• 1
  • 2
2015-03-13, 00:10
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Vem fan vill inte leva normalt som man är på amfetamin/metylfenidat hela tiden... De doser som skrivs ut mot t.ex ADHD blir man inte hög på. Men visst kan man käka piller livet ut, om man inte känner av biverkningar, så är det inga problem tycker jag.

Så det är inte omöjligt att du kan få t.ex Concerta utskrivet mot ADD. Blev själv inlagd för avgiftning för många år sen pga. att jag missbrukat benzo o opioider för att dämpa min ångest. Har sen dess fått lagligt utskrivna benzo i ca 14 år.

Det är det jag menar, givetvis vill jag inte uppnå ett rus med medicineringen. Då kan jag med ett par tryck på muspekaren beställa hem droger att gå på, men jag vill ju naturligtvis inte gå runt och knarka hela dagarna. Utan nå en punkt hos mig själv där jag normalt sätt står, detta jag i dagsläget, och hela livet, till största del inte uppnår vilket inte får mig fungera normalt som människa i mina ögon. Nu låter jag möjligen en aning flummig, men klockan är mycket så skyller på detta i sådant fall.

Men det vore givetvis till en början endast handla om en viss testperiod, känner jag mig det minsta påverkad av medicineringen alá tjackrus är det inget jag vill ha. Vill helt enkelt ligga på den nivå jag då och då når av oklara anledningar, men aldrig tycks kunna bibehålla. Där jag fungerar bra socialt, är som minst orolig och känner det där drivet att faktiskt ta tag i saker och ting i livet.

Men åter igen, letar inte efter någon mirakelmedicin som skall bota mig från alla problem, förmodligen blir det i slutändan inte ens tal om det. När jag förhoppningsvis efter mycket om och men skall få träffa psykologen igen och uppfölja det jag från början tog upp kan det på riktigt ske någon form av rehabilitering. Tror mycket på endast mötet mellan mig och psykolog, det kan förhoppningsvis ge mig de verktyg jag behöver för att bygga upp det jag saknar hos mig själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in