Citat:
Ursprungligen postat av
olan88
Men den dagen du behöver hjälp med din lur så går du väl snällt in i butiken och ber dem hjälpa dig. Sen blir förbannad och tycker de är dålig service om du inte får den hjälp du tycker du är berättigad till trots du handlat på nätet. Hade alla handlat på nätet skulle du tillslut inte kunna klämma och känna på dina elprylar i butik. Då lär du fatta att de kanske hade varit värt att betala lite extra, ge säljaren en liten del av kakan och fortsätta se glad ut. bara en tanke
Föresten, ingen av dem operatörerna nu nämner har någon tele support. ändast om du vill säga upp dit avtal. Varför tror du de e så? Ju för att då är det en säljare även i den luren som ska få dig att behålla avtalet.
Jag har nästan alltid handlat i butik, kommer fortsätta göra om inte produkten ändast finns på nätet.

Jag nämnde de operatörerna för dom är billigast idag. Idag skulle jag välja partiskt men vill inte göra någon reklam i någon tråd där det inte behövs.
Poängen är att gå dit där du inte blir uppbunden på 24 månader, handla telefon där den är billigast. Ju dyrare telefon ju bättre försäkring behövs. Förslagsvis via hemförsäkringen beroende på vad den täcker, gärna med drulle (om ett djur har sönder telefonen så säg det INTE till den som tar samtalet. Försäkringen gäller inte då) Tilläggsförsäkring i butik är toppen via Telenor, Tele2 mfl. Samma försäkringsbolag som tar hand om det för båda bolagen. Dessa delar ju 4g nätet också.
Kolla på vad du får för pengarna, hur mycket surf behöver du egentligen. Inte se på att du får 10Gb extra för 30kr här utan vad du egentligen behöver. Går alltid att byta senare till något med mera surf.
Fria samtal är ju givet idag så där behövs det inte nämnas något. Du har alltid 14 dagars ånger.
Du ska veta vad du får direkt och inga konstiga kostnader som läggs på i efterhand.
Uppläggningsavgiften kan klara dig utan