Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-03-29, 12:42
  #25
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSaga
Att psykiatriker behandlar sina patienter som om dom inte har känslor beror kanske på att psykiatrikerna själva är känslomässigt handikappade. Ett bra sätt att markera sin personliga hållning gentemot psykiatrikerna är att tala om för dom att läkarkåren utgörs av en hög med rövslickare (motsatsen till auktoritär, vilket dom gärna vill tro att dom är).

De flesta läkare är fega kräk, fast mest inom psykiatrin. Det verkar finnas fler av de få anständiga läkarna inom den somatiska vården. Det kanske är 1 bra psykiatriker på 10 eller 20 och 1 bra somatisk läkare på 6 eller 8. Deras enda makt är över patienterna. De slickar Socialstyrelsens och varandras rövar så att de är så undergivna som någon kan bli.
Citera
2015-03-29, 18:20
  #26
Medlem
Milford.Cubicles avatar
skulle nog bli arg som jag har för vana att bli.. sen har jag väldigt svårt att döda eller skada någon på riktigt..
Citera
2015-03-29, 20:00
  #27
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
skulle nog bli arg som jag har för vana att bli.. sen har jag väldigt svårt att döda eller skada någon på riktigt..

Jag har svårt att göra någon oskyldig något ont. Nu är inte psykläkare oskyldiga, så för mig vore problemet att komma undan och inget mer.
Citera
2015-03-29, 21:07
  #28
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har svårt att göra någon oskyldig något ont. Nu är inte psykläkare oskyldiga, så för mig vore problemet att komma undan och inget mer.

Mm kanske. Men även om jag kom undan så skulle de inte kännas bra att ha dödat någon. Man önskar de inte behövde sluta så. Även om de är en hemsk person.
Citera
2015-03-29, 21:21
  #29
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Mm kanske. Men även om jag kom undan så skulle de inte kännas bra att ha dödat någon. Man önskar de inte behövde sluta så. Även om de är en hemsk person.

Nej, nej, de ska inte dö, det är det som är det riktigt fina
Citera
2015-03-29, 22:58
  #30
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nej, nej, de ska inte dö, det är det som är det riktigt fina

Så dem ska bara nästan dö?? Vad gulligt!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback