2015-03-12, 13:50
Medlem
Den är ju inte ens Springsteens bästa låt - så nej.
Citera
2015-03-12, 18:39
Medlem
KoVaKs avatar
Det är ju en av Springsteens bästa låtar, så skulle säga att den är inom de 2000 bästa låtarna som gjorts, vilket inte är en dålig placering.
Citera
2015-03-12, 18:57
Medlem
freeriderXIIs avatar
Denna låt- Have you ever seen the rain är bättre

Det finns många fler. t.ex. Amon Amarths - Under the northern star

Bruce är bra men CCR är bättre.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-03-12 kl. 19:05.
Citera
2015-03-12, 19:00
Medlem
2mass avatar
Riktigt bra låt är det. Men världens bästa? För mig är den nog en stark 9:a på en tiogradig skala, riktigt skön 80-talslåt. Går ju inte att utse den allra bästa låten heller. Men tycker du det är världens bästa låt så är det helt ok.

Det är iallafall min favorit med Bruce Springsteen, tillsammans med Born to run.
Senast redigerad av 2mas 2015-03-12 kl. 19:10.
Citera
2015-03-12, 19:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Om man går utanför rock/metal segmentet så är ju även detta filmsoundtrack bättre.

Chariots of fire

Men det kanske är svårt att jämföra olika genrer.
Citera
2015-03-12, 19:23
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKillerSwede
https://www.youtube.com/watch?v=IvzEdNjPWRE

Dancing in the dark med Bruce Springsteen.

Tycker att den låten är en av de bästa låtar som gjorts någonsin.. ligger det nåt i det tycker ni, eller överdriver jag? tänkte mest allmänt vad folk anser om att tycka om denna låt så mycket.

Topic kan jag inte uttala mig gällande, men den låt du går ut med är ju verkligen solitt, inspirerat hantverk ifrån en av populärmusikens giganter. Textinnehåll som är allmänmänskligt och ett framförande som de flesta kan hänga med i.
Citera
2015-03-12, 19:45
Medlem
Det är säkert en så där tjugo, trettio låtar som
är världens bästa. Sympathy for the Devil till exempel och
Me and Bobby McGee med Janis Joplin.
Citera
2015-03-12, 19:55
Bannlyst
Här är Dancing in the Dark - live från 1985, lite mer rockig kanske

https://www.youtube.com/watch?v=sUyBP-RgIgY
Senast redigerad av TheKillerSwede 2015-03-12 kl. 20:02.
Citera
2015-03-12, 22:05
Medlem
Neinzures avatar
Nähä du, försök inte. Det här är världens bästa låt: https://www.youtube.com/watch?v=lgSLz5FeXUg
Citera
2015-03-13, 09:23
Medlem
mrtowlies avatar
Svennebananer som gillar Lundell, öl och spelar innebandy med "gubbarna" efter jobbet på torsdagar hyllar säkert den låten till skyarna. Den är ju så lättlyssnad och rakt på sak utan jobbiga emotionella partier eller intressanta vändningar. Jag finner den låten (och mycket av springsteens klassiska material) lika intressant som fönsterputs eller osaltade jordnötter.
Citera
2015-03-13, 11:10
Bannlyst
Njae, knappast. Jag gillar förvisso Springsteen och "Dancing in the dark" är mycket bra, men den är ändå en av hans mest lättillgängliga och kommersiella låtar som "alla" gillar. Tycker att det finns bättre Springsteen-låtar, som "The river" och andra ballader.

Det finns ju massor av låtar med exempelvis Beatles som mycket väl kan räknas som "världens bästa". Ska dock inte utse någon här och nu, för det är omöjligt!
Citera
2015-03-13, 13:20
Medlem
Nej, den är inte tillräckligt komplex. Finns ingen melodi som sätter en i trans, finner inte heller något revolutionerande budskap i låten. För mig skulle världens bästa låt troligtvis inte ens behöva någon som sjunger en text, utan snarare endast olika instrument mästrade på ett sätt som ingen tidigare gjort.

Men vilka kvalifikationer måste världens bästa låt uppfylla för att anses vara världens bästa låt? Jag tror inte det går att utnämna en specifik låt som världens bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in