2015-03-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Nu gör du rätt ogrundade antaganden. Jag baserar det på snart 15 års pendlande med kollektivtrafiken.

Jag har bokstavligt talat blivit utdragen från tunnelbanan via min ryggsäck 3 gånger av äldre män som grymtat något om att dom minnsan har bråttom och måste med tåget. detta var när jag var 12-15 år och på väg till skolan med tunnelbanan.

Senast i fredags fick jag en hård armbåge i sidan av en äldre man som pressade sig förbi mig vid dörren till roslagsbanan i mörby precis när jag skulle gå av.
Sånt händer nästan dagligen, de händer självklart också att kvinnor beter sig som idioter men en klar majoritetet av gångerna är det just medelålders män.

Antingen känner ni er träffade och bör då fundera över ert beteende eller så sitter ni och försvarar något ni själa uppenbarligen inte är en del av...

Har du någon gång i ditt liv sagt åt dessa herrar? Eller gjort något tillbaka? En armbåge lika hård tillbaka eller en arg blick, eller ja som sagt säga åt dom rakt ut att det inte är okej?
Klart dom tar plats om ingen säger åt dom.
Citera
2015-03-09, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggs1
Har du någon gång i ditt liv sagt åt dessa herrar? Eller gjort något tillbaka? En armbåge lika hård tillbaka eller en arg blick, eller ja som sagt säga åt dom rakt ut att det inte är okej?

Förlåt, nu kapar jag ditt inlägg lite.

Brukar räcka med ett "skulle du kunna flytta på dina ben så att mina får plats?" för att få folk att dra igen knäna och skämmas. Kör den på bussen jävligt ofta, sakligt och kort. Blir sällan en diskussion. Ibland sitter jag ytterst, och när människor vill att jag hoppar in brukar jag säga "hoppa in du, jag tycker inte om att sitta innerst". Människor blir alltid lika chockade att man vågar ta ton över huvudtaget och inte bara gör som de ber. Gäller att äga situationen som om man vore en boss, inget annat, och vem skulle ens våga argumentera om något sånt?

Mina tips.
Citera
2015-03-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Tycker mig kunna utläsa någon typ av kvinnohat mellan raderna. Hur kommer det sig att feminister/kvinnor gör dig så förbannad?

Fan vad bra att du omedvetet gav ett klockrent exempel på det TS efterfrågar. För visst kan man inte ha en åsikt mot feminismen i sverige utan att hata kvinnor! Det ni inte förstår är att argument som dessa bara förlöjligar er själva, inte bara i ögonen hos män utan även hos kvinnor som är rationellt tänkande.
Senast redigerad av Kefftorp 2015-03-09 kl. 10:16.
Citera
2015-03-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Att feminister/kvinnor inte får gå rakt fram på gatan för att män inte viker undan, utan männen minsann kolliderar med kvinnorna om inte de flyttar på sig.

(FB) Feminist viker inte undan för män på gatan - experiment

http://www.metro.se/nyheter/michaela-gor-feministiskt-experiment-viker-inte-undan-for-man-pa-gatan/EVHocb!m5NAciq1KT9R/

Och detta ska hon göra i Malmö. Chansen att hon kommer gå in i första bästa arab som blir superkränkt och inavelsrasande är väl rätt stor. Hade hon utfört experimentet på södermalm där i stort de enda "männen" är pinsmala skäggiga hipsters som är pappalediga från sina jobb som grafisk designer eller marknadsförare inom sociala medier hade inte hennes liv svävat lika mycket i fara. Hur fan kan det finnas så mycket feministpack och vänsterslödder i malmö av alla ställen? Är väl ett jävligt bra exempel på att svenska folket är en sjuk underlägsen typ som är i starkt behov utav decimering.
Citera
2015-03-09, 11:20
Medlem
Du har uppenbart ett beteende som kvinnor retar sig på.

Som jag ser det har du 2 alternativ. Stå för den du är och strunta i all kritik. Eller lyssna på andra och försök förstå vad du kan göra för att andra människor inte ska reta sig.

Att som nu, gnälla om att alla andra gnäller, yeez, hur omanligt är inte det?
Citera
2015-03-09, 11:22
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggs1

Klart det händer men den stora frågan är, varför ska jag behöva uppfostra andra vuxna människor?
Citera
2015-03-09, 11:36
Medlem
Svinhudens avatar
Löneskillnader. Vilka jävla löneskillnader? Var finns dom?
Citera
2015-03-09, 12:42
Medlem
Folk som påpekar att inte ens religiösa fundamentalister förnekar att det förekommer fundamentalism i den egna gruppen
Citera
2015-03-09, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Klart det händer men den stora frågan är, varför ska jag behöva uppfostra andra vuxna människor?

För att det fungerar så i den här världen. Det handlar om att kommunicera, alla kan inte läsa tankar.
Gubbarna tänker knappast'' hmm ja idag ska jag nog armbåga mig fram för att visa den där tjejen att jag är med värd än henne!!!!''
han tänker antagligen bara ''oj nu måste jag skynda mig fram bäst jag tränger mig före så går det snabbare''
Citera
2015-03-09, 13:06
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
2. Män kör bil mer än kvinnor.

Ja det är vanligare med manliga taxichaufförer, busschaufförer, lastbilschaufförer. Dessutom jobbar män ofta som hantverkare och liknande yrken där man arbetar hemma hos folk. Är det så jävla jobbigt, lär er att rörmokare själva då, istället för att ringa på hjälp när elementet behöver luftas.

Dummast jag har hört, hahahah
Knappast männens fel att kvinnor inte söker sig till dessa jobb..
Citera
2015-03-09, 13:21
Bannlyst
Att många annonser med påklädda kvinnor anses vara sexistiska och anmäls.... Suck!
Citera
2015-03-09, 13:32
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
En fet person kan inte där och då göra något åt det, men visst kan jag tycka att det inte är en rättighet att ha två säten för att man är fet.

Om du inte får plats annars är det naturligtvis en helt annan sak. Däremot är det väldigt många män (kan inte minnas en enda kvinna) som sitter och skrevar helt utan anledning.

Bra sammanfattning.

Jag har då aldrig upplevt problem med kuken för att jag inte inkräktar på medpassagerarens utrymme. Det finns dessutom mellanlägen. Man behöver inte ha knäna en halvmeter isär för att de inte ska nudda varandra.
haha du kanske har liten balle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in