• 2
  • 3
2015-09-20, 01:24
Medlem
UpplystSvampguds avatar
Att alla de känslor man har får leva ut. När det inte är något som hämmar mig och jag gör exakt vad jag vill med vilka jag vill.

Att vara lycklig behöver dock inte vara det man tycker om mest. Ångest är beroendeframkallande. Har man vart "lycklig" under en längre tid vaknar man helt plötsligt upp, och känner att man gått som på autopilot. Att livet inte varit något värt under denna tid. Åtminstone jag känner så.
Citera
2015-09-20, 02:42
Medlem
Djamillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Exklusiva saker, hjälpsamhet och tillfredsställelse i all ära, men bestående lycka vilar i att intimt uppleva världen - utan att låta den filtreras genom tid, koncept eller separation.

Notera: inte som något religiöst, konceptuellt eller metafysiskt, utan som den omedelbara förnimmelsen av det existerande.

योग-वासिष्ठ

Mycket riktigt, att uppskatta världen som den omger en, varken mer eller mindre och ändå känna lycka är äkta. Fint skrivet.
Citera
2015-09-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Exklusiva saker, hjälpsamhet och tillfredsställelse i all ära, men bestående lycka vilar i att intimt uppleva världen - utan att låta den filtreras genom tid, koncept eller separation.

Notera: inte som något religiöst, konceptuellt eller metafysiskt, utan som den omedelbara förnimmelsen av det existerande.

योग-वासिष्ठ

Det är inte svårare än så.
Citera
2015-09-26, 13:58
Medlem
Pendeks avatar
Att alltid handla i enighet med min egen vilja, och inte efter gruppens vilja. En autonom livsstil är det fördelaktiga. Det innebär att viljans begär inte styrs efter samhällets normer, utan är autonom så långt det går och att jag på rationella grunder tyglar begär och lustar. Det betyder inte att lustar och begär är bortblåsta.

En eremit i samhället.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in