2015-03-09, 18:54
Medlem
Hej!

Vad tror ni om självsuggestionen för att må bättre ?

Att skriva nån text och sen repetera den regelbundet så det tillslut blir en del av det omedvetna.
Tanken är ju att det ska skapas vanor och våra tankemönster ändras.
Det ryktas att många framgångsrika människor använder självsuggestionen.

Är det här trams eller kan det vara nått som verkligen förändrar våra liv, vad tror ni ?
Citera
2015-03-09, 19:35
Medlem
Prova?
Hur gör man, vad kommer du upprepa?
Citera
2015-03-09, 21:29
Medlem
Jag ska repetera nåt som innehåller

Att jag kommer bli frisk och må bättre.
Att jag har bra självförtroende och självkänsla.
Att mit liv kommer förändras till det bättre.
Att jag har alla möjligheter att lyckas i livet.
Att jag har en stor tilltro till mig själv
Och slutligen nåt datum när jag ska ha uppnått allt det här.

Tanken är väl att man ska börja tänka positivt om sig själv och inte ha destruktiva tankar om sig själv.
Citera
2015-03-12, 15:38
Medlem
flugzvamps avatar
Har inte läst så mycket om självsuggestion så jag vet inte alls hur accepterat det är eller vad forskningen säger. Men för egen del känns det mer som en random sysselsättning som hjälper hålla borta jobbiga tankar, än något som hjälper mig utvecklas åt en viss riktning beroende på vad jag intalar mig.

Jag kan alltså lika gärna säga "kanelbulle" som "jag kommer bli frisk och må bättre", eftersom båda fraserna har samma effekt. Men det är som sagt min erfarenhet och det finns sannolikt många människor som är bättre än mig på att fokusera på ordens betydelse.
Citera
2015-03-12, 17:03
Medlem
Jag gör det och det hjälper mig mycket! Känns som hjärnan kommer tillbaka till det man tänker på, så det är bra att slänga in lite positivt när man gått och matat negativa tankar hela livet.

Men säg inte "jag kommer bli frisk" säg det som om det redan är sant. "Jag är frisk och mår bra" istället för "jag kommer bli det", det känns inte som speciellt stor skillnad men det är väldigt viktigt.

Välj meningar och ord som ger dig en bra känsla, det är olika för alla vad som känns skönt, gäller att hitta de ord som lyfter en mest.

Jag upplever att ju långsammare och mer medvetet jag säger det desto bättre går det in.

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in