2015-03-08, 13:47
Medlem
Hej.

Tänkte bara fråga er andra. Jag är sedan tidigare kund till Tre med ett flertal abonnemang hos dem. Varje gång man går in och börjar prata med dem när tiden börjar rinna ut så börjar de mina sina block och klottrar en massa siffror. Är det bara jag som reagerar på detta ? Dom gör det så svårt som möjligt att besluta sig hur man ska agera. Det är så lätt att bara signa också är man fast i två år på nytt.

Vad har ni för erfarenhet ? Och, har ni tips på bra operatörer ?
Citera
2015-03-08, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Hej.

Tänkte bara fråga er andra. Jag är sedan tidigare kund till Tre med ett flertal abonnemang hos dem. Varje gång man går in och börjar prata med dem när tiden börjar rinna ut så börjar de mina sina block och klottrar en massa siffror. Är det bara jag som reagerar på detta ? Dom gör det så svårt som möjligt att besluta sig hur man ska agera. Det är så lätt att bara signa också är man fast i två år på nytt.

Jag har inget tips på operatörer, men jag gör alltid så att jag tackar nej till alla försäljare/operatörer som haffar mig på måfå, de har en välsmord käft så gör man inte på detta vis så hamnar man i underläge.

Vill jag teckna så kontaktar jag själv aktuell operatör.
Citera
2015-03-08, 14:11
Medlem
Bestäm inget när du står i affären och de marknadsför sig. Gör egen undersökning och sök vad tidigare kunder tycker, totalkostnad och vad konkurrenterna erbjuder. Det där fina gäller det hela bindningstiden eller är det bara en kortare period? Att du redan har flera abonnemang visar ju på fel bara det, man kan förlänga och få ännu bättre villkor!

Jag har t.ex. ett mobilt datorabonnemang som kostar mindre än hälften av vad ett nytt skulle kosta idag genom att förlänga ett gammalt, som inte finns längre idag.
Citera
2015-03-08, 14:39
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Hej.

Håller fullständigt med. Att gå in i en butik är totalt meningslöst idag. Oavsett operatör, möts man att säljkåta sönderpratare.

Vi har numera både på firman och privat Halebop. Under de år vi haft dem, har de ALDRIG försökt sig på några sjuka övertalningsförsök. Det uppskattar jag.
Citera
2015-03-08, 14:49
Medlem
Avlyssnads avatar
Enligt lag ska de informera dig om samtliga kostnader och betalningsformer som du får på grund av ett köp hos de - men bara om du frågar. Oftast står alla uppgifterna inte tydligt med i reklam och dylikt.

Därför tycker jag inte att det på något sätt är lågt att fråga så här:

"Va kommer jag att betala för allt detta i slutet på månaden?

Man kan också säga:

"Vi lägger en övre gräns; jag vill inte betala mer än *** SEK i månaden: Vad har ni för erbjudanden där?
Citera
2015-03-08, 16:03
Medlem
T2Franks avatar
Idag slipper du bindningstid med flera aktörer på marknaden. Prispressarna idag är Comviq, Vimla, Hallon mfl. Väljer du dessa väljer du att endast maila och chatta med dem vid problem. Går pajar surfen och du inte är hemma så blir det svårt att ringa in.

Skulle inte rekommendera att handla i butik, dessa tänker bara på sin provision
Senast redigerad av T2Frank 2015-03-08 kl. 16:07.
Citera
2015-03-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Idag slipper du bindningstid med flera aktörer på marknaden. Prispressarna idag är Comviq, Vimla, Hallon mfl. Väljer du dessa väljer du att endast maila och chatta med dem vid problem. Går pajar surfen och du inte är hemma så blir det svårt att ringa in.

Skulle inte rekommendera att handla i butik, dessa tänker bara på sin provision

Men den dagen du behöver hjälp med din lur så går du väl snällt in i butiken och ber dem hjälpa dig. Sen blir förbannad och tycker de är dålig service om du inte får den hjälp du tycker du är berättigad till trots du handlat på nätet. Hade alla handlat på nätet skulle du tillslut inte kunna klämma och känna på dina elprylar i butik. Då lär du fatta att de kanske hade varit värt att betala lite extra, ge säljaren en liten del av kakan och fortsätta se glad ut. bara en tanke

Föresten, ingen av dem operatörerna nu nämner har någon tele support. ändast om du vill säga upp dit avtal. Varför tror du de e så? Ju för att då är det en säljare även i den luren som ska få dig att behålla avtalet.

Jag har nästan alltid handlat i butik, kommer fortsätta göra om inte produkten ändast finns på nätet.
Citera
2015-03-27, 19:30
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olan88
Men den dagen du behöver hjälp med din lur så går du väl snällt in i butiken och ber dem hjälpa dig. Sen blir förbannad och tycker de är dålig service om du inte får den hjälp du tycker du är berättigad till trots du handlat på nätet. Hade alla handlat på nätet skulle du tillslut inte kunna klämma och känna på dina elprylar i butik. Då lär du fatta att de kanske hade varit värt att betala lite extra, ge säljaren en liten del av kakan och fortsätta se glad ut. bara en tanke

Föresten, ingen av dem operatörerna nu nämner har någon tele support. ändast om du vill säga upp dit avtal. Varför tror du de e så? Ju för att då är det en säljare även i den luren som ska få dig att behålla avtalet.

Jag har nästan alltid handlat i butik, kommer fortsätta göra om inte produkten ändast finns på nätet.

Jag nämnde de operatörerna för dom är billigast idag. Idag skulle jag välja partiskt men vill inte göra någon reklam i någon tråd där det inte behövs.

Poängen är att gå dit där du inte blir uppbunden på 24 månader, handla telefon där den är billigast. Ju dyrare telefon ju bättre försäkring behövs. Förslagsvis via hemförsäkringen beroende på vad den täcker, gärna med drulle (om ett djur har sönder telefonen så säg det INTE till den som tar samtalet. Försäkringen gäller inte då) Tilläggsförsäkring i butik är toppen via Telenor, Tele2 mfl. Samma försäkringsbolag som tar hand om det för båda bolagen. Dessa delar ju 4g nätet också.

Kolla på vad du får för pengarna, hur mycket surf behöver du egentligen. Inte se på att du får 10Gb extra för 30kr här utan vad du egentligen behöver. Går alltid att byta senare till något med mera surf.

Fria samtal är ju givet idag så där behövs det inte nämnas något. Du har alltid 14 dagars ånger.

Du ska veta vad du får direkt och inga konstiga kostnader som läggs på i efterhand.

Uppläggningsavgiften kan klara dig utan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in