2015-03-08, 16:04
Medlem
blodigdiarres avatar
Hatar du att ge kunder service? Och är det bästa här i livet att packa upp kartonger? Sök i så fall jobb på Netto i Borås, Sjöbotorgsbutiken. När köerna verkligen ringlar och folk börjar bli irriterade. En enda kassa öppen. Finns det då nåt mer irriterande än att det sitter nån gök på golvet och sprättar upp kartonger och fyller på hyllorna? Och inte gör minsta ansats att gå ifrån kartongjävlarna och öppna kassan? Till slut plingar kassören eller kassörskan efter kassaförstärkning och då kommer nån släntrande, slött så in i helvete och liksom blänger mot kön: "Jaså...ska jag behöva ge en massa jävla service nu också? Ja, ok då jag öppnar kassajäveln, men jag tänker fan inte vara trevlig när ni nu kommer och stör i mitt varuuppackande."

Och hur störd blir man inte när man frågar efter sitt cigarettmärke och idioten tittar upp mot cigarettstället och säger: "Slut!" Inte en ansats för att resa sig och gå till kassan intill och hämta dem. Jag tror inte jag sett slöare personal nån annanstans. Vet ni någon butik som slår Boråsnettos slöhetsrekord?
Citera
2015-03-08, 17:20
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Hatar du att ge kunder service? Och är det bästa här i livet att packa upp kartonger? Sök i så fall jobb på Netto i Borås, Sjöbotorgsbutiken. När köerna verkligen ringlar och folk börjar bli irriterade. En enda kassa öppen. Finns det då nåt mer irriterande än att det sitter nån gök på golvet och sprättar upp kartonger och fyller på hyllorna? Och inte gör minsta ansats att gå ifrån kartongjävlarna och öppna kassan? Till slut plingar kassören eller kassörskan efter kassaförstärkning och då kommer nån släntrande, slött så in i helvete och liksom blänger mot kön: "Jaså...ska jag behöva ge en massa jävla service nu också? Ja, ok då jag öppnar kassajäveln, men jag tänker fan inte vara trevlig när ni nu kommer och stör i mitt varuuppackande."

Och hur störd blir man inte när man frågar efter sitt cigarettmärke och idioten tittar upp mot cigarettstället och säger: "Slut!" Inte en ansats för att resa sig och gå till kassan intill och hämta dem. Jag tror inte jag sett slöare personal nån annanstans. Vet ni någon butik som slår Boråsnettos slöhetsrekord?
Det är likadant på dom flesta Netto-butiker jag varit på..
Citera
2015-03-08, 22:56
Avstängd
Takpapps avatar
Netto vid Marklandsgatan, Göteborg: En affär man helst undviker. Nån av killarna i kassan är en käck lustigkurre, men i övrigt är det ett stort stolpskott alltihop:
  • Reavaror placerade helt ologiskt i butiken (INTE bland liknande varor, utan nån helt annanstans) - enda anledningen att handla där är just priset, inte är det för utbud eller kvalitet
  • Personalen om man nu hittar nån kan inte svara på en enkel fråga
  • Luktar frysvarorna härsket vill de inte låta dig reklamera, hänvisar till kundtjänst som är öppet nån timme ibland, som talar om för dig att butiken gör fel, och inför detta faktum hävdar butikspersonalen att "det går ändå inte, för chefen är inte här". Nähä, men ring för fan upp den som just nu är ansvarig om du din syltrygg inte kan fatta beslut själv. Ja, efter att han stått några sekunder i telefon så var det inte alls svårt att få igenom en reklamation... (enda gången i livet jag råkat ut för härskna frysvaror - skrev jag nåt om kvalitet ovan?)
Senast redigerad av Takpapp 2015-03-08 kl. 23:01.
Citera
2015-03-09, 03:58
Medlem
B´stards avatar
Är väl inget specifikt för Netto, så ser det ut i alldeles för många matbutiker, något logiskt tänkande/förmåga till helhetstänk existerar inte.
Citera
2015-03-09, 16:10
Medlem
Citat:

Alla i en butik har inte befogenhet att sitta i kassan.
Citera
2015-03-09, 21:16
Medlem
Citat:

Fy fan Har länge sagt detta. Butiken är helt värdelös.
Citera
2015-03-10, 18:18
Medlem
Handla där det finns kollektivavtal.
Citera
2015-03-11, 00:07
Medlem
Redors avatar
Som redan nämnts så har inte alla som jobbar på golvet varken utbildning eller efarenhet att sitta i kassan. Detta kommer bli extra påtagligt i sommar när många sommarjobbare får jobb att packa upp just varor etc. i butiker. Så tänk på det innan ni blänger argt och suckar på någon stackare som råkar stå bland godiset och packar upp Daim eller fyller på i frysboxen.

Det finns i de flesta mataffärer ett för dagen förutbestämt team/schema som är menat att assistera när befintlig kassör/ska kallar på back-up. Dessa personer gör andra saker också därför kan det ibland dröja någon minut och ibland inte.

Något som fan skulle införas i likhet med snabbkassor är fan "jag har handlat så jävla mkt"-kassor. Finns det något mer irriterande än personen framför som fyllt kundvagnen till bredden och det har han brevid också, vilket innebär att det spelar ingen roll om man byter kö. Kan inte bara alla som handlat mkt, stå i en och samma kö. Sen är oftast denna person ensam, vilket resulterar i att det tar hen 10min att packa ner alla varor också.
Citera
2015-04-08, 13:30
Medlem
Mamarketels avatar
Blir så förbannad. Här ser man att det är rea på vindruvor så köper man lite tänker man och sen när man kommer hem så ser man på kvittot att babben i kassan har tagit fullt pris ändå. Och det är inte första gången jag ser dem mussla med pris lite här och var. Att man inte skall kunna lita på sina medmänniskor. Vad göra?
Citera
2015-04-08, 13:33
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Blir så förbannad. Här ser man att det är rea på vindruvor så köper man lite tänker man och sen när man kommer hem så ser man på kvittot att babben i kassan har tagit fullt pris ändå. Och det är inte första gången jag ser dem mussla med pris lite här och var. Att man inte skall kunna lita på sina medmänniskor. Vad göra?

Returnera och pengarna tillbaks.
Citera
2015-04-08, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Det är likadant på dom flesta Netto-butiker jag varit på..

Exakt, verkar vara deras affärsidé att driva en butik så slarvigt det går utan att man blir av med allt för mycket kunder.

Netto är ofta strategiskt placerat geografiskt så att folk som vill ha lågpris inom gångavstånd hamnar där ofrivilligt.
Citera
2015-04-08, 16:41
Medlem
Ratads avatar
Visst är det vanligt i alla butiker - helt plötsligt kommer det en våg av kvällsskiftare, pensionärer och SFI-tomtar och ska handla men på Netto har man tagit det till en helt ny nivå. De sprättar hellre kartonger än öppnar två kassor två dagar före påskhelgen och det är en kö på 15 pers.

Det är kanske en dansk vedergällning för att vi tog Skåne, Halland och Blekinge?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in