Citat:
Ursprungligen postat av
Violetta56
Tanken som slår mig är att polisens story om att hittat knark hos senaste MGM endast är ett svepskäl för att fler GM ska tro att de inte är misstänkta. Men ochså att bröderna inte ska se ut som golare...
Jag tror att det var av rent praktiska skäl. Man hittade omedelbart knark när man gick in och sedan kunde man i lugn och ro leta efter det man egentligen sökte som binder till medhjälp till mord och troligen fann man det man sökte ganska snabbt.
Misstankarna både mot medhälpare och mördare verkar stabila utan alternativa misstankar samtidigt som man säger att man har förloppet klart för sig från utredarnas sida. Att man inte babblar om det är fullt normalt. Inte ens misstänkta och advokater har ännu delgetts mer än vad som krävs för häktning. Den dagen kommer när man steg för steg är mogna att konfrontera dem med det i hårda förhör.
Om man skall spekulera skulle jag inte bli förvånad om bröderna bränner även vänner och till och med anhöriga under press. Rykten om knark i stora mängder svallar (t ex att det gjordes beslag på Vintergatan) men vad som finns bakom det vet ingen. Min gissning är att det inte är så utan handlar om mindre partier helt enkelt för att dessa personer har ganska begränsade distributionsvägar.