2005-11-11, 17:48
Medlem
560s avatar
Var inne där och kolla förut. Ska kolla runt lite mer på vad det kostar sen får vi se.
Citera
2005-11-11, 21:43
Medlem
ska förhoppningsvis börja träna MMA (shooto) i vår på Kampsportcenter i linköping
ska bli kul som fasen
Citera
2005-11-12, 13:38
Medlem
double-os avatar
Och du kallar dig redan fighter? Herregud.

Synd på KCs lokaler bara, men vad jag hört så kommer de byta lokaler våren 2006? Men jag vettefan, det är riktigt vettiga tränare iaf. Skön stämning och alla ger allt på träningarna, med några undantag förstås. Gå ner med rätt inställning annars kommer du inte bli långvarig.
Citera
2005-11-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av double-o
Och du kallar dig redan fighter? Herregud.

Synd på KCs lokaler bara, men vad jag hört så kommer de byta lokaler våren 2006? Men jag vettefan, det är riktigt vettiga tränare iaf. Skön stämning och alla ger allt på träningarna, med några undantag förstås. Gå ner med rätt inställning annars kommer du inte bli långvarig.
kallar o kallar väckte reaktioner iallafall
tydligen har de fullt upp där nere på kc
Citera
2005-11-12, 13:45
Medlem
double-os avatar
Citat:
kallar o kallar väckte reaktioner iallafall
tydligen har de fullt upp där nere på kc

Blir lätt så när alla crackas precis upptäckt K1 och sett för mycket på Rallarsving.
Citera
2005-11-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slickepinn1
Som god Tintin-fan så anser jag att du bör sikta på att träna Savate, det som professor Kalkyl demonstrerar i någon Tintin-bok. Nej inte karate, det är för fjantar, savate - av och för franska gentlemän. Finns faktiskt i Sverige på några ställen.

Varför inte köra thaiboxning istället? Det verkade vara liknande tekniker bara att thaiboxning sparkar med skenbenen istället, vilket leder till hårdare sparkar.
I savate använder man väl fötterna?
Citera
2005-11-12, 19:48
Medlem
Bä$tuzs avatar
Om man inte vet riktigt vilken sport man ska välja är det nog att rekommendera att man börja med någon bred blandning av olika stilar, typ shooto eller swedish combat. Sen kan man se vilka moment man tycker är roligast och eventuellt byta till någon gren som är mer skräddarsydd för vad man själv vill ha.
Citera
2005-11-15, 11:06
Medlem
Swinglines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Goshindo är kul, är en blandning av Boxning, Brottning, Judo, och Thai Boxning.
Tränar själv Goshindo på http://www.ju-jutsuklubben.com/web/
och kan rekommendera både stil och klubb. Skitkul allroundträning med bra stämning där varje pass avslutas med sparring där man får köra olika tekniker mot varandra.
Citera
2005-11-15, 13:39
Medlem
Solstolens avatar
Wing Chun Kung Fu för tusan

Jag tycker du ska börja träna Kung Fu! Har själv gjort det i ett par månade och det är mycket bra träning för hela kroppen. Det är ju både sparkar och slag också.. Tränar i Västerås och det är en bra klubb, det är inte heller så dyrt 1200 kr för två terminer om du studerar eller är arbetslös. Mycket träning för pengarna vill jag påstå! Sen har vi ju också Bernt som agerar tränare för grupp tre för jämnan. Det är inte dåligt med tanke på att han var i London för ett antal veckor sedan och Sifu Master, han körde ju mot självaste Wai-Po Tang! Inte illa pinkat.

EDIT: http://www.jdsport.com/index.html?di...1500-0-0-.html
Citera
2005-11-16, 00:51
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstolen
Jag tycker du ska börja träna Kung Fu! Har själv gjort det i ett par månade och det är mycket bra träning för hela kroppen. Det är ju både sparkar och slag också.. Tränar i Västerås och det är en bra klubb, det är inte heller så dyrt 1200 kr för två terminer om du studerar eller är arbetslös. Mycket träning för pengarna vill jag påstå! Sen har vi ju också Bernt som agerar tränare för grupp tre för jämnan. Det är inte dåligt med tanke på att han var i London för ett antal veckor sedan och Sifu Master, han körde ju mot självaste Wai-Po Tang! Inte illa pinkat.

EDIT: http://www.jdsport.com/index.html?di...1500-0-0-.html

Nu var ditt inlägg väldigt osammanhängande, men jag håller helt och hållet med. Wing Chun är riktigt underhållande, och man kommer in i det relativt snabbt.

Vad det gäller Bernt var han ju ner och sparrades mot Wai Po Tang för att ta sin Mästare-titel, vilket han lyckades med.
Citera
2005-11-16, 08:40
Medlem
Solstolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
Nu var ditt inlägg väldigt osammanhängande, men jag håller helt och hållet med. Wing Chun är riktigt underhållande, och man kommer in i det relativt snabbt.

Vad det gäller Bernt var han ju ner och sparrades mot Wai Po Tang för att ta sin Mästare-titel, vilket han lyckades med.
Haha, ja det var den fan. Om man ska ta och läsa igenom inläggen man skriver från och med nu kanske
Citera
2019-08-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q

Bernt är inte master en av högst graderade klockren fighter..
I organisationen, nivå 5 c fanns 8 nivåer
M. A. I. Martial art institutet,,
Grupp tre,,, avancerade instruerade vi alla instruktörer som tränat länge,, 👍👍☺️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in