I mappen Documents hittade jag en skum fil, autotyper, som jag gärna skulle vilja ha lite hjälp med att fatta vad det är och om det verkligen är nåt som ska vara där.
När jag tryckte på denna löpte datorn totalt amok, random bilder öppnades i rasande fart, wordpad (tror jag) dokument skapades och det skrevs en massa obegripligheter. Jag försökte få stopp på eländet med bl a ctrl+alt+delete, men det bara matades på nytt ovanpå task manager så jag hade inget annat val än att bryta strömmen.
Nu syns allt vara normalt men jag undrar vad detta kan vara. Med properties kan jag få fram att det är en VB Script file (.vbs), en liten rackare på 176 bytes, size on disc 4.0 kB.
Vet att sonen mixtrat med datorn och gjort diverse saker han inte borde, bl a bottat på WoW vilket fick honom att sjunka i aktning hos mig, gamla WoW-spelare.
Han har en egen dator han får fiffla bäst han vill med, men detta är vår gemensamma och den ska han ge fan i.
Han har sagt att allt är borta, i samma andetag som han säger han inte gjort nåt.. ja.. ni förstår läget.