Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-08, 12:03
  #1
Medlem
Hej,

Jag håller på försöka lära mig programmering/kali linux m.m och tänkte jag har en kraftfull stationär dator som jag sällan använder mer till att använda kali linux på den just nu genom vmare..

Är det värt att installera om hela datorn till linux eller bör jag fortsätta som jag gör?
vill verkligen lära mig så finns det någon där ute som är kunnig och vill lära mig så skicka gärna ett PM

har varit väldigt intresserad av detta i flera år, men det är ju som ett hav med information.
vill lära mig programmering, linux ja allt för att bli ett snille bakom skärmen :P

Mvh
Citera
2015-03-08, 12:32
  #2
Medlem
svallerbyttans avatar
Du kan ju skapa två partitioner och ha windows på den ena och linux på den andra. Då väljer du bara vilket OS du vill köra under boot. Använder du magic partioner eller liknande program så behöver du inte formatera om datorn.
Citera
2015-03-08, 12:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Du kan ju skapa två partitioner och ha windows på den ena och linux på den andra. Då väljer du bara vilket OS du vill köra under boot. Använder du magic partioner eller liknande program så behöver du inte formatera om datorn.


ah sant, det tänkte jag inte ens på att jag kan köra båda håller på fixa magic programmet nu Tack så mycket
Citera
2015-03-08, 14:00
  #4
Medlem
Nånting hände med datorn, hela datorn collapsa, kom upp massa meddelanden, sen försvann hela D partitionen utan att jag gjorde nånting, sen nu när jag ska formatera och installera om datorn så finns det bara 26gig, vilket partition c: va på :S resten är borta.... :/

Någon som vet hur man fixar detta?
Citera
2015-03-08, 17:20
  #5
Medlem
.Strix0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m3t4d0n
Nånting hände med datorn, hela datorn collapsa, kom upp massa meddelanden, sen försvann hela D partitionen utan att jag gjorde nånting, sen nu när jag ska formatera och installera om datorn så finns det bara 26gig, vilket partition c: va på :S resten är borta.... :/

Någon som vet hur man fixar detta?

1. Boota upp från Windows skivan
2. Klicka dig fram till rutan där du väljer var du ska installera windows.
3. Ta bort alla partitioner, och markera sedan det lediga utrymmet och klicka på ny.
4. Installera windows på den
Citera
2015-03-08, 20:27
  #6
Medlem
Jonblunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Strix0r
1. Boota upp från Windows skivan
2. Klicka dig fram till rutan där du väljer var du ska installera windows.
3. Ta bort alla partitioner, och markera sedan det lediga utrymmet och klicka på ny.
4. Installera windows på den

Om du sen vill installera ubunut bredvid Windows se denna sida:
http://www.ubuntu.com/download/deskt...ubuntu-desktop
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback