2015-03-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Tanken som slår mig är att polisens story om att hittat knark hos senaste MGM endast är ett svepskäl för att fler GM ska tro att de inte är misstänkta. Men ochså att bröderna inte ska se ut som golare...
Det tror inte jag. Tror faktiskt inte polisen får ljuga här i Sverige! Har du poliskälla på det där att de hittat knark förresten?
Citera
2015-03-24, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
MGM3 nu begärd häktad på sannolika skäl misstänkt för medhjälp till trippelmord.

Sett nåt om det är på grund av teknisk eller muntlig bevisning eller något annat?
Citera
2015-03-24, 17:15
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det tror inte jag. Tror faktiskt inte polisen får ljuga här i Sverige! Har du poliskälla på det där att de hittat knark förresten?

Jag tror att du skämtar!
Citera
2015-03-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag tycker fortfarande de gripna/häktade profilerna rimmar illa med uppgifterna om "kraftigt övervåld" samt påstådda uppgifter om skott i huvudet/avrättning.

Det finns en liten möjlighet att Leif GW berör ytterligare teorier ikväll
.

I vilket fall tror jag inte polisen har arbetat färdigt med handbojorna ännu..
Vilken tid och kanal? Vilket program är det?
Senast redigerad av ulvan 2015-03-24 kl. 17:41.
Citera
2015-03-24, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jag tror att du skämtar!

Vad menar du har du inte hängt med????? Media ger olika historier om händelseförloppet av MGM3 så det är väl inget konstigt att man frågar efter primär källa. För det andra så finns det faktiskt "regler" för polisen som arbeta med tex proaktiv eller reaktiv brottsbekämpning. Och det var faktiskt någon annan som antydde att polisen ljuger i media vilket jag tycker är osannolikt speciellt mot bakgrund av det skäl som angavs av den andra i tråden. Varför skulle polisen ens säga något över huvudtaget om man inte ville berätta skäl för gripande, och golning eller ej är ju inte beroende av om de fanns knark eller inte. Varför skulle man beskylla MGM3 för knarkinnehav om det inte stämmer. Tror du att det även skulle läggas fram lögner eller falska påståenden om MGM3 i en rättegång för att skydda MGM1 och MGM2 om allt skulle gå så långt?Detta är Sverige det fungerar inte som i amerikanska filmer. Och snälla tänk innan du skriver konstiga inlägg om att folk skämtar med frågetecken efter. Bara löjliga frågor som inte har relevans för tråden och riskerar att ge massa tramstext. Givervis är det inge som skämtar om man skriver seriöst. Tack!
Senast redigerad av ulvan 2015-03-24 kl. 17:32.
Citera
2015-03-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Tanken som slår mig är att polisens story om att hittat knark hos senaste MGM endast är ett svepskäl för att fler GM ska tro att de inte är misstänkta. Men ochså att bröderna inte ska se ut som golare...

Jag tror att det var av rent praktiska skäl. Man hittade omedelbart knark när man gick in och sedan kunde man i lugn och ro leta efter det man egentligen sökte som binder till medhjälp till mord och troligen fann man det man sökte ganska snabbt.

Misstankarna både mot medhälpare och mördare verkar stabila utan alternativa misstankar samtidigt som man säger att man har förloppet klart för sig från utredarnas sida. Att man inte babblar om det är fullt normalt. Inte ens misstänkta och advokater har ännu delgetts mer än vad som krävs för häktning. Den dagen kommer när man steg för steg är mogna att konfrontera dem med det i hårda förhör.

Om man skall spekulera skulle jag inte bli förvånad om bröderna bränner även vänner och till och med anhöriga under press. Rykten om knark i stora mängder svallar (t ex att det gjordes beslag på Vintergatan) men vad som finns bakom det vet ingen. Min gissning är att det inte är så utan handlar om mindre partier helt enkelt för att dessa personer har ganska begränsade distributionsvägar.
Citera
2015-03-24, 17:49
Medlem
trottwells avatar
Till Ulvan!

Polisen och flera andra myndigheter har lärt sig att använda media, för att påverka allmänheten, polisen anlitar konsulter som föreläser om hur man utnyttjar media, ibland ingår det att sprida desinformation/ljuga. Detta skall inte förväxlas med att begå mened i en rättegång.
Om det vore förbjudet för Polisen att sprida desinformation/ljuga, då skulle detta regleras i Polislagen.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19840387.htm
Senast redigerad av trottwell 2015-03-24 kl. 17:51.
Citera
2015-03-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Polisen och flera andra myndigheter har lärt sig att använda media, för att påverka allmänheten, polisen anlitar konsulter som föreläser om hur man utnyttjar media, ibland ingår det att sprida desinformation/ljuga. Detta skall inte förväxlas med att begå mened i en rättegång.
Om det vore förbjudet för Polisen att sprida desinformation/ljuga, då skulle detta regleras i Polislagen.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19840387.htm
Du, jag tror inte polisen bara har en lag de måste följa
Citera
2015-03-24, 17:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Känns helt oskäligt att någon ska gå igenom tablåer för alla program som sänds på TV ikväll för att gissa vilket/vilka som ska prata om vårt Uddevallafall. Är väl enklare om någon som sett reklam/trailer eller något annat postar. Veckans brott ska väl inte prata om vårt fall ikväll vad jag vet, så det programmet är det väl inte eller är det någon annan som vet? Jag har inte sett någon trailer för programmet men på informationen i TV-tablån står de inget om att de ska prata om "vårt fall". Om du vet tid och program där de ska prata om "vårt fall" kan du väl vara schysst och posta det istället för att ställa onödiga frågor. Finns säkert fler folk i tråden som inte vill missa program som ska prata om "vårt fall".

Leif GW medverkar i programmet Veckans brott kl 21 på kanal 1 ikväll. Det är inte utannonserat att det här fallet ska tas upp men som tidigare skribent skrev så visst, det finns en liten chans att det nämns.
Citera
2015-03-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Leif GW medverkar i programmet Veckans brott kl 21 på kanal 1 ikväll. Det är inte utannonserat att det här fallet ska tas upp men som tidigare skribent skrev så visst, det finns en liten chans att det nämns.

Någon som vet om media kommer livestreama häktningsförhandlingarna imorgon?
Citera
2015-03-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1

Aha. Men vet du om det går att få fram den där domen från maj 2013 som nämns?

Jag brukar hitta det mesta, men här har jag gått bet

Om det är domen på J*han du letar efter finns den att köpa på Lexbase

https://lexbase.se/personsok?Search[fullname]=Johan+Berntsson&Search[personal_id]=&Search[city]=Uddevalla&_=
Citera
2015-03-24, 19:03
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Detta var ju spännande
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6087138#
Tycker du?? Varför då? Motivering och källa tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera