2015-03-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastbunker
Har du någon depression? Vanligt förekommande samtidigt som add/adhd. I så fall kan antidepressiv behandling hjälpa dig.

Annars så kan de atypiska neuroleptikum som finns kunna hjälpa. Olazapin eller Seroquel t.ex är rogivande. Funkar de lite men inte tillräckligt kan starkare neuroleptika provas.

Detta samtidigt som melatonin borde sättas in då det låter som dygnsrytm är rejält skev.

Om du har en depression skulle valdoxan kunna prövas då den både påverkar sömnen direkt genom sin aktivitet mot melatoninreceptorerna och att den är antidepressiv liknande vanliga SSRI.
Typisk svensk kommentar, inget från US, inget från Japan, , nej, bara svenskgodkänd skit. H,mm...Är du en lat läkare som ionte kan skriva till läkemedelsverket, inte kan din juridik etc?
Swiss är grejen. Där får man det som behövs på klinikerna. No rules mot experimentell medicin egentligen, vi kan ju också se att swiss har en blomstarnde privatägd sjukvårds och medinicalsektor. Det har inte vi.
Citera
2015-03-15, 23:01
Medlem
Plastbunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Typisk svensk kommentar, inget från US, inget från Japan, , nej, bara svenskgodkänd skit. H,mm...Är du en lat läkare som ionte kan skriva till läkemedelsverket, inte kan din juridik etc?
Swiss är grejen. Där får man det som behövs på klinikerna. No rules mot experimentell medicin egentligen, vi kan ju också se att swiss har en blomstarnde privatägd sjukvårds och medinicalsektor. Det har inte vi.

Ta och flytta dit då och börja producera toblerone.

Det är det flödesschemat som gäller för den evidensbaserade medicin som bedrivs. Man provar inte nya produkter man inte hunnit utvärdera kliniskt innan de tidigare godkända läkemedlen provats.
Citera
2015-03-16, 11:00
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Och du har provat, suvorexant, tasimelteon eller ramelteon? Nej det har du inte gjort. Hur ska man kunna ge dig något medicinförslag om man inte vet vad du redan har provat?

Som redan konstaterats så är dessa medel inte ens godkännda i Sverige, och det är i Sverige jag lever, ja eller åtminstonde försöker leva!

Så det skulle vara ganska omöjligt om jag provat dessa medel, eller hur?

/Mvh
Citera
2015-03-16, 11:02
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Btw, kan man ens få Xyrem (GHB) utskrivet mot annat än Narkolepsi i Sverige? Vet att det går i U.S.A iaf.

/Mvh
Citera
2015-03-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Som redan konstaterats så är dessa medel inte ens godkännda i Sverige, och det är i Sverige jag lever, ja eller åtminstonde försöker leva!

Så det skulle vara ganska omöjligt om jag provat dessa medel, eller hur?

/Mvh

Din läkare kan skriva till läkemedelsverket och få testa dem ändå..

Varför skriver du en tråd på flashback om att du vill ha rekommendationer på sömnmedel när du vägrar uppge vilka sömnmedel du redan testat?
Citera
2015-03-17, 23:00
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Din läkare kan skriva till läkemedelsverket och få testa dem ändå..

Varför skriver du en tråd på flashback om att du vill ha rekommendationer på sömnmedel när du vägrar uppge vilka sömnmedel du redan testat?

Jag har redan uppgett det! ALLT som står med i Fass och som ev kan gå att sova på förutom Xyrem, Heminevrin eller Fenobarbital. Det står 2 gånger i tråden tror jag till och med.

/Mvh
Citera
2015-03-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Jag har redan uppgett det! ALLT som står med i Fass och som ev kan gå att sova på förutom Xyrem, Heminevrin eller Fenobarbital. Det står 2 gånger i tråden tror jag till och med.

/Mvh
Du har tex inte testat Clozapine, och du har heller inte testat antiepileptika.

Varför ljuger du om att du har testat allt?

Och du har heller inte varit vaken i 5 dygn som du påstod i början, för att då hade du varit psykotisk vid det här laget. Så det är ju uppenbart att du ljuger om dina sömnproblem och även påståendet att du testat hela FASS.

Dessutom hade du inte testat de nya suvorexant, tasimelteon eller ramelteon....
Citera
2015-03-18, 12:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Efter att ha läst tråden är det rätt uppenbart att det är en del av din självbild att du inte "kan" sova. Tror du kan glömma läkemedlen och gå till en beteendevetare istället. Vårdcentralen kan nog hjälpa dig med KBT.
Citera
2015-03-18, 13:00
Medlem
YP4XQs avatar
Vad är det som håller dig vaken? Det känns som det blivit någon ond cirkel i hjärnan... istället för att leta efter något som kan söva dig så försök hitta det som håller dig vaken tänker jag.
Citera
2015-03-20, 20:28
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Du har tex inte testat Clozapine, och du har heller inte testat antiepileptika.

Varför ljuger du om att du har testat allt?

Och du har heller inte varit vaken i 5 dygn som du påstod i början, för att då hade du varit psykotisk vid det här laget. Så det är ju uppenbart att du ljuger om dina sömnproblem och även påståendet att du testat hela FASS.

Dessutom hade du inte testat de nya suvorexant, tasimelteon eller ramelteon....

Jo jag har visst testat Clozapine, och de senare du nämner är inte ens godkända läkemedel i Sverige, då de inte finns i FASS, för 3 dje gången!
Sen har jag visst varit vaken i 5 dygn i sträck! Fick åka Ambulans till sjukhus och där konstaterades det att jag drabbats av delirium pga sömnbrist!
Det är nog mest du som verkar vara lite trög i pallet.

Ska man behöva lägga upp journalanteckningar för att ni ska tro en eller vadå?

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2015-03-20 kl. 20:42.
Citera
2015-03-20, 23:40
Medlem
Plastbunkers avatar
Frisium gissar jag att du inte heller provat? Används off-label i andra länder för sömnproblem.

Xyrem kan du nog glömma. I stort sett bara neurologer som får licens att förskriva det och då det är liten erfarenhet att använda det mot narkolepsi så tror jag inte det finns många som skulle förskriva det för andra sjukdomar än just narkolepsi. Heminevrin däremot som du inte provat än torde vara lätt att få. Det är väl den snällaste av de läkemedel du inte provat än.
Citera
2015-03-21, 17:38
Medlem
Fy fan jag har oxå problem med den här jävla sömnen. Har varit utbränd eller vad man ska kalla det i några år nu, men läkarna vill inte ta i det verkar det som.
Har haft väldigt svårt att sova, då jag ofta vaknar upp och har hög puls och värk i kroppen. Har inte stora problem att somna, men att sova en hel natt utan att vakna upp har inte hänt på kanske 10 år.
Några tips? Vill undvika läkemedel, men tyvärr så börjar det gå så långt att jag måste ta det för att kunna sova ordentligt. Är helt färdig på dagarna, så att orka med att jobba eller träna går fasiken inte.
Allt blir bara värre då. Får värk, orolig mage och en fruktansvärd trötthet i kombination med panik ångest attacker som kommer just dom dagarna som jag har tagit ut mig extra hårt.

Pls help me
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in