsanmälningar a la Julian Assange som drar ner männens självförtroende.

Nu är det dags för männen att våga ta plats, att kunna titta på en kvinna och känna det sexuella självförtroendet: "Henne kan jag göra som jag vill med" (så länge hon inte gråter, skriker eller försöker fly förstås)

Och du tycker att det är okej att man helt lagligt ska kunna droga ner en tjej och ha sex med henne när hon är medvetslös? Hade jag fått göra så mot din dotter eller mamma? Du sätter dig inte in i en kvinnas perspektiv nu, du måste tänka på hur du hade velat att det skulle vara om du var en kvinna. Hade du tyckt att det var okej om någon drogade dig och knullade dig medvetslös om du var en kvinna? Hade du bara accepterat detta eftersom det ledde till att killen fick lite bättre självförtroende? Fattar du inte vilken sjuk värld du beskriver? Vill du ha bättre självförtroende så får du jobba på det istället för att förespråka våldtäkt. Ditt resonemang är inte begränsat, ditt resonemang är sinnesjukt och ingen man hade velat få sin dotter behandlad på detta vis och ingen kvinna hade velat bli behandlad på detta vis så ditt drömscenario är omöjligt och orealistiskt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in